EM8610 problemen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM8610 problemen

Postby Eduard » 12 Feb 2018, 21:35

Ik heb het systeem sinds 2015 en test het systeem regelmatig. Nu doet de bijgeleverde PIR het niet meer, batterijen zijn goed en hij is naar de kamer gericht, geen warmte bron of glas, controle lampje werkt. De accu's van in het bedieningspaneel werken niet meer. Er komen geen meldingen van lege batterijen van de melders oftewel dagenlang zoeken naar een brandmelder die uiteraard s'nachts gaat piepen. Aan- en uitschakelen met de handzenders lukt niet altijd, zelfs van dichtbij. De externe draadloze sirene leeft een eigen leven, maar bij alarm helpt alleen uit het stopcontact nemen. Bij het aansluiten van een externe sirene geeft deze ook een signalen bij het in- en uitschakelen. Alarmmeldingen komen niet altijd door op de gsm, verzendlampje op het bedieningspaneel geeft aan dat hij een bericht verzend. Kortom systeem en melders falen.
Eduard
Newbie

Re: EM8610 problemen

Postby Joyce » 13 Feb 2018, 10:40

Beste Eduard,

Gezien je klacht meldingen lijkt het mij verstandig dat we jouw alarmsysteem onderzoeken en deze dan omruilen voor een goed werkend exemplaar.
Dit geldt hetzelfde voor je PIR. We verwachten niet dat er iets aan de hand is met je afstandsbedieningen en externe sirene, maar om er zeker van te zijn mag je deze ook opsturen dan testen we alles met een nieuw alarmpaneel.

We adviseren je om de bovengenoemde items via de winkelier waar je deze hebt aangeschaft aan te melden als RMA.
De winkelier zorgt er dan voor dat jouw RMA word opgestuurd naar ons service center.
Joyce
Forum Goddess

Postby Eduard » 13 Feb 2018, 20:12

Bedankt voor je snelle reactie, maar is het niet mogelijk om het complete systeem (compleet en in de originele doos) om te ruilen bij Informatique zodat ik dezelfde dag weer een werkend systeem kan installeren ?
Eduard
Newbie

Postby Joyce » 14 Feb 2018, 10:40

Hallo Eduard,

Wij bekijken het vanuit garantie positie en dan is het hoofdzaak dat je een goed werkend exemplaar moet krijgen. Hiervoor hebben wij wel eerst jouw items nodig om deze te onderzoeken en de RMA af te handelen.
De winkelier stuurt deze op naar ons en na afhandeling RMA sturen we het pakket retour naar de winkel
Het is aan Informatique om te beslissen of ze jou direct al een nieuwe mee geven nadat je jouw huidige items hebt afgeleverd.

Ik kan je wel al melden dat wij RMA's binnen 1 a 2 dagen hebben afgehandeld wanneer het pakket is binnen gekomen op ons service center.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM8610