EM6260 en Synology Surveillance Station

EM6250 / EM6250HD / EM6260 / EM6270 / EM6275

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM6260 en Synology Surveillance Station

Postby MichelMD » 26 Jan 2016, 21:42

De EM6260 zou compatible moeten zijn met Synology Surveillance Station. Helaas krijg ik deze echter niet werkend daarmee.

Toevoegen van de camera gaat prima, Merk / Type opgeven, etc. TEST Connection geeft een groen vinkje, en je ziet ook een preview.
Image

Echter na het opslaan, geeft hij na Saving Configuration, Disconnected aan.
Image

Helaas komt Eminent support er blijkbaar niet uit. (niets meer van gehoord na terugkoppeling extra informatie)
Met de Synology is verder niets mis mee, overige 4 camera's (van het merk Foscam en Axis) werken verder prima.
Synology DS415+ DSM 5.2-5644 Update 2
Synology Surveillance Station 7.1-4110 (+4 IP camera licentie)

Iemand wellicht een tip of een alternatieve configuratie mogelijkheid ?
MichelMD
Newbie

Re: EM6260 en Synology Surveillance Station

Postby Joyce » 27 Jan 2016, 10:38

Beste MichelMD,

Welke Firmware versie staat op de EM6260?

Meest recente Firmware + instructie kun je via onderstaande link downloaden:

http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/EM6260_FW_030706.zip

Ik zie in het eerste plaatje dat er een wachtwoord is ingevuld voor de camera standaard is dit wachtwoord leeg bij de EM6260 (ik weet niet of deze door jou is aangepast in de camera instellingen) misschien dat deze dit probleem veroorzaakt. Advies is wel om het admin wachtwoord in de camera te wijzigen en natuurlijk dan ook in de Synology Surveillance Station
Joyce
Forum Goddess

Postby MichelMD » 27 Jan 2016, 13:45

Hallo Joyce,

Dom van me om dat nog even te vermelden. Camera zit inderdaad op de laatste firmware versie
Image

Klopt, de camera heeft zowel een aangepast username als wachtwoord.
Ik zal het even terug op admin / admin zetten, zien wat er gebeurt.
MichelMD
Newbie

Postby MichelMD » 28 Jan 2016, 15:55

Om eventuele username/password problemen uit te sluiten, heb ik het volgende getest:

admin / <geen password>
admin / admin
testje / <geen password>
testje / testje
testje / admin

Al bovengenoemde combinaties, geen verschil, TEST CONNECTION geeft groen vinkje en een snapshot van beeld. Na opslaan komt ie uiteindelijk op disconnected.
MichelMD
Newbie

Postby Joyce » 29 Jan 2016, 12:02

Beste MichelMD,

Als ik naar de afbeeldingen kijk lijkt het erop bij de device settings in Synology Surveillance Station dat de Port setting niet op de standaard poort 80 staat klopt dit?
Wanneer dit het geval is wil ik je vragen om deze terug te zetten naar 80 en opnieuw te testen.
Joyce
Forum Goddess

Postby MichelMD » 29 Jan 2016, 13:05

Joyce wrote:Beste MichelMD,

Als ik naar de afbeeldingen kijk lijkt het erop bij de device settings in Synology Surveillance Station dat de Port setting niet op de standaard poort 80 staat klopt dit?
Wanneer dit het geval is wil ik je vragen om deze terug te zetten naar 80 en opnieuw te testen.

Klopt, voor extra security was het poort adres aangepast, terug op poort 80 maakt helaas geen verschil.
MichelMD
Newbie

Postby Joyce » 29 Jan 2016, 14:50

Zit de camera in dezelfde IP range als de NAS en andere camera's?
Werkt de camera via netwerk bekabeling of via WiFi?
De firmware versie 030706 stond deze al op de camera of is die later zelf ge-update? Wanneer deze zelf is ge-update is toen ook het CFG bestand nog apart ge-update zoals vermeld in de handleiding?

Wanneer wij hier de Synology Surveillance Station configureren voor de EM6260 volgens de stappenplan die ook in onze FAQ staat dan werkt de camera direct geen aanpassingen zijn verder nodig.
Joyce
Forum Goddess

Postby MichelMD » 29 Jan 2016, 22:15

Joyce wrote:Zit de camera in dezelfde IP range als de NAS en andere camera's?

Ja en nee. In de uiteindelijke situatie laat ik de Synology de videofeed ophalen via internet naar het (vast) internet IP. (beiden lokaties zitten met 100/100 glas)
Om inderdaad NAT problemen ed uit te sluiten, heb ik de Synology op lokatie draaien, ze zitten dus op hetzelfde /24 IP netwerk, dat is de huidige situatie.

Werkt de camera via netwerk bekabeling of via WiFi?

Bedraad, 15meter cat6e kabel, HP 2600 serie gigabit switch.

De firmware versie 030706 stond deze al op de camera of is die later zelf ge-update? Wanneer deze zelf is ge-update is toen ook het CFG bestand nog apart ge-update zoals vermeld in de handleiding?

Out of the box had ik al direct hetzelfde probleem met de camera, vandaar de upgrade naar 030706, heb de handleiding gevolgd, zodoende ook het CFG bestand erin gezet.
Camera lijkt verder goed te werken, via de webinterface (Firefox) heb ik prima beeld.

Wanneer wij hier de Synology Surveillance Station configureren voor de EM6260 volgens de stappenplan die ook in onze FAQ staat dan werkt de camera direct geen aanpassingen zijn verder nodig.

Weet u zo welke Synology gebruikt is als test ?
Wellicht dat dit te maken kan hebben met de DS415+ ? Dit is een x86 architectuur, anders dan de voorgaande modellen, welke vooral op MIPS en ARM gebaseerd waren.
Heb vandaag ook nog even getest met een DS1813+ (ook x86), hetzelfde probleem.
MichelMD
Newbie

Postby Joyce » 01 Feb 2016, 11:01

Beste MichelMD,

Wij hebben de volgende modellen Synology NAS in gebruik en getest:

RS812
DS212+
DS412+

De switch die genoemd wordt is een managed switch zijn er hierop instellingen gewijzigd zoals poort instellingen die hier invloed op kunnen hebben?
Joyce
Forum Goddess

Postby MichelMD » 02 Feb 2016, 15:01

Joyce wrote:Beste MichelMD,

Wij hebben de volgende modellen Synology NAS in gebruik en getest:

RS812
DS212+
DS412+

De switch die genoemd wordt is een managed switch zijn er hierop instellingen gewijzigd zoals poort instellingen die hier invloed op kunnen hebben?

De switch staat redelijk standaard ingesteld, geen bijzondere instellingen op de poorten waar de camera's en Synology zitten.

RS812 en DS212+ zijn ARM based modellen, de DS412+ is echter een X86, exact dezelfde als mijn geteste DS1813+, dus het probleem zal niet in de architectuur liggen.

Is er eventueel een soort van rescue modus in de camera aanwezig, dat deze helemaal terug naar fabrieksinstellingen kan ? wellicht zit er ergens een probleem in de configuratie waar de web interface niet bij komt.
MichelMD
Newbie

Next

Return to Easy Pro View series