Weer geen beeld met EM6260

EM6250 / EM6250HD / EM6260 / EM6270 / EM6275

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Weer geen beeld met EM6260

Postby afarensis » 07 Jan 2018, 16:00

Wederom geen beeld met EM6260. Zo'n maand geleden hetzelfde (zo lijkt het) probleem. Na een 3 weken durende reparatie werkte de camera weer (zou aan de voeding gelegen hebben). Tot nu dus...

Is inmiddels mijn 3e camera, dus ik heb een beetje ervaring.
Betreft een bedrade opstelling; er is voor de storing (voor zover ik het kan overzien) niets gebeurd wat de storing zou kunnen veroorzaken. Dus o.a. hetzelfde ip-adres
Ik heb de internet- en stroomkabel even ontkoppeld, tegen beter weten in de instellingen maar even gecontroleerd en in de browser (Internet Explorer) 'Herstarten' uitgevoerd. Echter geen resultaat.
Ik krijg dus in de browser en in de viewer (Easy Pro View) geen beeld.
Nog maar geen fabrieksinstellingen (reset op camera) terug gezet; weer gedoe met instellingen. Temeer ik sterk de indruk heb dat het daar niet aan ligt.
En weer voor reparatie opsturen, daar zie ik toch wel tegenop: demonteren, verpakken, wegbrengen, drie weken wachten en dus weer monteren, instellingen opnieuw invoeren enz...

Vraag is of iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn. hopelijk zijn er meer EM6260-gebruikers die een tip zouden kunnen geven. Of is het gewoon een camera waar meer problemen mee zijn. Ik begreep ook dat de camera niet meer leverbaar is.
afarensis
User

Re: Weer geen beeld met EM6260

Postby Joyce » 08 Jan 2018, 10:55

Beste afarensis,

Via welke winkel heb je de EM6260 ter reparatie aangeboden? Zodat ik de historie kan opzoeken met name het feit dat je de camera 3 weken kwijt bent geweest wij hebben namelijk maar een reparatie doorloop tijd van maximaal 2 werkdagen + 2 werkdagen voor het transport.

Hebben alle 3 de cameras dezelfde symptonen gehad of waren het andere klachten? Deze informatie is nodig om een goed beeld te krijgen van de oorzaak. Wanneer de klachten elke keer hetzelfde zijn dan moeten we eerder naar de oorzaak zoeken i.p.v. opnieuw de camera te vervangen waarvan we dan kunnen verwachten dat deze ook weer retour gaat komen. Er zijn namelijk geen bekende klachten met de EM6260 en geen beeld meer na een aantal weken.

Hoe is de camera wat betreft de stroom aangesloten (is de voeding direct bij de camera aangesloten of juist bij het modem/router hoe lang is de netwerk kabel)?
Joyce
Forum Goddess

Postby afarensis » 08 Jan 2018, 11:57

Dag Joyce,

Bedankt voor de snelle reactie...

Ik heb de Camera ter reparatie aangeboden bij Kamera Express in Arnhem (daar ook gekocht). Ik heb toen aangegeven dat ik 3 weken reparatieduur wel aan de lange kant vond, maar men gaf aan dat dit een normale reparatietijd was. Nou ja, dan moet je daar maar in berusten...

De vorige camera's waren van een ander merk en ook andersoortige klachten, dus dat staat los van elkaar (Ik lijk gewoon veel pech te hebben met bewakingscamera's).
Wel lijkt het er zeer duidelijk op dat het probleem nu hetzelfde is als het eerdere probleem met de huidige camera. Via de browser (Internet Explorer) komt het 'blauwe' instellingenscherm op, maar disconnect zichzelf weer na een minuut of zo. Via de viewer (Easy Pro View) helemaal geen beeld. Dus ook niet na 'herhaaldelijk' het wachtwoord in te voeren of opnieuw te starten. Heb zoals gezegd wat ervaring met het 'trachten' op te lossen van camera-problemen. Ik heb ook een zeer betrouwbare provider Xs4all; zelden of nooit problemen met de verbinding.

Voeding is op een meter afstand en utp-kabel is ongeveer 7 meter lang (mag geloof ik wel 50 meter maximaal zijn). Dus daar kan het mijns inziens echt niet aan liggen. Alles is ook netjes aangesloten.

Is het overigens mogelijk, om bijvoorbeeld met Teamviewer (deze heb ik geinstalleerd) 'mee' te kijken naar de instellingen e.d?

Omdat ik enorm opzie tegen het (zie ook mijn eerdere bericht) tegen het gedoe rondom het terug sturen, hoop ik op een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,
George
afarensis
User

Postby Joyce » 08 Jan 2018, 15:38

Beste afarensis,

Voordat we met teamviewer gaan kijken zou ik graag eerst willen proberen of wij de camera op afstand kunnen benaderen. Zou je ons het ID en wachtwoord in een PM (Personal Message) kunnen sturen zodat we kunnen controleren of we de camera op afstand kunnen benaderen.
Joyce
Forum Goddess

Postby afarensis » 08 Jan 2018, 16:11

Dag,

Ik heb zojuist een PM met info verzonden..

George
afarensis
User

Postby Joyce » 09 Jan 2018, 11:13

Beste afarensis,

Ik kan de Camera benaderen dus de P2P verbinding met de server is in orde. Ik kan wel de instellingen bekijken maar niet de video stream. Ik vermoed dat je Upload snelheid van je internetverbinding te laag is voor de bandbreedte. Mijn advies is om handmatig de resolutie aan te passen totdat je wel de camera kunt benaderen. In de APP ga naar instellingen -> Stream instellingen zet hier de instelling "Auto" uit en selecteer bijvoorbeeld de resolutie 640x400 en 15 FPS
Joyce
Forum Goddess

Postby afarensis » 09 Jan 2018, 12:32

Dag Joyce,

Ik heb bij Xs4all een glasvezel-abo met een snelheid van 200Mb, dus dat moet wel genoeg zijn. Bovendien hebben lange tijd de '3' camera's hier prima op gewerkt. Maar ik heb, op jouw verzoek, de instellingen wel even veranderd. Zie bijlagen in url.

Ik heb voor alle zekerheid de utp-kabel ook nog maar even vervangen, maar helaas. De adapter kunnen we denk ik ook wel uitsluiten; is een paar weken geleden dus vervangen en de lampjes op de camera branden.

Wellicht nog een keer overnemen met Teamviewer? Dan hebben we echt alles wel zo'n beetje getest.

Paar screenshots gemaakt. https://www.lucyonline.nl/even/even.htm Hier moest ik wel snel mee zijn, want na een minuut of zo wordt de verbinding verbroken.

Tsja, lastig probleem, ook voor jullie denk ik. Is een nieuwe camera wellicht een optie?

Ik hoor weer graag van u.

George
afarensis
User

Postby Joyce » 10 Jan 2018, 10:51

Beste George,

Dit is inderdaad vreemd, ik ga er even vanuit dat je dan ook een hoge upload snelheid hebt Upload snelheid is vaak een stuk langzamer dan download snelheid? heb je al eens geprobeerd de Firmware update opnieuw te installeren op de camera? TIP controleer of er vanaf de camera tot aan je modem alle netwerkverbindingen voorzien zijn van CAT5 (of hoger) kabels en dat er geen zwakke schakels tussen zitten denk aan 10/100 netwerk switch/Powerline adapters/WiFi bridge. De zwakste schakel in je netwerk kan bepalend zijn voor de kwaliteit van je camera.

Uiteraard kunnen we de EM6260 omruilen maar dit biedt alleen een oplossing als we zeker zijn dat het probleem in de camera ligt en niet in je netwerk/internet verbinding (vooral omdat je al aangeeft dat je dit probleem met andere camera's hebt gehad).
Joyce
Forum Goddess

Postby afarensis » 10 Jan 2018, 12:33

Goedendag Joyce,

Bij glasvezel is de up- en download snelheid hetzelfde, up zelfs soms hoger.

Ook de update nog maar eens uitgevoerd (beide dus, de 'f' en de 'cfg'), dat had ik overigens bij de vorige sessie ook als gedaan. Maar zoals verwacht... Ik heb overigens nog steeds versie 30717, ik neem aan dat deze versie de laatste is?

Zoals ik al aangegeven had, heb ik het met een nieuwe/andere (CAT-5) internetkabel getest.

Ik heb al jaren zo'n 5 apparaten op een (gigabit) switch zitten, nooit problemen. Maar goed, tegen beter in, toch maar even rechtstreeks aangesloten, maar....

Ik heb overigens niet aangegeven dat ik 'dit' probleem ook met andere camera's gehad heb. maar: de vorige camera's waren van een ander merk en ook andersoortige klachten,

Ook nog maar eens met een paperclip de (fysieke) camera gereset. Merkwaardig is dat hierna nog wel alle gegevens bewaard zijn gebleven. Ik dacht dat ik deze opnieuw in zou moeten vullen?

Maar.. mijn eerdere voorstel om Teamviewer te gebruiken?

Alles is nu toch wel zo'n beetje getest. ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van...
afarensis
User

Postby afarensis » 10 Jan 2018, 16:31

afarensis wrote:Goedendag Joyce,

Bij glasvezel is de up- en download snelheid hetzelfde, up zelfs soms hoger.

Ook de update nog maar eens uitgevoerd (beide dus, de 'f' en de 'cfg'), dat had ik overigens bij de vorige sessie ook als gedaan. Maar zoals verwacht... Ik heb overigens nog steeds versie 30717, ik neem aan dat deze versie de laatste is?

Zoals ik al aangegeven had, heb ik het met een nieuwe/andere (CAT-5) internetkabel getest.

Ik heb al jaren zo'n 5 apparaten op een (gigabit) switch zitten, nooit problemen. Maar goed, tegen beter in, toch maar even rechtstreeks aangesloten, maar....

Ik heb overigens niet aangegeven dat ik 'dit' probleem ook met andere camera's gehad heb. maar: de vorige camera's waren van een ander merk en ook andersoortige klachten,

Ook nog maar eens met een paperclip de (fysieke) camera gereset. Merkwaardig is dat hierna nog wel alle gegevens bewaard zijn gebleven. Ik dacht dat ik deze opnieuw in zou moeten vullen?

Maar.. mijn eerdere voorstel om Teamviewer te gebruiken?

Alles is nu toch wel zo'n beetje getest. ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van...

Nog even ter aanvulling. Wat bij de vorige discussie veel verwarring gaf is de uitvoering van de camera. Uw collega bleef maar volhouden dat er een rond kapje met een schroefje aan de onderkant zat, Maar het is dus een soort ovaal kapje (zie foto's) met vier hele kleine parkertjes (speciaal gereedschap voor nodig) Wellicht voegt dit nog wat toe aan het onderzoek. Ik vermoed dat dit een afwijkend model is. Kan hem zelfs met Google niet vinden. Reset knop zit hier naast de sleuf voor het geheugenkaartje.

https://www.lucyonline.nl/even/even.htm
afarensis
User

Next

Return to Easy Pro View series