Kan EM6104 niet bereiken buiten mijn eigen netwerk

EM6104 / EM6105 / EM6108 / EM6110 / EM6115 / EM6120 / EM6130 / EM6160 / EM6140

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Kan EM6104 niet bereiken buiten mijn eigen netwerk

Postby irichir » 17 Jul 2017, 16:18

Hallo,

Ik heb een EM6104 aangesloten via een switch op mijn experiabox V8. Via DHCP binding is de EM6104 voorzien van een statisch ip adres via het mac adres. In de experiabox heb ik poort 80 en 9000 geforward naar het ip adres van de EM6104. Poorten staan open volgens diverse tools is dus gechecked. Echter als ik via een 4G verbinding inlog op het externe ip adres en poort nummer 80 krijg ik geen beeld. Ik beland in de webinterface zonder beeld. Wat doe ik fout?
Hoop dat iemand een idee heeft.
irichir
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 23 Apr 2015, 12:30

Re: Kan EM6104 niet bereiken buiten mijn eigen netwerk

Postby Joyce » 18 Jul 2017, 09:27

Beste irichir,

Het feit dat je de webinterface wel ziet geeft aan dat de port forwarding succesvol is uitgevoerd. Ik verwacht dat de browser die je op je apparaat gebruikt geen ActiveX ondersteund (ActiveX wordt alleen door Internet Explorer ondersteund).
User avatar
Joyce
Forum Goddess
 
Posts: 1343
Joined: 09 Jan 2013, 11:30

Re: Kan EM6104 niet bereiken buiten mijn eigen netwerk

Postby irichir » 18 Jul 2017, 09:33

Best Joyce,
Oke inderdaad ik gebruik chrome, zal ie proberen met activeX.
Wat ik nog niet begrijp is dat ik via de eminent DVR app op mijn Android telefoon ook geen verbinding met de camera krijg als ik verbonden ben via 4G. Heb je hier ook een idee over?
irichir
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 23 Apr 2015, 12:30

Re: Kan EM6104 niet bereiken buiten mijn eigen netwerk

Postby Joyce » 18 Jul 2017, 16:11

Beste irichir,

ActiveX is een plug-in voor Internet explorer het is geen losse Browser.

Voor de instellingen te kunnen wijzigen via de APP moet poort 80 geforward staan (dit is in orde want je kunt de webGUI bereiken) voor de toegang tot de video beelden dient poort 9000 geforward te staan naar het IP adres van de DVR. en natuurlijk dien je beide poort instellingen in te stellen in de APP.
User avatar
Joyce
Forum Goddess
 
Posts: 1343
Joined: 09 Jan 2013, 11:30

Re: Kan EM6104 niet bereiken buiten mijn eigen netwerk

Postby irichir » 18 Jul 2017, 16:26

Ja dat was mij wel al duidelijk. Echter het werkt nog niet. Ik verdenkt de experiabox van KPN hier gaat wel vaker iets mee mis afgaande op de berichten op internet. Voor de duidelijkheid ik had de poorten al geforward. Zal zelf even verder kijken. Bedankt voor je hulp.
irichir
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 23 Apr 2015, 12:30


Return to EM61xx series

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron