EM 7480 start niet meer op

Forum voor de EM7480. Dit forum bevat 5 subforums met ieder hun eigen onderwerp.

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM 7480 start niet meer op

Postby ALone » 30 Mar 2017, 10:37

Hi,
mijn EM7480 start niet meer op.
Ik was bezig met een netwerkshare als favoriet erin te krijgen, maar dat lukt niet. ik dacht, misschien even opnieuw starten.
na het uitzetten en weer aanzetten van mijn apparaat, kreeg ik alleen het witte logo EMINENT te zien en kon verder niets meer.
Na gelezen te hebben dat het wel eens wil lukken met firmware opnieuw erop te zetten, heb ik dat ook uitgevoerd. er staat dan 100%, dan start het apparaat opnieuw op en gaat het weer de firmware updaten (die USB-stick zit er nog in hè!)
Na gewacht te hebben voor de 2e keer, bij 100% de stick verwijderd, maar dan gebeurt er niets, dus apparaat uitzetten. opstarten met de afstandsbediening lukt dan wel.
Maar, nu krijg ik dat witte logo niet meer, maar een pijl naar links en een "dubbel blokje" en kan weer niets doen met mijn EM7480.
Ik heb 'm nog niet heel lang, hij was niet erg duur, maar is dit het eind van mijn apparaat?
ALone
Newbie

Re: EM 7480 start niet meer op

Postby Joyce » 03 Apr 2017, 09:24

Beste Alone,

We adviseren je om terug te gaan naar de winkel waar je de speler hebt aangeschaft. Deze kan ervoor zorgen dat de speler word opgestuurd ter reparatie.
Altijd makkelijk om even een kopie van je aankoop bon erbij mee te leveren.
Joyce
Forum Goddess

Postby ALone » 03 Apr 2017, 11:59

dank je Joyce,

zoiets dacht ik al, ik heb 'm, met de bon naar CoolBlue terug gestuurd.
kreeg net al bericht van ze, dat ze 'm naar Eminent gaan doorsturen.
Ontzettend goede service bij CoolBlue, je wordt echt van alles op de hoogte gehouden. heel netjes.
nu afwachten...
ALone
Newbie

Postby Joyce » 04 Apr 2017, 09:16

Beste ALone,

Dan wachten wij de reparatie verzoek van Coolblue wel af (meestal gaat dit bij Coolblue heel snel en hebben we de speler binnen een paar dagen binnen voor reparatie)
Joyce
Forum Goddess

Postby ALone » 13 Apr 2017, 19:59

De box is gisteren weer terug bezorgd en speelt weer prima.
Het moederbord moest vervangen worden.
Ik vind het een super service van Eminent en ook van CoolBlue.
Zo snel heb ik nog geen reparatie meegemaakt.
Hartelijk bedankt, via deze weg.
ALone
Newbie

Postby ALone » 13 Apr 2017, 21:08

Nu het volgende probleem(pje?)
(eigenlijk was ik hier gestrand toen mijn box de geest gaf :( )
Ik wil een gedeelde map op mijn computer als favoriet instellen, volgens de handleiding lukt het niet, ik heb net iets andere termen staan en ook krijg ik niet te zien wat ik zou moeten zien.
Het is me eerder (voordat ik windows 10 installeerde), wel gelukt, maar nu ik het opneiuw probeer, lukt het niet.
O ja, wat ook leuk is, is dat er wel een nieuw moederbordje in mijn box is gekomen, maar mijn oude instellingen staan er nog in. raar hè?
Maar goed, dit wordt een lang stukje tekst, uit de handleiding:

8.3 Een gedeelde map (Samba share) opslaan in de
‘Favorieten’
Het is mogelijk om een snelkoppeling te maken naar een gedeelde map (Samba
share). Dit betekent dat je een snelkoppeling kunt maken naar een specifieke
gedeelde map in je netwerk, bijvoorbeeld een gedeelde map die op een NAS staat.
Op deze manier hoef je niet continu opnieuw op je netwerkapparaat in te loggen om
bij je mediabestanden te komen.

1. Ga naar ‘Media keuze’(Bestandsbeheer in mijn eerste handleiding) en druk op de ‘OK’ knop.
2. Selecteer ‘NETWERK’ en druk op de ‘OK’ knop waarna de werkgroep(en)
worden getoond.
3. Selecteer de juiste werkgroep en druk op de ‘OK’ knop. De aanwezige Samba
servers worden getoond.
4. Selecteer de Samba server waarmee je een verbinding wilt maken en druk op de
‘OK’ knop. Als je dient in te loggen, dien je het gebruikersnaam en wachtwoord in
te vullen. Druk daarna op de ‘Play’ knop van de afstandsbediening, selecteer de
onscreen ‘OK’ knop en druk op de ‘OK’ knop van de afstandsbediening.
5. Selecteer de map die je aan de ‘Favorieten’ wilt toevoegen.
6. Druk op de ‘Menu’ knop en selecteer ‘Toevoegen aan favorieten’ en druk op de
‘OK’ knop.
7. Keer terug naar het hoofdmenu.
8. Ga naar ‘Favorieten’ en druk op de ‘OK’ knop.
9. Selecteer de toegevoegde favoriet en druk op de ‘OK’ knop. Je bent direct in de
juiste map zonder dat je opnieuw hoeft in te loggen of door de mappen hoeft te
bladeren!

Dit bovenstaande is mijn bedoeling ook, na het aanzetten van de box druk je op het hartje en kom je gelijk in de gewenste map (FILMS op mijn PC, in mijn geval)
Wat ik echter zie is het volgende:
Ik doe de box aan (of druk op het huisje op de Afstandsbediening), kies dan:
Media keuze (staat tussen : Favorieten, Media keuze, App, Webbrowser, Installatie) dan kies ik:
Netwerk, (uit Netwerk, UPnp, NFS), vervolgens kies ik:
Workgroup, (uit My_Shortcuts, L:, Workgroup) (L: is een harddisk in mijn TV-ontvanger), Dan kies ik:
Desktop (en krijg de melding: aanmelden gelukt) en dan zie ik de map
FILM (op mijn PC, deze map wàs voorheen de Favoriet)
Nu zou ik op de play-knop op de AB moeten drukken en op de OK-knop op het scherm moeten drukken, maar die komt er niet, ik kan alleen op de OK-knop drukken.
op het moment dat ik dan op OK druk op de AB, gaat de map open en gaat de eerste film gewoon afspelen.
Ik krijg met geen mogelijkheid meer een Favoriet toegevoegd.
Als ik op de My_Favorites druk, zie ik ook geen map, alleen een zwart scherm.
Wie kan en wil mij goede raad geven, zodat ik de box weer kan instellen met gebruik van een favoriete map.

Ik weet dat dit een heel lang stuk tekst is, sorry daarvoor, maar ik dacht, laat ik zo volledig mogelijk zijn.
alvast bedankt voor het nadenken over dit probleem.
ALone
Newbie

Postby Joyce » 18 Apr 2017, 13:02

Hallo Alone,

Probeer onderstaande link waarbij in een FAQ (veel gestelde vragen) wordt beschreven hoe Win10 in te stellen zodat gedeelde mappen benaderbaar zijn via de EM7480.

http://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/9985/

Wellicht dat het hierna wel weer lukt om Favorieten in te stellen.

Groet,
Joyce
Joyce
Forum Goddess

Postby ALone » 02 May 2017, 18:44

Hi Joyce,
dank je voor je reactie, maar mijn probleem is niet het delen van de mappen, maar het maken van een Favorietenmap.
Ik kan gewoon bestanden afspelen vanaf mijn computer, maar daarvoor moet ik heel veel klikken, (en ik weet waarop), dit is lastig voor als mijn kinderen of mijn vrouw een film willen afspelen.
In het verleden heb ik daarom een map (Films) als Favoriet ingesteld, toen ging mijn box stuk, daar is een nieuw moederbord ingekomen (zegt men) maar nu kan ik dus die map Films niet meer als favoriet instellen.
Het lijkt erop dat er één of andere reset is toegepast en dat het moederbord niet is vervangen, want er staat wèl een favoriet in mijn box, alleen kan ik die niet benaderen, maar ook niet verwijderen, dus, al met al, vervelend. (maar ook niet meer dan dat)
Het lijkt mij, als er echt een nieuw moederbordje inkomt, dat er geen enkele instelling meer in staat.
maar ja, wat weet ik er nou van? :)

Dat ik zo laat weer reageer heeft te maken met persoonlijke omstandigheden, mijn verontschuldigingen daarvoor.
ALone
Newbie

Postby Joyce » 03 May 2017, 13:38

Hallo Alone,

Omdat je aangaf dat voordat jij Windows 10 had geïnstalleerd, de Favorieten functionaliteit wel werkte, was onze conclusie dan ook dat de beveiligingsinstellingen van Windows dit niet mogelijk maakte.
Na het volgen van de FAQ betreffende de beveiligingsinstellingen van Windows 10, verwachte ik dan ook dat hierna de map weer als Favoriet in te stellen was.
Daarom gaf ik vorige keer ook aan "Wellicht dat het hierna wel weer lukt om Favorieten in te stellen".

Eerst moesten wij er zeker van zijn dat de gedeelde mappen aanwezig op Windows 10 vanuit de media-speler benaderbaar zijn. Als dit dan het geval is dan moet je probleemloos de map als Favoriet kunnen instellen.

Je geeft aan dat er een mapje in de Favorieten staat die jij zelf niet hebt aangemaakt. Deze zou dan inderdaad leeg moeten zijn.

De Favorieten moet leeg zijn na het opnieuw installeren van de recente Firmware. Dit is niet het geval na het terugzetten van de standaardwaarden via het menu van de media-speler.

http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/EM7485-20150108-v10.1.27.r11696.zip

Pak het bestand uit en plaats het bestand "install" op de Root van een USB-stick, plaats vervolgens de USB-stick in de EM7480 en zorg dat het toestel in de standby modus staat (rood LED brandt).
Houdt nu de Aan/Uit knop ingedrukt en wacht totdat het Eminent logo verschijnt, houdt op dat moment de knop nog voor ongeveer 7 sec. vast en laat de knop los.
Na ongeveer 15 sec. zal de Firmware update uitgevoerd worden.

Probeer het a.u.b. opnieuw.

Na het vervangen van het moederbord wordt zeker altijd een reset uitgevoerd door er altijd preventief de meest recente Firmware te installeren voordat het toestel retour gaat naar een klant. Dit zegt mij dat jou moederbord wel vervangen is (refurbished) maar dat er niet preventief de recente Firmware is geïnstalleerd maar dat het toestel is teruggezet naar de standaardwaarden. Daarom is er nog steeds een Favoriet aanwezig.

Groet,
Joyce
Joyce
Forum Goddess

Postby ALone » 11 May 2017, 15:28

Hi Joyce,

bedankt voor je reactie, maar, je zult begrijpen dat ik niet meer zo maar even de nieuwe firmware erop wil zetten, daarmee ging het vorige keer nl. zo fout.
Ik hèb er dus al nieuwe firmware op staan, dat heb ik twee maal geprobeerd, maar wat het gekke is, (ik weet niet hoe deze box in elkaar zit hoor), is dat die favoriet er nog in staat. Daarom dacht ik dat ze alleen een reset hebben uitgevoerd en niet het moederbordje hebben vervangen.
Óf, er is een moederbordje (refurbished, van een ander) ingekomen, die toevallig ook een favoriet had gemaakt, dat kan ook, maakt verder niets uit.
Ik wil het graag proberen, maar dan zal ik eerst die favoriet moeten verwijderen, nu begrijp ik van jou, dat dat alleen maar kan als ik er weer nieuwe firmware in flash?
ik wil het heel graag, (omdat het kan en eigenlijk ook moet), maar ik heb geen zin om de box weer op te moeten sturen, omdat ie straks weer niet meer reageert, begrijp je m'n terughoudendheid?
Dan kun je me vast zeggen wat te doen ;)

sorry voor deze late reactie, maar nog steeds zeer geïnteresseerd hoor.

groet,
ALbert
ALone
Newbie

Next

Return to EM7480 3D Full HD mediaspeler