EM7480 komt niet in netwerk

Forum voor de EM7480. Dit forum bevat 5 subforums met ieder hun eigen onderwerp.

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7480 komt niet in netwerk

Postby Richard68 » 15 Jun 2018, 14:25

Goedemiddag,
Ik heb zojuist mijn EM7480 teruggekregen van Eminent. Hij stond vast en er is nieuwe firmware opgezet, ik was verbaasd dat ik hem zo snel terug had, grote klasse Eminent!
Snel aangesloten maar nu krijg ik met geen mogelijkheid contact met mijn PC (WIndows 10). Dus met de oude versie had ik het zo voor elkaar, ik had toen een snelkoppeling naar de F schijf van mijn computer waar alle media op staat. Ik zie de mediaspeler ook in mijn netwerk op de PC. Ik kreeg wel een foutmelding van Windows: U kan verbinding gemaakt naar de share is niet beveiligd. Deze share is vereist dat het verouderde SMB1-protocol, dat is niet veilig en kan uw computer blootstellen aan aanvallen.
SMB2 nodig of hoger. Zie voor meer informatie over het oplossen van dit probleem: https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=852747.
Op de Eminent site stond hier een fix voor die ik geinstalleerd heb (http://www.eminent-online.com/media/med ... enable.zip) maar helaas kan ik nog steeds de werkgroep niet zien vanuit de speler.
Waar voorheen het koppelen een fluitje van een cent was, groep kiezen, wachtwoord en streamen maar! De rechten van de F schijf zijn onveranderd en tot vorige week kon ik nog, als de speler zin had om op te starten, gewoon streamen.
Iemand tips, ik ben het spoor bijster.
groet,
Richard
Richard68
Newbie

Re: EM7480 komt niet in netwerk

Postby Joyce » 18 Jun 2018, 09:12

Beste Richard68,

Er is hier een FAQ instructies die exact opgevolgd moet worden om netwerk schijven van Windows 10 weer zichtbaar te krijgen op de EM7480. wanneer deze eenmaal gevonden worden kun je weer een snelkoppeling maken en kun je de netwerkschijven weer als vanouds benaderen.

FAQ (exact stap voor stap opvolgen):
http://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/9985/
Joyce
Forum Goddess

Postby Richard68 » 18 Jun 2018, 20:41

Hallo Joyce,
Zoals je kon lezen had ik deze stappen allemaal al een keer gevolgd. Toch nog een keer geprobeerd, van het begin af aan, zelfs een nieuwe map op C aangemaakt, zonder resultaat. Waar ik vroeger via netwerk zo naar mijn F partitie op de c schijf kon kom ik nu nergens.
Nou weet ik niet meer toen ik de speler nieuw aangeschaft had en geinstalleerd heb of in netwerk de volgende stap my shortcuts stond, volgens mij niet. Nu komt er na netwerk my shortcuts die ik niet aangemaakt heb, deze map is ook leeg. Al met al is de conclusie dat de speler nu net zo nutteloos is als voor ik hem opstuurde met als enige voordeel dat hij nu wel opstart maar hem niet kan gebruiken. Jammer dat ik maar zo kort plezier heb gehad van de speler.
groet,
Richard
Richard68
Newbie

Postby Joyce » 19 Jun 2018, 09:30

Hallo Richard,

Ik heb je een PM gestuurd.
Joyce
Forum Goddess

Postby Richard68 » 05 Jul 2018, 23:04

Goedenavond,
Even een update, ondanks dat de irritatiegrens al bereikt was heb ik nog een keer een firmware update gedaan, die na 4 keer geslaagd is. Dat een firmware update 3 keer fout gaat is mij een raadsel maar goed hij startte op. Ik kan nog steeds niet via netwerk mijn PC benaderen maar tot mijn grote verbazing kom ik via UpnP ineens wel op mijn PC. Maar dan wel op de plek die ik niet wil! Ik heb dus een serie naar de map die ik wel kan benaderen gekopieerd en die kan ik afspelen. Tot je naar de volgende aflevering wil, dan is hij de verbinding blijkbaar weer kwijt, je ziet de aflevering in het menu maar afspelen ho maar. Als je dan teruggaat naar mediakeuze, en dat zijn een paar stappen die lang duren, zie je bij elke stap dat hij geen bestanden meer ziet. Als je de speler uitzet en weer opstart, voila, daar zijn ze weer en kan je weer verder kijken. Dus mijn eerste klacht, het niet meer opstarten is door Eminent opgelost, nu heb ik een tweede klacht: de firmware update is leuk maar brengt de speler niet terug in zijn oude staat. Ik vermoed dan ook dat het moederbord gewoon kapot is. Eigenaardig dat Eminent dit dus niet test voordat hij teruggestuurd word naar de klant. Ja, hij start weer op maar functioneert dus niet. Ondanks alle hoepels waar ik doorheen gesprongen ben met jullie tips voor Windows 10 om zo'n beetje alles open te zetten zodat de speler op het netwerk komt. De speler werkte een week voordien gewoon zonder aanpassingen aan Windows 10, hij startte alleen niet op! Hoe nu verder? Het kan toch niet zo zijn dat je deze speler na 2 jaar in de vuilnisbak moet gooien (met garantie)?
Groet,
Richard
Richard68
Newbie

Postby Joyce » 06 Jul 2018, 10:28

Beste Richard,

Ten eerste vindt ik het spijtig om te lezen dat de vervangen EM7480 niet in orde is. Deze hoef je zeker niet weg te gooien en zal door ons nog eens vervangen worden.

Wat betreft het afspelen via Samba hier kunnen wij speler technisch niets aan wijzigen. Microsoft heeft besloten om SMB versie 1 gewoon uit te schakelen in Windows met de recente updates dit betekend dat er helaas veel instellingen elke keer bij een grote Windows update weer opnieuw ingesteld moeten worden aangezien de update de oude instellingen weer overschrijft. Hier kunnen we helaas niets aan doen dit is een beslissing van Microsoft. om via Samba bestanden via het netwerk af te spelen moeten alle stappen die in onze FAQ staan precies opgevolgd worden doe je dat niet dan gaat het niet werken.

Link naar de instructies om mappen via Samba 1 zichtbaar te maken voor de mediaspeler:
http://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/9985/
Joyce
Forum Goddess

Postby Richard68 » 06 Jul 2018, 13:24

Beste Joyce,
Zoals je in de draad kunt lezen heb je deze link al een keer gestuurd en ik kan je verzekeren dat alle instellingen goed staan. Ook de zip file met de smb enable staat in het register. Ik begrijp dat je de speler wilt vervangen, stuur je een nieuwe op?
Ik hoor het graag, bij voorbaat dank,
Richard
Richard68
Newbie

Postby Joyce » 09 Jul 2018, 09:39

Beste Richard68,

Een nieuwe zal niet gaan aangezien deze niet meer gemaakt worden. Deze wordt vervangen door een refurbished exemplaar.
Joyce
Forum Goddess

Postby Richard68 » 09 Jul 2018, 17:07

Goedemiddag Joyce,
Prima, hoe kunnen we dat regelen?
groet, Richard
Richard68
Newbie

Postby Joyce » 10 Jul 2018, 09:30

Ik stuur je een nieuwe PM met de instructies.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7480 3D Full HD mediaspeler