Bug lijst! - Web UI EM6561

EM6560 / EM6561 / EM6564

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Bug lijst! - Web UI EM6561

Postby JayC » 06 Mar 2013, 23:29

Hi,

Ik geef hier graag eens een overzicht van de bugs die ik waarneem in de web UI van EM6561.

Nu EMINENT zicht profileert met e-demotica en beveiliging zitten er toch behoorlijk veel bugs in de software. Ik durf bijna zeggen, ik ben het nog niet vaak tegengekomen bij een product dat uit test fase is maw in produktie :shock: Een bedrijf dat in beveiliging doet maar de deur staat open, - zucht - ik stel mij er vragen bij!

Ik wil even meegeven dat ik deze bugs waarneem op verschillende PC's - het heeft hier dus niets te maken het cache of cookies.
Bij elke wijziging de camera een reboot heeft gehad.
Device Firmware Version 11.15.2.17
Device Embeded Web UI Version 2.104.9.1
web browser: Chrome Version 25.0.1364.152 m

1) Paswoord: bij het wijzigen van paswoord kan je nog steeds inloggen met admin admin
2) Alias: bij het aanpassen van de alias krijg je in device status nog steeds: EM6561-jouwalias
3) Share Key: Wireless lan: de key is standaard zichtbaar
4) Alarm Status in Device status blijft op none staan ook al zet je die aan in Alarm Service Settings
5) Log: zou die iets moeten doen? Blijft leeg?
6) IE10 op windows8 : error message op active-x "windows has found a problem with this file"
7) mail service settings: Melding "Gmail only support TLS at port 465 and support STARTTLS at port 25/587" Weet niet waarom de melding is maar op poort 25 Transport Layer Security op none werkt die ook met gmail.
8) mail service settings: Send Mail on Alarm ook al staat deze af wanneer Motion Detect Armed aanstaat krijg je toch mail.

En dit zijn dan de settings die gebruik dus ik heb nog niet de hele software getest.

Heeft er iemand gelijkaardige problemen??

Met vriendelijke groeten,
Jochem
JayC
Newbie

Re: Bug lijst! - Web UI EM6561

Postby SDV » 07 Mar 2013, 13:08

Bedankt voor de feedback. De punten heb ik gecheckt met een EM6561 R0 en R1, met de laatste firmware. Hieronder mijn vragen/opmerkingen hierover:

1. Inloggen met admin/admin na wijzigen password blijft mogelijk
Probleem niet gevonden.
Indien IE (9.0 bijvoorbeeld) gebruikt wordt is het niet mogelijk om na het wijzigen van het wachtwoord in te loggen met het standaard wachtwoord (via bovenste loginmogelijkheid voor ActiveX ondersteuning)
Indien Chrome gebruikt wordt is het ook niet mogelijk om na het wijzigen van het wachtwoord in te loggen (Server Push inlog) met het standaard wachtwoord. Je ziet de menustructuur wel, maar het wijzigingen/zien van instellingen is niet mogelijk.
Mocht het probleem weer voorkomen, welke stappen zijn ondernomen om tot dit probleem te komen?

2. Aliasnaam wijzigen
Dit klopt, en staat ook in de changelog van de firmware updates. De 'EM656x-' prefix is nodig om de camera te herkennen voor het e-Domotica systeem, hierdoor kunnen we o.a. bepalen of de camera wel of geen besturing heeft.

3. Share key standaard zichtbaar
Dit is op meer netwerkapparaten gebruikelijk om weer te geven en handig om te controleren of de juiste sleutel is ingevoerd.

4. Alarm Status vermelding op Device Info pagina
Zodra beweging gezien wordt én op Alarm Service Settings is aangegeven dat bij beweging een e-mail of afbeelding via FTP verzonden moet worden, wordt de status gewijzigd in 'Motion Detect Alarm'.

5. Log
De Log wordt gevuld met meldingen over wie wanneer ingelogd is op de camera en bijvoorbeeld dat beweging gedetecteerd is.

6. ActiveX melding op Windows 8
Enige tijd geleden zijn firmware updates uitgebracht voor zowel de R0 als de R1 om het ActiveX certificaat te vernieuwen.

R0 (zonder R1 vermelding op bottom label van de camera)
http://downloads.eminent-online.com/EM6561-Firmware-2012-06-14.zip
Download dit bestand, pak de bestanden uit en lees de instructies. Doe dit alleen via een bekabelde verbinding en alleen indien er geen R1 op de sticker onderop de camera staat.

R1 (met R1 vermelding op bottom label van de camera)
http://downloads.eminent-online.com/EM6561-R1-WebUI-firmware.zip
http://downloads.eminent-online.com/EM6561-R1-Firmware-11.37.2.46.zip
Download beide bestanden, pak de bestanden uit en lees de instructies. Doe dit alleen via een bekabelde verbinding en alleen indien er R1 op de sticker onderop de camera staat.

7. Gmail support
De mailserver van Gmail is niet bereikbaar via poort 25, daarom is deze tekst toegevoegd. Poort 25 gaat naar de mailserver van je internet provider. Gmail gebruikt bovendien een beveiligde verbinding.

8. Send mail on alarm uit, toch e-mail ontvangen
Dit werkt goed, geen probleem gevonden.

Oftewel de beveiliging is goed, geen bugs of bekende bugs die opgelost zijn in de laatste firmware update. Mochten er wel bugs ontstaan of andere issues gemeld worden gaan we dit uiteraard controleren en indien mogelijk bepalen hoe dit opgelost kan worden.
SDV
Newbie

Return to EM656X