tekst ingeven

EM7580

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

tekst ingeven

Postby ALone » 30 Dec 2018, 16:11

Hallo,
na een lange tijd, heb ik nu toch (weer) een probleem.
Komt natuurlijk door Windows 10 met z'n onmogelijke updates, maar, ik kwam er hierdoor wel achter dat ik maar weinig van mijn TV-streamer begrijp.
Ik moet nu dus, omdat Windows 10 is geüpdatet, een gebruikersnaam, wachtwoord enzo ingeven.
Maar, ik zou echt niet weten, hoe ik met mijn afstandsbediening tekst kan ingeven.
Waarschijnlijk is het een heel makkelijk iets, maar ik kom er niet achter.
Dus, hoe geef je tekst in?
O ja, het tweede probleempje is dat ik de firmware van mijn TV-streamer niet kan updaten.
Alles werkt prima, ik kan van de ene naar de ander pagina in instellingen gaan, alleen, als ik op zoek naar updates druk, slaat het apparaat vast en kan ik 'm alleen nog uitzetten.
Meerdere malen geprobeerd, maar het lukt niet.
(en omdat ik mijn vorige speler (em7480) heb verknald met een handmatige firmware-update via USB-update, sta ik hier niet om te springen, trouwens, het kan niet eens volgens USB volgens mij, alleen met een SD-kaartje, dus)
ik weet dat het nu 30 december 2018 is en dat de meesten vrij zullen zijn, maar, ik heb geduld hoor.
groet,
Albert
ALone
User

Re: tekst ingeven

Postby ALone » 30 Dec 2018, 16:21

Grappig dat ik er door toeval achter kom hoe ik tekst moet ingeven.
Ik drukte per ongeluk op de OK-knop en kreeg toen het toetsenbord te zien.
Dat is dus opgelost, maar mijn andere probleem is er nog steeds.
Het firmware en KODI update probleempje.
Fijne jaarwisseling en doe het veilig!
ALone
User

Postby Joyce » 02 Jan 2019, 10:33

Hallo Albert,

Kun je ons laten weten vanaf welke versie je probeert de upgraden?
Dit vind je terug in de LibreELEC instellingen.
Je kunt trouwens gerust de firmware upgraden via SD-kaart. We hebben nog geen enkel exemplaar gezien die we niet hebben kunnen flashen met een nieuwe firmware.
Echter, als Kodi 17.6 niet je huidige versie is zou je normaliter via OTA ook de upgrade moeten kunnen binnen halen en zou de speler niet moeten vastlopen. Vandaar de vraag welke versie je geïnstalleerd hebt.

Nog een tip over toetsenbord openen; je kunt ook een extern toetsenbord aansluiten via USB, wellicht vind je dat eenvoudiger ;)
Joyce
Forum Goddess

Postby ALone » 08 Jan 2019, 18:54

dank je wel voor de reactie, sorry voor de late reactie van mijn kant, heb weinig tijd gehad.
ik ga dan toch maar de firmware updaten middels een sd kaartje.
Ik laat het nog weten hoor.
ALone
User

Return to EM7580