EM7580 loopt continu vast met Add Ons / andere buggs

EM7580

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7580 loopt continu vast met Add Ons / andere buggs

Postby Marc1702 » 01 Feb 2018, 18:58

Mijn EM7580 is voorzien van Kodi 17.6 (9git:a9a7a20) maar onverdeeld positief ben ik er niet over. Krijg de indruk dat het net niet allemaal goed uitontwikkeld is.

1) In het het hoofdmenu kies ik via the Add On optie Uitzending Gemist en er verschijnt een (lange) lijst met uitzendingen. Tot zover allemaal prima. Maar zodra ik naar beneden scroll loopt de EM7580 vast en start vervolgens opnieuw op. Wanneer ik met tussenpozen naar beneden scroll en vervolgens de uitzending kies, dan start de EM7580 ook opnieuw op. Geen uitzending te bekijken dus.

2) Wanneer de EM7580 wordt aangezet pakt de (Panasonic) tv automatisch het juiste kanaal en zie ik de opstartschermen van de EM7580 voorbijkomen. Wanneer ik echter er voor kies om tv te blijven kijken en dus de tv weer omschakel naar de tv zenders is er ook niets aan de hand. Totdat ik de tv weer omschakel naar de HDMI 2 verbinding waar de EM7580 op is aangesloten. Ik wordt dan getrakteerd op een heftig knipperend beeld tussen tv en EM7580 met paarse flitsen alsof het lijkt alsof het videokanaal niet goed wordt herkend.

Oplossingen voor deze problemen?

Tot nu toe aan mager 7tje voor de EM7580.

Mvg,

Marc
Marc1702
Newbie

Re: EM7580 loopt continu vast met Add Ons / andere buggs

Postby Joyce » 02 Feb 2018, 13:31

Hallo Marc,

1) In het het hoofdmenu kies ik via the Add On optie Uitzending Gemist en er verschijnt een (lange) lijst met uitzendingen. Tot zover allemaal prima. Maar zodra ik naar beneden scroll loopt de EM7580 vast en start vervolgens opnieuw op. Wanneer ik met tussenpozen naar beneden scroll en vervolgens de uitzending kies, dan start de EM7580 ook opnieuw op. Geen uitzending te bekijken dus.

Op de werking van add-ons, die niet door ons ondersteund worden, hebben we geen invloed op en kan de werking met een upgrade naar een nieuwe Kodi versie verschillen. Deze add-on word gemaakt door een derde partij en niet door ons.

2) Wanneer de EM7580 wordt aangezet pakt de (Panasonic) tv automatisch het juiste kanaal en zie ik de opstartschermen van de EM7580 voorbijkomen. Wanneer ik echter er voor kies om tv te blijven kijken en dus de tv weer omschakel naar de tv zenders is er ook niets aan de hand. Totdat ik de tv weer omschakel naar de HDMI 2 verbinding waar de EM7580 op is aangesloten. Ik wordt dan getrakteerd op een heftig knipperend beeld tussen tv en EM7580 met paarse flitsen alsof het lijkt alsof het videokanaal niet goed wordt herkend.

Dit is niet bij ons bekend, maar je zou de firmware kunnen installeren die online te downloaden is via de volgende link:

http://www.eminent-online.com/media/med ... update.zip

Hierin is de CEC module compleet uigeschakeld. Dit zou de oorzaak kunnen zijn.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7580