Video hervatten

Algemeen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Video hervatten

Postby charleston » 10 Jan 2017, 01:38

Hallo,

Waar kan ik in de EM7580 instellen dat video's die gestopt zijn weer moet worden hervat?
Je kan natuurlijk versnelt vooruitspoelen maar er moet toch een betere manier zijn.
Met vriendelijke groet,

Charles
charleston
Newbie

Re: Video hervatten

Postby Joyce » 10 Jan 2017, 10:50

Beste charleston,

Ik heb wellicht een betere manier voor je.
Als je naar "System", "Settings" gaat in Kodi en dan "Video" opent kun je bij "File lists" - "Default select action" de optie Resume kiezen. In het Nederlands "Hervatten"
Daarna zullen de videos verder gaan waar ze gebleven zijn.
Joyce
Forum Goddess

Postby charleston » 11 Jan 2017, 00:53

Dank. We gaan het morgen proberen.

Gr,

Charles
charleston
Newbie

Postby trudyh » 16 May 2017, 19:14

Bedankt voor de tip Joyce, ik was ook op zoek naar deze functie. Ik heb het op hervatten gezet maar helaas begint de video gewoon weer bij af, niet waar ik was gebleven. Moet ik ergens anders nog iets instellen? Ik kijk films vanaf mijn externe harde schijf, maakt dat nog iets uit?

Ik heb ook problemen met het instellen van de sprong die er vooruit en achteruit gemaakt moet worden. Ik wil dat dit 5 minuten is en heb dit al een paar keer ingesteld, 5 minuten geselecteerd en op de blauwe ok knop aan de rechterkant gedrukt maar helaas, ook dit werkt niet, hij blijft maar een paar seconden verspringen.

Ik hoop dat je me kunt helpen, alvast bedankt daarvoor!
Groetjes,
Trudy
trudyh
Newbie

Postby Joyce » 17 May 2017, 13:02

Beste trudyh,

Je hoeft niets anders in te stellen dan de optie "Resume" te kiezen zoal in eerder vermelde post staat.
Houd hier wel rekening mee dat de speler de video een tijdje moet afspelen voordat hij een punt in zijn geheugen heeft geladen vanaf waar hij verder kan spelen.
Bijvoorbeeld de eerste 20 seconden zal niet genoeg zijn om te stoppen en dan weer de volgende keer vanaf verder te spelen.
Maar vanaf een paar minuten moet dit geen probleem zijn, ook niet na herstart.
In principe ligt het ook niet aan een externe harde schijf want dit is ook door ons getest en werkt prima. Dus via netwerk als externe harde schijf zou het normaliter geen probleem moeten zijn.

Mocht het echt nog steeds niet lukken, dan mag je ons het bestandsformaat doorgeven en zullen we met dat bestand gaan testen.

Welke skip functie gebruik je via de afstandsbediening?
Via pijltje naar rechts is altijd 10 seconden
Via pijltje naar boven is altijd 10 minuten
Een exacte tijdstip kun je ook aangeven. Dit doe je door de video te starten en dan op de getallen de gewenste tijd aan te geven. Vergeet niet direct na de tijd op OK knop van je afstandsbediening te klikken.
Joyce
Forum Goddess

Postby trudyh » 17 May 2017, 18:41

Bedankt voor je antwoord Joyce maar helaas werkt het niet. Ik heb getest met mp4, avi en vob en bij allemaal start de video gewoon weer bij het begin.
Voor de skip functie gebruikte ik de doorspoel toetsen naast de afspeeltoets, dat ging inderdaad met 10 sec. Nu gebruik ik de pijltjes naast de ok knop en dat is inderdaad zoals je zegt, 10 min en 10 sec. Maar waarom geen -3 min en +5 minuten zoals ik ingesteld heb?
Groeten,
Trudy
trudyh
Newbie

Postby Joyce » 18 May 2017, 14:44

Beste Trudy,

Misschien helpt deze site, mocht je er nog niet naar hebben gekeken:

http://kodi.wiki/view/skip_steps

Wat betreft de resume functie heb ik ook jouw aangegeven bestandsformaten geprobeerd, zonder enig probleem.

Kwa Skipping time zou ik adviseren om alleen de tijd te kiezen die je wilt instellen en de rest uit te schakelen.
Uitgeschakelde tijden staan als Wit gemarkeerd ipv geel. Alles onder de 10 minuten ingesteld moet met de pijltjes naar rechts en links worden bediend.

Ik heb dit getest met de laatste nieuwe FW beschikbaar via onze website.

indien het nog steeds niet wilt lukken willen we graag een of twee voorbeeldbestanden van je bemachtigen.
Joyce
Forum Goddess

Postby trudyh » 19 May 2017, 11:21

Nou ik ben eruit hoor! De skip dankzij jouw tip, ik dacht dat alle gele tijden uit waren en eentje die je markeerde en dan wit werd, aan was. Maar het is dus precies andersom, alle gele uitschakelen en degene die je hebben moet wit maken.

Wat betreft het hervatten, ook dat is me gelukt. Ik kwam er namelijk achter dat je de bestanden eerst een inhoud moet geven. Wel een omslachtig gedoe maar het werkt, keurig wordt er gevraagd of je wilt hervatten of van het begin af aan afspelen.

Kun je die scores trouwens verwijderen en wat betekent SD? Dat soort info hoeft van mij allemaal niet... en kun je mappen maken, bijvoorbeeld buitenlandse films, Nederlandse films enz.

Groeten en bedankt,
Trudy
trudyh
Newbie

Postby Joyce » 22 May 2017, 10:15

Hallo Trudy,

Mooi om te horen dat het gelukt is.
SD= Standard definition. Dit geeft de video kwaliteit standaard weer. HD = High definition. UHD = Ultra High definition.
De info wat de speler ophaalt is vanuit een externe bron. De data die daaruit komt kun je niet zomaar wijzigen. Wellicht dat daar speciale add-ons voor te krijgen zijn om dit te wijzigen maar dit is nog niet bekend vanuit onze kant.
Mappen die je zelf aanmaakt op je externe Harde schijf kun je noemen zoals je wilt, maar ik denk dat je bedoelt dat de speler deze automatisch indeelt in jouw gewenste categorieën. Ook hier heb je geen invloed op met de standaard installatie aangezien de speler de info afhaalt van een externe database.
Joyce
Forum Goddess

Postby trudyh » 22 May 2017, 12:35

Bedankt, weer wat wijzer...
Nu zit ik nog met de tv series, als ik een film of aflevering selecteer als tv serie, zie ik hem niet terug bij het beginscherm onder tv series, dat blijft leeg. Wat doe ik hier fout?
Groeten,
Trudy
trudyh
Newbie

Next

Return to Algemeen