RSSNews - Url verwijderen

Forums voor de EM7080 en EM7180 mediaspelers

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

RSSNews - Url verwijderen

Postby TijsvdBurgh » 26 Feb 2010, 18:37

Ik heb een URL toegevoegd in het RSSNews menu.
Dit was een foute URL (van een RSSVodcast feed) waarop de Eminent helemaal vastliep.
Deze URL is ook niet meer uit de lijst te verwijderen.

Weet iemand hoe ik dit wel kan?
TijsvdBurgh
Newbie

Re: RSSNews

Postby Alex » 26 Feb 2010, 18:56

Volgens mij door de 7080 in zijn defaults te zetten via het systeem menu.
(Via een optie om ze te wissen in het menu zou handiger zijn.)

Vodcasts moet je niet via het RSS News toevoegen trouwens, die optie is alleen voor RSS Newsfeeds.
Evt. kan je de feed op Metafeeds gooien, dan komt hij vanzelf ook bij de main: feed lijkt me.
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum God/Posts for a living

Re: RSSNews

Postby Biertank » 26 Feb 2010, 20:32

Ik heb dat een tijd geleden via telnet gedaan.
Je kan dan ergens op de EM7080 een news.rss(?) bestand aanpassen naar gelang je wil.
(De exacte locatie ben ik je even verschuldigd, maar indien gewenst zoek ik het even op)
Heb toendertijd ook al die aziatische meuk op die manier eruit gegooid.

Ik heb de vandaag 'gereleasde' firmware nog niet bekeken verder, maar had zelf al een poosje metafeeds draaien.
En dat werkte naar mijn inziens goed in hoeverre ik het gebruikte.
Had via zelf aangepaste firmware het hele web services gedeelte even onder handen genomen.
De look ervan verandert (gejat :D ), eruit wat weg kon en bv. ook Flickr weten toe te voegen.

edit: herinner me ineens weer hoe ik er toen kwam, je kan in telnet zoeken op bestandne die de laatste x tijd zijn aangepast.
Zodoende kwam ik bij het bestand uit waar alle news feeds staan opgeslagen.
Biertank
Newbie

Re: RSSNews - Url verwijderen

Postby Alex » 26 Feb 2010, 21:26

Zo uit mijn hoofd moet dat ergens in /usr/local zijn (is r/w gemount), anders op /tmp/hdd root.
Ik maak wel even een FAQ stickie, om dat in mee te nemen. (Heb hier geen unit bij de hand om het te dubbelchecken op het moment.)
Alex

Postby OxJr62 » 27 Feb 2010, 01:31

Bij firmware 1.0.3.7 kun je een foutieve RSS feed verwijderen door er naar toe te navigeren en daarna op pijltje rechts te klikken. Vervolgens kom je in een menu waarmee je de RSS feed kunt verwijderen. :P :P :P

Ik heb verder een vraag over de feed URL. Moet je de URL toevoegen, inclusief de dubbele punt in http://? Er is namelijk geen softwarematige toets voor de dubbele punt!

Verder zou het prettig zijn als je een feed een andere naam kunt geven dan het feedadres (bv. Nu.nl - Algemeen ipv het feedadres dat nu in beeld komt).
OxJr62
User

Eminent RSS feeds bewerken via Telnet

Postby OxJr62 » 27 Feb 2010, 15:20

Als iemand op dit forum de moeite wil nemen om voor niet-techneuten een beschrijving te willen geven van hoe je RSS feeds in de Eminent kunt aanpassen via Telnet, dan ben ik hem/haar zeer dankbaar! :lol:
OxJr62
User

Postby Alex » 01 Mar 2010, 16:34

Zie FAQ, dit kun je met VI doen via telnet..

VI is niet zo'n fijne editor als je hem niet gewend bent. In dit geval handig om deze url even te lezen:
http://www.washington.edu/computing/unix/vi.html

Korte stappen:

1. Telnet naar je em7080
2. vi /usr/local/etc/dvdplayer/savedrss/scripts/news.rss
3. Cursor naar je feed toe
4. Druk i om om te schakelen naar 'insert' modus, je kunt nu text wissen, intikken, etc.
5. Druk 2x escape om uit de insert mode te komen.
6. Druk op ':'
7. Type wq en druk op enter. (write+quit)
8. Aangepast rss komt pas te zien als je even reboot, dus tik 'reboot' en druk op enter.
Alex

Postby OxJr62 » 02 Mar 2010, 01:49

Dank Alex, voor de snelle reaktie en goede uitleg! :)
Ik wil er graag mee aan de gang. Echter, bij opstarten Telnet naar Eminent loop ik tegen het probleem aan dat om een mij onbekend login + password wordt gevraagd. :oops:
OxJr62
User

Postby Alex » 02 Mar 2010, 10:12

Login is root, password is leeg, niets invullen en op enter drukken :)
Alex

Hoe kun je RSS Newsfeeds toevoegen met Telnet?

Postby OxJr62 » 04 Mar 2010, 01:03

Dank Alex. Ik kom er nu in en heb er ook een vraag over.

Op de IBM website http://www.ibm.com/developerworks/xml/library/x-rss20/ heb ik me wat verdiept in RSS feeds.
Als ik het goed begrijp, wordt er tussen de <link> </link>-tags een URL van een RSS channel neergezet; meestal een
http adres. Vb. <link>http://www.urlofthechannel.com/</link>

Als ik echter met telnet/VI binnenkom in de EM 7080 (vi /usr/local/etc/dvdplayer/savedrss/scripts/news.rss),
dan zie ik daar RSS feeds van het type: <link>rss_file://./scripts/news_npr.rss</link>. Dat zijn dus geen URL's

Ik begrijp daarom niet hoe je met Telnet Nieuws RSS feeds kunt toevoegen aan de EM7080.

Kun je met een simpel voorbeeld aangeven hoe e.e.a. moet worden ingevoerd via Telnet, bv. als ik een RSS feed wil maken naar Nu.nl, Algemeen nieuws, http://www.nu.nl/feeds/rss/algemeen.rss? Of naar alle RSS feeds binnen Nu.nl?

Voor de techneuten onder ons is dit misschien gesneden koek, maar ik ben er erg benieuwd naar en het vergroot voor mij de bruikbaarheid van deze toch al fijne mediaspeler nog meer! :D
OxJr62
User

Next

Return to EM7080 / EM7180