ISO streaming over het netwerk

Discussie over beide modellen EM7075

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

ISO streaming over het netwerk

Postby Patjakker » 24 Jun 2011, 18:02

ik heb op dit moment de volgende configuratie:
laptop op win7, met alle updates tot en met 24-06
netwerk, op bassis van powerline 200mbits
eminent 7075-dts icm 1TB usb drive
Serviio DLNA media streaming software Versie 0.5.2

Probleem:
als ik de Serviio server opstart staat deze netjes vermeldt in de USMP lijst van de em7075-dts,, en de mappen, die ik toewijs in de Serviio server, zijn ook te benaderen via de em7075.
ik kan dus bv muziek op de laptop afspelen, of foto's bekijken die op de laptop staan

echter,, er is 1 ding wat ik NIET voor elkaar krijg,, en dat is het streamen van het ISO image formaat
de films die ik op de laptop heb staan en die dus uitgepakt zijn , zijn af te spelen,, maar de films die ingepakt zijn in het ISO formaat zijn niet af te spelen, en worden ook helemaal niet herkendt door de EM7075, danwel,,,,, worden niet gestreamed via de Serviio media streaming software.

de schuldige is dus de Serviio server.

Weten jullie een softwarematige media streaming server die WEL ISO's streamed via het netwerk
Patjakker
User

Re: ISO streaming over het netwerk

Postby Alex » 26 Jun 2011, 15:11

ISO is niet te streamen via UPnP. Geen enkele UPnP software die dit doet dus. (Is geen onderdeel van de UPnP standaard.)
Voor ISO zul je dus gewoon Samba moeten gebruiken. Deel de map waar je iso's staan via het netwerk, en speel ze daarna af via smb op je speler.
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess

Return to EM7075 / EM7075-DTS