nzbget en Transmission

Discussie over beide modellen EM7075

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

nzbget en Transmission

Postby Patrick » 26 Apr 2012, 11:26

Beste,
Ik ben in het bezit van een EM7075-DTS, en probeer (nu pas) om nzbget en transmission aan de gang te krijgen.
Gisteren avond de laatste Firmware erop gezet.

Heeft iemand tips en tricks?

Bijvoorbaat dank
Patrick,
Patrick
Newbie

Re: nzbget en Transmission

Postby Goner » 21 May 2012, 12:05

Nee, niet echt ... heb ze beide een tijdje gebruikt en werkten naar behoren (heb nu een NAS die ik daarvoor gebruik, is wat groter en sneller).
Ik had er een externe 2.5"USB disk aanhangen (met eigen voeding, omdat de EM7075-dts niet voldoende power gaf), die geformatteerd is op EXT3 (via een LInux laptop) ; kreeg de indruk dat dat een stuk sneller was dan NTFS.
Goner
User

Postby hansvk » 29 May 2012, 12:05

Ik vind Nzbget fijner werken dan Transmission. Ik geef ook de voorkeur aan downloaden via nieuwsgroepen/usenet.
EM7080 with WD Caviar GreenPower 1,5 TB (WD15EARS) FW 1.0.0.6 - Denon AVR-3311 - 2 x KEF iQ50 - KEF iQ60c - 2 x KEF iQ10 op Atacama Nexus 7i Stands - BK XXLS 400 + Anti Mode - Philips 42PFL5322/10
hansvk
Outstanding Forum Supporter

Postby Guido » 31 May 2012, 15:54

Beste Patrick,

Als de laatste firmware wordt gebruikt dient in het menu van de mediaspeler 'NZB' worden ingeschakeld tw worden (Via 'Instellingen/Netwerk).
Zet daarna de mediaspeler uit en sluit een USB harde schijf aan op de EM7075. Bij voorkeur dient dit een vers geformatteerde schijf te zijn.
Zet nu de mediaspeler aan. De mediaspeler maakt tijdens het opstarten zelf de NZB module aan. Als alles goed gaat zie je na het opstarten dan bovenin het scherm 'NZB' staan.
Controleer het IP-Adres van de mediaspeler via 'Instellingen/Netwerk/Netwerkinstellingen'). Open daarna de webbrowser op je computer en tik het IP-Adres van de mediaspeler in (http://IP-Adres). Je krijgt dan in elk geval de melding 'Nzbget webpage' te zien die je eventueel kunt aanklikken.

Nu je weet dat de NZBget module aanwezig is, dien je de NZBget config (configuratiebestand) handmatig in te stellen voor je nieuwsserver. De handelingen hiervoor staan uitgelegd in de handleiding van de EM7075.
Als de NZB module eenmaal is ingesteld kun je weer via de webbrowser naar het IP-Adres van de mediaspeler gaan. je kiest dan voor 'NZbget Webpage'. Op de NZB pagina kun je dan via 'Bladeren' een NZB bestand op je computer selecteren en daarna uploaden naar de mediaspeler. De mediaspeler gaat dan vanzelf aan het downloaden.

- G.B.
Guido
Eminent Moderator

Return to EM7075 / EM7075-DTS