Powermanagement NAS EM4172

Algemene informatie, forumregels enzovoorts

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Powermanagement NAS EM4172

Postby Wobke » 12 Mar 2015, 19:49

Ik heb mijn NAS EM4172 een paar dagen geleden geïnstalleerd en ben met deze NAS nog zo groen als gras. Installatie was een fluitje van een cent: alles werkte meteen. Connectiviteit perfect. Na de installatie ging de disk gedurende de eerste avond nog telkens na 15 minuten inactiviteit netjes in de standby stand. Nadien niet meer: hij blijft doordraaien, zelfs na een nacht inactiviteit. Inmiddels heb ik o.m. geprobeerd of het met een op 5 of 10 minuten ingestelde tijd wel zou lukken, maar de disk blijft altijd doordraaien.
Voor de zekerheid heb ik de torrent download gedeactiveerd, het kan dus niet liggen aan permanent zoeken naar seeders.
Wie kent dit probleem en wat kun je er aan doen?
Wobke
Newbie

Re: Powermanagement NAS EM4172

Postby Joyce » 13 Mar 2015, 15:14

Beste Wobke,

Heb je toevallig media bestanden (Muziek, foto's of video) naar de EM4172 gekopieerd? Wanneer dit het geval is dan kan dit kloppen aangezien de EM4172 voor deze bestanden een Thumbnail zal gaan aanmaken en voor foto's albums zal aanmaken. afhankelijk van de hoeveelheid data kan dit enige tijd duren. Zodra de EM4172 hiermee klaar is zullen de harde schijven in stand-by weer gaan wanneer deze enige tijd niet meer gebruikt wordt.
Joyce
Forum Goddess

Re: Powermanagement NAS EM4172

Postby Wobke » 13 Mar 2015, 16:07

Hallo Joyce,
Bedankt voor je snelle antword. Je hebt gelijk: ik heb de eerste dag mijn hele fotobestand van een jaar of 15 op de EM4172 gezet. Kennelijk is hij heel lang met thumbnails en aanmaak mappen bezig geweest. 's Avonds viel hij opeens in standby. Hij blijft het vanaf dat moment ook goed doen. Alle functies werken verder probleemloos. Wat een gemak, dat je zo, via myisharing.com, overal ter wereld zomaar in je eigen NAS kunt kijken. Werkt ook goed samen met Filezilla: 20-25 MB/sec upload.
Wobke
Newbie

Return to Algemeen