EM6350/EM6360 aandachtspuntjes

EM6325 / EM6330 / EM6350 / EM6360

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM6350/EM6360 aandachtspuntjes

Postby RobIII » 08 Aug 2017, 20:44

Heb deze week een EM6350 en EM6360 aangeschaft. Ik ben er (tot nu toe) erg tevreden mee, maar heb wel wat aandachtspuntjes.

1. De kabels zitten "vast" aan de cam. Ik had liever een RJ45 aansluiting gezien want nu moet ik 't veel te korte kabeltje gebruiken en daar met een koppelblokje mee gaan rommelen (wat ik weer weg moet werken in een opbouwdoos). Omdat de kabel aan de cam vast zit (bij beide modellen) en ik m'n garantie niet wil laten komen vervallen kan ik niets anders dan deze 'matige' oplossing gebruiken. De kabels lopen bij mij langs de muur naar een punt waar ze naar binnen gaan i.p.v. naast/onder de cam.
  2. Ik heb een witte cam genomen zodat deze mooi weg valt tegen de witte ombouw waarop deze gemonteerd zijn. Waarom zit er dan in hemelsnaam een zwarte UTP kabel aan? Doodzonde!
  3. Ik kan nergens de remote access volledig uitschakelen? Zelfs nadat alles uit staat blijken de cams via de CamLine Pro app gewoon bereikbaar. En dat is óók op 4G/LTE, dus ik ben dan niet op mijn WiFi netwerk aangemeld.
  4. Ik gebruik de WiFi van de EM6350 niet; een plastic/rubber afdekdopje om de aansluiting van de antenne te beschermen tegen de elementen zou handig zijn.
  5. Ik heb eerder een topic geopend met een bugmelding van de Camline Pro app; ik zou er naar toe linken maar dat gaat niet want het topic is nog "awaiting moderation"...

Foto's van bovengenoemde punten zijn hier te vinden.
RobIII
Newbie

Re: EM6350/EM6360 aandachtspuntjes

Postby Joyce » 09 Aug 2017, 11:07

Beste RobIII,

Hieronder mijn antwoorden op jouw vragen/suggesties:

1. De kabels zitten hieraan vast om de waterdichtheid van de camera te garanderen. We hebben al een langere kabel er aan gekoppeld om er voor te zorgen dat de kabel volledig door een spouwmuur past. Wanneer er een langere kabel buiten nodig is dan is het inderdaad de bedoeling om hier een opbouwdoos voor te gebruiken.
2.Wij zullen dit in overweging nemen voor de volgende levering bedankt voor de suggestie.
3. Het is mogelijk om de remote access volledig uit te schakelen maar dit betekend dat de cameras dan helemaal niet meer te benaderen zijn via de CamLine Pro APP/software ook niet intern.
4. Dit dopje zou er bij geleverd moeten zijn vul dit formulier in en we sturen je alsnog dit dopje op http://www.eminent-online.com/spareparts
5.Zou nu wel moeten lukken is inmiddels goedgekeurd (we hanteren een controlle dat de eerste 2 posts eerst goedgekeurd moet worden door ons om zo Spam posts en vervuiling op het forum te voorkomen).
Joyce
Forum Goddess

Postby RobIII » 09 Aug 2017, 12:39

Hoi Joyce,

Bedankt voor je antwoord ;)
Joyce wrote:3. Het is mogelijk om de remote access volledig uit te schakelen maar dit betekend dat de cameras dan helemaal niet meer te benaderen zijn via de CamLine Pro APP/software ook niet intern.
4. Dit dopje zou er bij geleverd moeten zijn vul dit formulier in en we sturen je alsnog dit dopje op http://www.eminent-online.com/spareparts

3: Zou handig zijn als je dan ook even aangaf hoe ;) Ik gebruik de Synology Surveilance camera software en wil mijn cams niet extern bereikbaar hebben tenzij ik dat expliciet zélf regel / instel in mijn firewall.*
4: Ga ik doen

Verder zie ik van weinig cams (steekproefsgewijs) op jullie site een firmware upgrade. Dat hoeft natuurlijk weinig of niks te betekenen maar baart me toch een beetje zorgen. Beide cams die ik nu heb hebben al een verschillende firmware (wat natuurlijk te verklaren is doordat het verschillende types zijn); maar bij de een kan ik een NTP server vrij invullen en bij de andere moet ik kiezen met een dropdown uit vaste waardes. Ik zou, ondanks verschillen in de cams, toch meer eenheid verwachten en, belangrijker nog, zo nu en dan een firmware update om eventuele problemen op te lossen en security fixes toe te passen. Geen enkele software is 100% goed en/of veilig. ;)

* Sowieso ben ik benieuwd hoe de cams dit doen want ik heb nergens een port-forward o.i.d. ingesteld. Dat betekent dat er een centrale server (bij jullie?) o.i.d. aan te pas komt. Kun je me vertellen hoe die app bij mijn cams weet te komen achter NAT?
RobIII
Newbie

Postby Joyce » 11 Aug 2017, 16:02

Hallo RobIII,

Er is geen functie "Remote access" aanwezig om in of uit te schakelen. Je dient dan de ID van de camera niet meer te gebruiken maar te werken met puur en alleen het IP-adres. Ik adviseer om een vast IP-adres in de camera in te stellen en toegang van buitenaf te blokkeren via jouw router (zie eventuele documentatie van jouw Router over hoe dit uit te voeren). Je hebt ook de mogelijkheid om een andere poort in te stellen (geldig vanaf poort 80 en hoger).

De camera is bedoeld om op een gebruikersvriendelijke manier vanaf overal ter wereld, waar een Internet-verbinding aanwezig is, benaderbaar te maken via de ID-camera, gebruikersnaam en wachtwoord. Dus zonder dat het nodig is om port-forwarding toe te passen. Voor vele gebruikers is dit te ingewikkeld, kun je je misschien wel voorstellen.

Dankzij de ID van de camera is de verbinding sterk versleuteld. Via ID wordt er inderdaad een verbinding gemaakt via onze Servers. Via de interface App en PC-software communiceert de camera met onze Servers. De App en software hebben Internettoegang en aangezien jij achter een NAT-verbinding zit, zal jij voor de App en de PC-software een speciale regel voor ingesteld hebben?

Bedankt voor jouw suggesties. Wij proberen altijd om de software gelijk te houden voor alle camera's, vanwege hardwareverschillen is dit niet altijd mogelijk.

Veiligheid staat hoog bij ons in het vaandel, wij werken altijd hard om Firmware updates uit te brengen, dit kan soms helaas tijd in beslag nemen.

Vriendelijke groet,
Joyce
Joyce
Forum Goddess

Postby RobIII » 12 Aug 2017, 00:47

Hoi Joyce,

Bedankt voor je feedback. Ik ga even kijken wat ik er mee ga doen / kan.

Joyce wrote:De camera is bedoeld om op een gebruikersvriendelijke manier vanaf overal ter wereld [...] Voor vele gebruikers is dit te ingewikkeld, kun je je misschien wel voorstellen.

Jazeker, maar persoonlijk ben ik er niet zo happig om om alles langs jullie servers te sturen wat er over die cams gaat; dat kun je je misschien ook wel voorstellen ;)

Joyce wrote:Dankzij de ID van de camera is de verbinding sterk versleuteld. Via ID wordt er inderdaad een verbinding gemaakt via onze Servers. Via de interface App en PC-software communiceert de camera met onze Servers.

Helemaal toppie, maar in dit geval zorgt mijn NAS en eigen netwerk wel voor de ontsluiting naar buiten toe. Ik gebruik sowieso de app niet maar "DS Cam" van Synology en zorg zelf voor mijn portforwarding (om precies te zijn: eigenlijk niet; ik heb een VPN, maar goed, details...)

Joyce wrote:Beste RobIII,

Ik heb vandaag een tweede EM6350 gekocht (dus de stand is nu 2x EM6350 en 1x EM6360) en van deze nieuwe cam is helaas de adapter kapot. Dat heb ik gecontroleerd door met een multimeter aan de plug te meten. De cam gaat niet aan (je hoort ook geen klikje wat je normaliter na een poosje hoort). Ik heb gelukkig een andere adapter liggen die aan dezelfde specificaties voldoet en daarmee werkt de cam wel; maar die heb ik eigenlijk ergens anders voor nodig. Nu kan ik wel terug rijden naar de Mediamarkt maar dat is nogal een eind en een gedoe voor me en ik kan (tijdelijk) vooruit met de adapter die ik nog had liggen. Als ik toch zo'n rood dopje bestel middels dat formulier, zou ik dan ook een vervangende adapter mogen ontvangen? Ik ga het formulier zo invullen en hoop op 't beste ;)

(Ik heb overigens alle 3 de producten netjes geregistreerd middels jullie site)

Ik ben overigens verder prima te spreken over de cams tot nu toe! Toppie!
RobIII
Newbie

Postby Joyce » 14 Aug 2017, 10:06

Beste Rob,

Geen zorgen, je hoeft niet voor een adapter naar de Mediamarkt te rijden, die hebben we hier voor je klaar liggen.
We zorgen ervoor dat het rode dopje en een nieuwe adapter word opgestuurd naar je thuis adres.
Joyce
Forum Goddess

Postby RobIII » 15 Aug 2017, 03:58

Joyce wrote:Beste Rob,

Geen zorgen, je hoeft niet voor een adapter naar de Mediamarkt te rijden, die hebben we hier voor je klaar liggen.
We zorgen ervoor dat het rode dopje en een nieuwe adapter word opgestuurd naar je thuis adres.

Awesome! Thanks!
RobIII
Newbie

Return to CamLine Pro Series