EM6330 loud static noise in view and recording

EM6325 / EM6330 / EM6350 / EM6360

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM6330 loud static noise in view and recording

Postby jdfkok » 31 Jan 2018, 12:11

Hi, I have an EM6330, set-up worked fine and the camera is working with my Synology Nas. I have only one problem: when I turn on the sound when viewing the video, there is a loud static noise in the recording and in the live view. How can I correct this, so the sound of the recording is audible?

Greets, Jeroen

Edit: after reading on this forum, I found a partial solution in turning the antenna 90 degrees. The noise became a bit softer now, but is still clearly audible on the recordings and in the live view.
jdfkok
Newbie

Re: EM6330 loud static noise in view and recording

Postby Joyce » 01 Feb 2018, 15:15

Hi Jeroen,

Ik antwoord in het Nederlands ;)

Gezien je klacht neig ik te zeggen dat ofwel de microfoon niet in orde is ofwel niet juist ingesteld staat. Dit is niet een verwijt naar jou want dit kan ook vanuit de fabriek verkeerd zijn gegaan.
Daarom wil ik je eerst adviseren de laatste nieuwe firmware update te installeren en vervolgens een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren.
Er is bij de firmware upgrade ook een optie "Sound Detection" toegevoegd die benaderbaar is via de webinterface onder menu "Alarm Settings"

Mocht dit allemaal niet baten dan kun je het beste de camera laten opsturen naar ons service center als RMA, via de winkelier waar je de camera hebt aangeschaft, zodat we je camera kunnen onderzoeken.
Joyce
Forum Goddess

Postby jdfkok » 02 Feb 2018, 12:15

Hoi Joyce,

dank je voor je snelle reactie in het Nederlands :). Ik had de firmware al ge-update maar heb het zojuist nog eens gedaan voor de zekerheid. Ik heb inderdaad de optie "Sound Detection" gevonden, moet ik die aanzetten? En met welk gevoeligdheidslevel? Zowel op 1 als op 100 hoor ik het geruis nog steeds.

Groet, Jeroen
jdfkok
Newbie

Postby Joyce » 02 Feb 2018, 13:24

Hoi Jeroen,

De optie "sound detectie" staat los van het geluid dat je via de Synology NAS hoort deze functie is toegevoegd om ook Push meldingen te krijgen in de CamLine Pro APP bij het detecteren van geluid.

Het geluid dat je hoort is dit echt een ruis of een tikkend geluid? Bij een tikkend geluid is het een defekt in de camera die verhlpen moet worden. Wanneer het een ruis is dan is dit waarschijnlijk de geluids codering van de camera die gewijzigd moet worden.

Dit kun je ook via de web-interface aanpassen dit vindt je onder de volgende opties:

Options -> Video & Audio Settings -> Audio settings

Zet nu de Audio codec om van G711 naar G726 of juist andersom en druk op "OK"

controleer opnieuw of je geluid nu goed is.
Joyce
Forum Goddess

Postby jdfkok » 03 Feb 2018, 23:52

Hoi Joyce,

het is inderdaad een continue ruis/zoem/kraak, elektronisch van aard. Het is geen tikkend geluid uit de camera. Ik heb de codecs een paar keer gewisseld maar dat maakt niets uit, het blijft stevig ruisen. Zou het eigenlijk stil moeten zijn of is een redelijke dosis achtergrond geluid normaal?

Groet, Jeroen
jdfkok
Newbie

Postby Joyce » 05 Feb 2018, 10:30

Beste jdfkok,

Dat is moeilijk te beoordelen het is natuurlijk geen professionele microfoon die erin zit en de hoeveelheid ruis is voor ieder persoon verschillend. Echter zou dit niet storend mogen zijn. We zouden dit zelf kunnen beoordelen als je via een PM (Personal Message) ons jouw camera ID en wachtwoord zou kunnen sturen. Of een opname fragment toestuurt. Maar ik vermoed in deze dat de microfoon van de camera niet in orde is.
Joyce
Forum Goddess

Return to CamLine Pro Series