EM6360 gekocht maar nog lang niet happy

EM6325 / EM6330 / EM6350 / EM6360

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM6360 gekocht maar nog lang niet happy

Postby RobertGT » 08 May 2018, 16:24

Een paar dagen geleden heb ik een EM6360 aangeschaft maar ik ben er nog niet erg blij mee.

1. De camera is online maar de Proline app geeft geen beeld. Het blijft zwart en het zandlopertje blijft eindeloos draaien. Hij werkte 5 minuten daarvoor nog wel. Log ik in op het IP-adres via de browser dan heb ik wel beeld.
2. Toen de app nog wel werkte kreeg ik om de haverklap een freeze. De hele app afsluiten en weer opnieuw opstarten was de oplossing.
3. Als ik inlog op het IP-adres via de browser dan zou ik volgens de handleiding bij een menu terecht moeten komen. Ik zie dit niet. Ik zie alleen een wit scherm met het beeld van de camera. Ik overweeg om het apparaat weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar hoe moet ik dat doen als ik niet bij de settings kan komen?
4. De app is echt een doorn in het oog. Er zijn legio andere apps te downloaden maar elke app vraagt om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Ik weet niet wat ik hier moet invullen. Het UID als gebruikersnaam werkt niet. Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik hoop dat deze mij kunnen overtuigen de camera niet te retourneren.
RobertGT
Newbie

Re: EM6360 gekocht maar nog lang niet happy

Postby Joyce » 09 May 2018, 11:59

Beste RobertGT,

1. en 2. Op welk toestel heb je de APP geïnstalleerd iPhone of Android? Welke versie OS staat hierop?
3. Als je via de browser het IP adres hebt ingevoerd krijg je een keuze menu van de manier van benaderen kies hier voor de bovenste optie "For IE, Firefox, Google< Safari Browser" om toegang tot het instellingen menu te krijgen.
4. Gebruikersnaam is standaard "admin" en het wachtwoord staat vermeldt op de kaart die meegeleverd is.
Joyce
Forum Goddess

Postby RobertGT » 09 May 2018, 14:07

Beste Joyce,

Ik gebruik de app op mijn iPhone 6s (IOS 11.3). Ik gebruik de iPhone ook om in te loggen via de Safari Browser. Ik zal het vanavond eens proberen op mijn laptop. Misschien dat ik dan wel het keuzemenu krijg.

Ik heb denk ik wel 10 apps geprobeerd en steeds ingelogd met admin en het door mij gewijzigde password maar geen enkele werkt. Zijn er apps waarvan je weet dat die wel werken icm de Eminent camera.

De CamLine app is echt een probleem zoals ik al aangaf. Dit gaat er allemaal mis:
- Beeld loopt 9 van de 10 keer vast zodra je het toestel naar landscape draait
- Als je op de helderheid-knop drukt keert het beeld uit zichzelf om
- Niet alle opties zijn zichtbaar in portrait-stand
- Foto's worden niet opgeslagen op de iPhone (videos wel)
- App klapt er wel eens uit
- Soms wil de app niet verbinden met de camera. Hij geeft dan wel aan verbonden en online te zijn maar blijft maar laden en laden. Enige oplossing is iPhone rebooten of Router rebooten.
RobertGT
Newbie

Postby Joyce » 09 May 2018, 15:03

Wat betreft externe APPs kan ik je er geen advies geven welek wel of niet werkt. Ik kan wel aangeven dat onze cameras gebruik maken van het Onvif protocol of streamen via een RTSP stream.

- Beeld loopt 9 van de 10 keer vast zodra je het toestel naar landscape draait

Het wil vaak helpen bij de Full HD cameras om de resolutie niet op 1920 x 1080 te zetten maar op 1280 x 720 (vaak loopt de APP vast vanwege de beperkte bandbreedte die op WiFi of 4G nog overblijft).

- Als je op de helderheid-knop drukt keert het beeld uit zichzelf om

Dit hebben we nog niet eerder van gehoord en kan dat hier ook niet reproduceren.

- Niet alle opties zijn zichtbaar in portrait-stand

Dit is bekend en zullen dit proberen in een volgende update aan te passen

- Foto's worden niet opgeslagen op de iPhone (videos wel)

Dit heeft met permissies te maken wanneer je voor het eerst een foto maakt in de APP wordt je gevraagd of je toegang wil geven aan de map foto's als je hier (per ongeluk) op Weigeren klikt kunnen de foto's niet opgeslagen worden. Om dit te verhelpen ga naar de instellingen van je iPhone zelf en zoek in de lijst de APP CamLine Pro en kies hier voor de optie Foto's (Voeg alleen foto's toe)

- App klapt er wel eens uit

Wat doe je op het moment dat deze eruit klapt zodat we kunnen achterhalen wat hier gebeurd.

- Soms wil de app niet verbinden met de camera. Hij geeft dan wel aan verbonden en online te zijn maar blijft maar laden en laden. Enige oplossing is iPhone rebooten of Router rebooten.
Joyce
Forum Goddess

Postby RobertGT » 09 May 2018, 15:40

Ik heb de resolutie vanaf het begin op 1280x720 staan. Dit is de hoogste kwaliteit van de app. Dat lost dus niks op. Heb je nog meer suggesties?

Wat betreft het omkeren van het beeld, dit gebeurt toch echt. Iedere keer opnieuw. Ik zal vanavond de app een keer opnieuw installeren.

Wat betreft het opslaan van foto's, ik heb dit niet gemist. Net voor de zekerheid de instellingen nog gecheckt en alles staat goed. Heb je nog meer suggesties?

Als ik in de appstore kijk naar de versiegeschiedenis dan zie ik daar niet heel veel ontwikkeling. Ik heb dus weinig vertrouwen in verbetering van deze app. Ook de review-score zegt genoeg. Vandaar dat ik graag een andere app wil gebruiken. Zolang Eminent zijn app niet op orde heeft vind ik dat het Eminent's verantwoordelijkheid is alternatieven te bieden. De pc-software heb ik gezien de reviews al helemaal niet gedurfd te installeren.

De camera ziet er prachtig uit. Degelijk. Het beeld is prima. Maar waarom blijft de software zo achter bij het product. De camera is nu compleet nutteloos voor mij.
RobertGT
Newbie

Postby Joyce » 14 May 2018, 14:17

Beste RobertGT,

Zou je mij de ID en wachtwoord van de camera via een PM (Personal Message) kunnen toesturen zodat we dit hier zelf kunnen reproduceren. Ik krijg geen van jou gemelde problemen gereproduceerd.
Joyce
Forum Goddess

Return to CamLine Pro Series