Notificatie op smartphone

EM6325 / EM6330 / EM6350 / EM6360

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Notificatie op smartphone

Postby Mikado » 07 May 2019, 23:32

Hello,

Ben maar pas gestart met het gebruik van Eminent camera's en heb wat problemen.

Ik heb 3 camera's , 2 EM6355 en 1 EM6330 van geen enkele camera kan ik een push notificatie krijgen op mijn smartphone, nochtans heb ik in de instellingen van de de S10 van Samgung aangegeven dat de app meldingen mag geven.
In de mobiele app instellingen van de camera's staat de notiffcatie aan gevinkt.

Graag had ik een oplossing voor dit probleem, alle hulp is welkom.

Als ik de mobiele app start krijg ik een push melding : CamLine Pro actief
Ik meen op dit forum gelezen te hebben dat de app niet actief moet zijn om meldingen door te sturen !

Details :
Smartphone SAMSUNG S10 Android Versie 9

Cam 1 EM6355

Software versie : V 10.4.1.4.5-20181128

Cam 2 EM6355

Software versie : V 10.4.1.4.4-20170830

Cam 3 EM6330

Software versie : V 11.4.8.1.5.20181120

Bedankt voor eventuele hulp.

mvg,

Mikado
Mikado
Newbie

Re: Notificatie op smartphone

Postby Joyce » 08 May 2019, 09:50

Hallo Mikado,

Voor Android 9 moet de APP op dit moment wel actief op de achtergrond draaien.
Dit in tegenstelling tot de andere Android versies. Dus het klopt wat je hebt gelezen maar voor Android 9 moet de APP dus wel actief blijven.
We proberen dit in de toekomst hetzelfde te laten werken als de oudere Android versies maar of dit gaat lukken kan ik nog niet beloven.
De push notificatie zou het wel moeten doen als de APP actief is.

Push notificatie en motion detection moeten ingeschakeld zijn.
Motion detection kun je inschakelen via de Camline pro APP maar is wellicht beter om dit te doen via de web-interface van je camera omdat je dan ook het bewegingsveld kunt zien en wijzigen.
Joyce
Forum Goddess

Postby Mikado » 09 May 2019, 23:18

Bedankt Joyce voor de zeer snelle reponse op mijn vraag met een duidelijk antwoord.

Met andoid 9 moet de APP volledig actief zijn , zelfs in de achtergrond krijg ik geen push meldingen.
Dit is zeer vervelend voor een bewakings installatie, men moet 24/24 verwittigd kunnen worden !!
Hopelijk komt er zeer vlug een upgrade, want anders heb ik een verkeerde investering gedaan !
Ondertussen heb ik een nieuwe EM6355 camera aangeschaft en er zouden nog andere kunnen volgen maar eerst moeten de problemen opgelost worden.
Ik heb deze nieuwe camera manueel moeten toevoegen met de zoek functie ( PC) lukte het me niet.
De eerste dagen was het perfect mogelijk met de PC toepassing een net zoek functie te doen en kreeg ik telkens alle ID nummers op het scherm, vanaf vandaag wordt geen enkele ID meer gevonden op het netwerk scherm. De beelden worden perfect weer gegeven, is voor mij een misterie.
Met de mobiele APP gaat het prima.
Ter info aan de WIFI instelingen en PC is niets veranderd.
Hopelijk is mijn uitleg van het probleem duidelijk en kunt U me enige hulp bieden.

mvg

Mikado
Mikado
Newbie

Postby Joyce » 10 May 2019, 07:38

Beste Mikado,

Het lijkt erop dat de zoekfunctie van de PC software geblokkeerd wordt door een Virus scanner/Firewall. Misschien kun je deze tijdelijk even uitschakelen en opnieuw proberen.
Joyce
Forum Goddess

Postby Mikado » 10 May 2019, 09:56

Best Joyce,

Inderdaad het probleem moet gezocht worden bij de PC, widows 10 instellingen, ik het 'n paar insellingen veranderd en nu werkt de web-inteface goed.

Ik heb ook opgemerkt dat de handleiding van de mobiele APP niet helemaal overeenstemd met de huidige versie van de sodtware.

Dat de Push meldingen ook niet doorkomen met de werking van de APP in de achtergrond zal waarschijnlijk ook te wijten zijn sommige beperkingrn van de instellingen en APP's op de smartphone die soms kunnen zijn complex zijn.

Einde verhaal, nu maar hopen op een snelle Android 9 upgrade !

Best Joyce nogmaal beste dank voor Uw hulp.

mvg

Mikado
Mikado
Newbie

Return to CamLine Pro Series