EM6355 geeft zwart beeld

APP & Software

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM6355 geeft zwart beeld

Postby Berry » 05 Nov 2018, 16:12

goedendag,

sinds juni dit jaar een EM6355 in mijn bezit heeft altijd goed gewerkt tot in september de wifi van de camera problemen begon te geven slecht bereik/ontvangst.
het duurde ineens erg lang om verbinding te maken met de camera via de app op android en in windows happerend beeld of alleen een zwart scherm en helemaal geen beeld.
de camera bedraad aangesloten maar dat helaas ook zonder succes en geen verbetering zowel op de app als in windows app zwart scherm.
heb de kwaliteit ook al naar beneden gezet maar dit was ook zonder resultaat beeld blijft zwart.
als ik de camera via ip op het lan benader heb ik wel gewoon beeld op HD resolutie maar via de app niet.
nu het volgende 's avonds heb ik wel gewoon beeld in zwart wit en werkt de app op de telefoon en pc wel, net nogmaals overdag getest door de IR op de camera in te schakelen en nu heb ik wel beeld in zwart wit op pc en telefoon.
wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn iemand enig idee.

de internet verbinding is snel genoeg 30 down/15 up het heeft ook gewoon gewerkt, andere apparaten zijn er niet aangesloten.
heb een samsung S8 en een pc met windows 10 pro

mvg Berry
Berry
Newbie

Re: EM6355 geeft zwart beeld

Postby Joyce » 06 Nov 2018, 13:26

Beste Berry,

Kun je eens je Windows PC bekabeld met je netwerk aansluiten en hetzelfde voor de camera en dan de beelden nogmaals opvragen. Zo kunnen we uitsluiten of het probleem wordt veroorzaakt aan de WIFI kant. Alles wijst op een bandbreedte probleem het is alleen handig om door zaken uit te sluiten er achter te komen waar de bandbreedte het meest beperkt is meestal zit dit in het WiFi netwerk.
Joyce
Forum Goddess

Postby Berry » 06 Nov 2018, 20:59

Beste Joyce,

Zowel de camera als de pc zijn bedraad aangesloten de antenne van de camera heb ik verwijderd en wifi uitgezet, ze zijn beide rechtstreeks op het moden/router aagesloten dus zonder switch of iets dergelijks.
Dat zou dus het probleem eigenlijk niet kunnen zijn en de internet verbinding is snel genoeg.
Het vreemde is als ik de app open op een pc op mijn werk krijg ik zwart beeld, zet ik de infra rood aan krijg ineens beeld wel zwart wit maar wel helder en vloeiend, zodra ik de IR uitzet schakeld de camera over op kleur en heb ik een paar tellen beeld waarna het beeld bevriest en vervolgens zwart word.
Op de telefoon werkt de app alleen maar 's avonds als de IR aan staat goed, overdag maakt hij wel verbinding maar singnaal is slecht zegt de app.

mvg Berry
Berry
Newbie

Postby Joyce » 07 Nov 2018, 10:05

Dus als ik het goed lees heb je binnen je eigen netwerk (los van het werk) met alles bekabeld aangesloten nog steeds geen beeld als deze in dag modus staat? En zodra die overschakeld naar nacht heb je wel beeld?
Joyce
Forum Goddess

Postby Berry » 08 Nov 2018, 23:21

klopt via de Camline pro app krijg ik zwart beeld op de pc die in het zelfde netwerk hangt ook op afstand zwart beeld alleen als ik de ir aan zet krijg ik beeld op de pc schakel ik dan weer over op auto dan heb ik een paar tellen kleur beeld vervolgens bevriest het beeld en word zwart.
als ik de camera met de pc via chrome en ip benader heb ik wel gewoon beeld in kleur, in firefox heb ik even beeld en dan krijg ik vertikale strepen/ blokken en allerlei kleuren maar geen beeld (lijkt mij ook niet goed).
heb de laatste versies van zowel firmware camera als van chrome en firefox ook drivers op de pc zijn up to date.
's avonds als het donker is werkt alles wel naar behoren alleen stottert het beeld zo af en toe.

alles heeft gewoon goed gewerkt zowel draadloos als bekabeld en ook op afstand, maar sinds 2 maanden zijn de problemen begonnen.
Berry
Newbie

Postby Joyce » 09 Nov 2018, 09:52

Beste Berry,

Dan kunnen we bijna zeker zeggen dat het niet een netwerk dingetje is (Ik ga er even vanuit dat er geen zware dataverkeer naar een ander apparaat gaat die de bandbreedte op je netwerk overbelast).

Graag wil ik je verzoeken de camera terug te brengen naar de winkel waar je deze gekocht hebt om deze aan te bieden voor reparatie/vervanging.
Joyce
Forum Goddess

Return to APP & Software