Settings blijven verdwijnen

Windows

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Settings blijven verdwijnen

Postby JeveeHa » 02 Mar 2018, 23:54

Hallo,

voor mijn schoonvader heb ik gister een EM6355 aangeschaft. Vandaag binnen, dus aangesloten etc. en in principe werkt alles prima.
Echter lijkt de software wat flakey. Als ik een instelling wijzig/opsla in het settings menu krijg ik gewoon de melding 'set succesfully'. Als ik vervolgens het settingsmenu sluit en heropen lijken de instellingen weer verdwenen te zijn.

Er gebeurt wel wat aangezien ik wel de mailserver etc. werkend kan krijgen, hij slaat dus wel de settings op. Maar als ik dan bv. de framerate wil aanpassen moet ik weer het settingsmenu in en in het menu dus elke instelling weer opnieuw invoeren om ze niet kwijt te zijn, dit is op z'n zachts gezegd frustrerend te noemen..

Dit geldt overigens voor zowel de windows software als in de android-app.

Is hier een patch/software-update voor in omloop?

Met vr. gr. Jelte
JeveeHa
Newbie

Re: Settings blijven verdwijnen

Postby Joyce » 05 Mar 2018, 12:59

Beste Jelte,

"Als ik een instelling wijzig/opsla in het settings menu krijg ik gewoon de melding 'set succesfully'. Als ik vervolgens het settingsmenu sluit en heropen lijken de instellingen weer verdwenen te zijn"

De instellingen zijn niet verdwenen maar verborgen. Deze kun je oproepen door op "Get Settings" te klikken. Je hoeft dus niet iedere keer bij een wijziging die je aanbrengt alle instellingen opnieuw door te voeren.
"Get Settings" geldt voor de PC software. Voor Android moet de app wel de settings ophalen maar dit benodigd enige wachttijd.

Hiervoor is op dit moment geen update gepland.
Joyce
Forum Goddess

Postby JeveeHa » 12 Mar 2018, 20:44

Ah duidelijk, dat ik dat zelf niet gezien heb! Dank voor je antwoord. Overigens is de wifi verbinding niet je-van-het, ondanks dat de camera maar zo'n 5 meter van de router hangt op 2,5 meter hoogte. Wat raad je aan, een betere antenne aanschroeven of zo'n antenneverlengkabel van een metertje of 3 aanschaffen en zo de antenne dichterbij hangen? Camera zelf dichterbij hangen is geen optie, bedraad aansluiten ook niet ivm gaten door de gevel.
JeveeHa
Newbie

Postby Joyce » 13 Mar 2018, 10:26

Beste JeveeHa,

Het WiFi probleem bij de EM6355 is meestal de oorzaak dat dit een buiten camera is en dus door dikkere muren heen moet en dit zijn dan ook vaak betonnen muren met ijzer erin verwerkt. Hier kan het signaal dan moeilijk doorheen. Ik verwacht niet dat een sterkere antenne veel verschil gaat uitmaken.
Joyce
Forum Goddess

Return to Windows