Aantal problemen waaronder wifi en vertragingstijd

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Aantal problemen waaronder wifi en vertragingstijd

Postby Johs » 03 Aug 2017, 06:22

Goedendag,

ik heb sinds gisteren de em8615 gekocht.
Ik heb jaren lang de chaungo g3 gehad maar die werd oud en begon te haperen.

Ik zit met de volgende problemen:

Ik heb gister contact gehad met u telefonische helpdesk voor de wifi. Na de aanwijzingen gevolgd te hebben die u collega mij gaf (wifi reset) kon ik via de wifi contact maken met het alarm systeem. Het rare is alleen dat op het kastje de led groen blijft en niet blauw wordt. Ook op de app op mijn telefoon blijft de stip groen. Ik kan via de wifi wel het systeem in en uitschakelen. Ik begrijp uit de handleiding dat een groene led aangeeft dat het systeem géén contact heeft met de wifi. Dus mijn vraag aan u is... Wat klopt er niet?

Ook het volgende probleem doet zich voor:
Ik heb via de sms een vertragingstijd ingesteld van 15 seconden. Ik krijg van het alarm de melding "ok", maar als ik een raam of deur contact activeer gaat het alarm meteen af en gaat ook meteen bellen.
In mijn logboek op mijn app staat dat er ook alarm gemaakt wordt. Ik heb aan de contacten bij ramen en deuren niets veranderd toen ik van mijn oude g3 overstapte op dit systeem en deze contacten zijn ook allemaal van eniment.

Ik hoor het graag van u.

Alvast bedankt.
Johs
User

Re: Aantal problemen waaronder wifi en vertragingstijd

Postby Joyce » 03 Aug 2017, 14:58

Beste Johs,

Wat betreft het groene lampje heb je gelijk dit is een fout in de handleiding en zal direct aangepast worden. Blauw is geen WiFi verbinding en groen is wel een WiFi verbinding.

Welke vertraging heb je ingesteld op 15 seconden is dat de inlooptijd of de uitlooptijd? De inlooptijd is alleen voor de sensoren die als enkele groep zijn ingesteld (dit is niet de standaard instelling van de Raam/deur sensor). De uitlooptijd is voor alle sensoren die ingesteld staan als normale groep, thuis groep en enkele groep. Wanneer je de groep na het aanmelden wijzigd dan dien je de sensoren eerst te verwijderen voordat je ze weer toe kunt voegen met de nieuwe instelling.
Joyce
Forum Goddess

Postby Johs » 03 Aug 2017, 15:47

Beste,

Bedankt voor de reactie. Ik heb de uit looptijd staan op 15 seconden. Maar als ik u goed begrijp moet ik na het aanpassen van de uitloop tijd alle sensoren van de normale en de thuis groep te verwijderen en opnieuw aanmelden?
Johs
User

Postby Johs » 03 Aug 2017, 18:12

Beste Joyce,

Is dit bij alle instellingen zo? Of alleen bij de vertraging tijd?
Want dat zou dan betekenen als ik jou goed begrijp. Dat ik eerst alle instellingen in het alarm moet zetten en daarna pas de sensoren moet aanmelden?

Met vriendelijke groet,

Johs
Johs
User

Postby Joyce » 04 Aug 2017, 09:14

Beste Johs,

Sorry voor deze onduidelijkheid maar nee je hoeft niet bij het wijzigen van de instellingen de sensoren te verwijderen en opnieuw aan te melden. Dit moet alleen gebeuren wanneer je besluit de sensoren in een andere groep te zetten bijvoorbeeld je hebt een Raam deur sensor die standaard in de normale groep zit en deze wil je wijzigen naar de enkele groep zodat je een in- en uitlooptijd hebt dan dien je deze sensor eerst af te melden. Dan zet je de jumpers om en meldt je de sensor opnieuw aan. Als je dit niet doet zal de sensor gewoon in de normale groep blijven werken.
Joyce
Forum Goddess

Postby Johs » 05 Aug 2017, 17:33

Beste Joyce,

Ik ben eruit. Het vertraging alarm werkt alleen op de enkele groep bij het in en uitschakelen van het alarm. Op de normale groep en de thuis groep werkt alleen de vertraging op het inschakelen.
Dus ik heb nu de voordeur op thuis groep gezet en heb nu genoeg tijd bij het openen van de voordeur om het alarm uit te schakelen.

Wat betreft het groene lampje: u beschrijft dat groen voor de wifi is. Maar als ik van mijn alarm de wifi instellingen gereset heb en dus geen verbinding heb met de wifi, blijft het lampje ook gewoon branden. Dus mijn vermoeden is dat het lampje niets met de wifi doet.

Even nog een andere vraag:

Ik heb een binnen sirene em8676 en een solar buiten sirene em8670 rev1
Als ik deze aanmeld volgens de procedure die u in de handleiding heeft geschreven lijkt alles goed te gaan.
Als ik na de aanmelding de sos knop van het alarm indruk gaat alles ook netjes knipperen en lawaai maken.
Als ik het alarm inschakel gaat er op de binnensirene een led branden en op de buitensirene een klein ledje knipperen.
Tot zo ver werkt alles nog naar behoren. Maar als ik nu alarm maak, gaat mijn alarm unit (em8615)af. Maar beide sirenes binnen en buiten geven geen kik. Ook niet als ik langer dan 5 minuten wachten.
Ik heb alles nog eens gereset dus op de binnensirene 6 seconden ingedrukt en buiten de Learn toets tot dat je twee pieptoontjes hoort. Toen alles opnieuw aangemeld met de vertragingstijd op 0. Maar behoud het zelfde probleem.
Hoe kan ik dit Oplossen?
Alvast bedankt.
Johs
User

Postby Joyce » 07 Aug 2017, 09:53

Beste Johs,

Ik vermoed dat je de interne sirene van de EM8615 op stil hebt gezet. In deze stand geeft de EM8615 ook geen signaal door naar de externe sirenes. Wijzig het volume van de sirene van uit naar aan en de externe sirene zal vermoedelijk het weer doen.
Joyce
Forum Goddess

Postby Johs » 07 Aug 2017, 10:03

Beste Joyce,

In mijn eerdere bericht beschrijf ik dan mijn em8615 wel af gaat. Dus deze staat niet op stil. Dit is dus niet het probleem.
Maar wat kan het wel zijn?

Ik hoor het graag van u
Johs
User

Postby Joyce » 07 Aug 2017, 11:11

Beste Johs,

Alles lijkt goed te staan. Het enige dat ik kan voorstellen op dit moment is om de sirene volume eens uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM8615