ip adres

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

ip adres

Postby Wazie » 31 Dec 2017, 16:06

Beste
Ik probeer om het alarmsysteem te verbinden met het wifi netwerk maar krijg geen IP adres van de EM8615.
Ik vind de wifi wel terug in mijn lijst met beschikbare netwerken op de gsm (signaalsterkte : erg sterk), maar als ik de EM8615 selecteer gebeurd er het volgend,eerst staat er " IP adres ophalen" op het scherm van de gsm maar na een 20seconden komt er een melding op het scherm '' netwerk uitgeschakeld vanwege trage internetverbinding " en schakeld de gsm automatisch over op het wifi signaal van thuis.
ik heb al het alarm gereset en nadien eerst uit en aangeschakeld maar kom steeds uit bij dit probleem . ook als ik het thuis netwerk af zet krijg ik geen verbinding met het alarm.

hebben jullie hier een oplossing voor?
Mvg
danny
Wazie
Newbie

Re: ip adres

Postby Joyce » 02 Jan 2018, 11:50

Beste Wazie,

Dit is te verhelpen door tijdelijk jouw WiFi thuis netwerk waar deze automatisch mee verbind tijdelijk te vergeten op je android telefoon.

Hoe doe je dit:
selecteer uit de lijst van beschikbare wifi netwerk het wifi netwerk waar je wel internet verbinding op hebt en houdt deze ingedrukt een menu wordt geopend en selecteer "Netwerk vergeten". Nu moet je met de EM8615 verbinding kunnen maken om hem te configureren.
Joyce
Forum Goddess

Postby Wazie » 02 Jan 2018, 19:26

Beste Joyce

Aller beste wensen voor het nieuwe jaar .
Dit had ik ook al eens gedaan met hetzelfde resultaat (zie laatste zin van vorige mail).

grtz
danny
Wazie
Newbie

Postby Joyce » 03 Jan 2018, 10:20

Beste Danny,

Zitten er vreemde tekens in de WiFi naam of wachtwoord? en zo ja welke?
Joyce
Forum Goddess

Postby Wazie » 03 Jan 2018, 20:19

Dag joyce

Nee het alarm vind ik terug als wifi : EM8615

Grtz
Danny
Wazie
Newbie

Postby Joyce » 04 Jan 2018, 10:07

Beste Danny,

Sorry ik bedoelde eigenlijk de naam en wachtwoord van je eigen WiFi netwerk waarmee je de EM8615 gaat verbinden.
Joyce
Forum Goddess

Postby Wazie » 06 Jan 2018, 12:39

Hoi joyce

foutje van mij,
nee ook in het netwerk van thuis zitten enkel gewone tekens.

grtz
Wazie
Newbie

Postby Joyce » 08 Jan 2018, 11:08

Beste Danny,

Ik heb zo geen suggesties over hoe je deze dan wel moet configureren.

Ik kan je wel nog eens stap voor stap de instructies hier neer zetten hoe je het systeem op het WiFi aanmeld (Stap 5 is heel erg belangrijk). En anders is het misschien aan te bevelen om met onze helpdesk contact op te nemen zodat telefonisch alles nagelopen kan worden.

Instructie:
Het alarmsysteem verbinden met je WiFi netwerk
1. Voordat je de WiFi verbinding van het alarmsysteem gaat instellen dien je er eerst ervoor te zorgen dat je bent aangemeld in de APP.
2. Ga naar je Smartphones WiFi instellingen zonder de APP af te sluiten.
3. Verbind de Smartphone met het WiFi netwerk van het alarmsystemen zelf (SSID: EM8615).
4. Ga terug naar de APP.
5. Wacht op de melding “WiFi nu in gebruik” (+/- 3 minuten)
6. Selecteer nu in de APP de optie "Apparaat toevoegen"
7. Wanneer je smartphone met het WiFi netwerk van het alarmsysteem is verbonden zou de APP het Product ID van je alarmsysteem moeten weergeven. Is dit niet het geval druk dan op “Alarm ID opvragen”.
8. Selecteer de WiFi verbinding waarmee je het alarmsysteem wilt verbinden uit de lijst van beschikbare netwerken.
9. Wanneer deze WiFi verbinding is beveiligd (aanbevolen) geef dan ook het wachtwoord in van de WiFi verbinding.
10. Druk op “Verbinden”.
11. Geef een naam voor het alarmsysteem (voorbeeld: EM8615)
12. Wanneer je ook de GSM module wilt gaan gebruiken (wij adviseren om een simkaart te installeren om zo een back-up verbinding te hebben voor wanneer de WiFi/internet verbinding zou wegvallen), geef dan ook het telefoonnummer van de simkaart van het alarmsysteem in het veld “Please enter SIM card number” begin eerst met het landnummer (voorbeeld 0031). Zonder het landnummer kan het alarmsysteem niet vanuit het buitenland worden geconfigureerd/bediend.
13. Druk op (rechter bovenhoek) om de instellingen op te slaan.

14. Nadat je het apparaat hebt toegevoegd zal het apparaat verschijnen in het startscherm van de APP.
15. Selecteer het apparaat om door te gaan.

Het bolletje achter de naam van het alarmpaneel geeft aan of het alarmsysteem met het internet is verbonden (grijs is offline, blauw is online)
16. Nadat je het apparaat hebt geselecteerd kun je het besturingspaneel van het alarmsysteem zien. Met het besturingspaneel kun je het alarmsysteem besturen/configureren. Om de instellingen te wijzigen swipe je het scherm naar links.

Graag verneem ik van jou bij welke stap je vast loopt om een duidelijker beeld te krijgen wat hieraan gedaan kan worden.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM8615