Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby Mike2017 » 28 Feb 2017, 16:08

Beste heer/Mevrouw

Een week geleden hebben wij de EM8615 WIFI/GSM alarm gekocht.aanvullend hierop hebben 7 raam/deur contacten gekocht. ( geen bewegingssensor geinstalleerd)
Na het correct installeren en het maken van een alarmplan hebben we helaas het volgende probleem.

Wanneer we de alarm uit zetten en we horen de bevestingingspiepen van de thuiscentrale gaat de alarm toch af!
Ik heb alles gecontroleerd en zover ik kan zien correct geinstalleerd.
Schets:
Na het boodschappen doen komen we thuis en dan via de afstandsbediening drukken we op de alarm uit knop. We wachten dan op de piep van binnen en het wifi berichtje op onze smartphone.
na ongeveer 10 seconden doen we de deur open en gaat toch het alarm af...

Graag hulp zsm ... we krijgen steeds meer klachten van de buren...
Mike2017
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2017, 15:57

Re: Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby Joyce » 01 Mar 2017, 11:15

Beste Mike2017,

Het eerste wat ik vermoedt dat hier fout gaat is de groep configuratie van de Raam deur sensor. Ik vermoed namelijk dat de groep instelling op 24 uurs groep staat en dit is een groep die alleen bedoeld is voor een rookmelder die ongeacht de status van het alarm af moet gaan.

Image


Image

Voor een deur of raam wordt standaard de Normale of Enkele groep gebruikt.

Let op wanneer de groep niet juist staat dien je eerst de sensoren te verwijderen van het systeem (of resetten van alarm naar fabriek instellingen) vervolgens de sensor in de juiste groep te zetten en dan weer opnieuw aanmelden op het systeem.

Verwijderen van geregistreerde accessoires
Om alle geregistreerde accessoires van de EM8615 te verwijderen stuur een SMS naar de SIM kaart van het alarmsysteem.

Stuur een SMS met de tekst “21” naar het alarmsysteem om alle geregistreerde accessoires te verwijderen.

Het systeem terugzetten naar de fabrieksinstellingen
Ook wel een harde reset genoemd. Dit dient te worden uitgevoerd onder andere bij het wijzigen van de simkaart.

Druk de knop aan de achterkant van het alarmsysteem en de SOS knop op het alarmsysteem tegelijk in. Na twee langzame en drie snelle piepjes kun je de knoppen loslaten. Wacht nu ongeveer 10 seconden wanneer er nu twee piepjes hoorbaar zijn is het systeem teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Je kunt het systeem ook via een SMS terugzetten naar fabrieksinstellingen. Stuur een SMS naar de SIM kaart van het alarmsysteem met de tekst “0000”.

Opmerking: Na het terugzetten naar fabrieksinstellingen dien je het alarm systeem eerst uit en aan te zetten!
User avatar
Joyce
Forum Goddess
 
Posts: 1827
Joined: 09 Jan 2013, 11:30

Re: Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby Mike2017 » 01 Mar 2017, 13:35

Beste Joyce,

IK heb niet aan de jumperinstellingen gezeten. Deze staan zover ik weet op de normale groep.
als we dus eenmaal binnen zijn dan doen we het alarm weer aan voor het slapen gaan.
In de ochtend doen we deze dan uit we horen dan de bevestigingspiepjes.
Maar na het openen van de deur gaat ie toch af...

Ik moet wel erbij zeggen het gebeurt niet altijd. soms werkt het wel en soms ook niet...

waar kan dat aan liggen
Mike2017
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2017, 15:57

Re: Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby Mike2017 » 01 Mar 2017, 17:46

Aha we zijn een stap verder.

als ik de historie tab bekijk op de app

zie ik dat ie afgaat en de melding Tamper Zone aangeeft. dus nadat we het alarm hebben uitgezet en de deur openen geeft ie aan TAmper Zone....

waar ligt dat aan?
Mike2017
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2017, 15:57

Re: Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby Joyce » 02 Mar 2017, 10:49

Beste Mike2017,

In elke sensor zit een anti sabotage functie (Tamper) Dit is een knopje in de sensor die zolang de sensor gesloten is ingedrukt blijft. zodra de sensor wordt geopend (sabotage) dan registreert deze knop dat en wordt er een anti sabotage melding (Tamper alert) gestuurd naar de EM8615 die dit dan weer via de APP aankondigt. Je geeft aan dat dit vaak gebeurd bij de sensor die op de deur zit gemonteerd kan het zo zijn dat het grotere deel van de sensor op de deur is gemonteerd ipv op het kozijn? Ik vermoedt namelijk dat door een te grote trilling van het sluiten en openen van de deur deze anti sabotage knop onderbroken wordt.

Je kunt het volgende doen om vast te stellen welke sensor precies deze Tamper alert geeft door te controleren welke zone nummer bij de melding wordt vermeldt. Zet vervolgens het alarm aan en laat het alarm afgaan door de sensoren te activeren, je krijgt dan een alarm melding ook weer gevolgd met een zone nummer dit zone nummer is uniek per aangemelde sensor.

Zo kunnen we specifieker gaan zoeken naar de oorzaak van deze melding.
User avatar
Joyce
Forum Goddess
 
Posts: 1827
Joined: 09 Jan 2013, 11:30

Re: Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby alex78 » 13 Aug 2018, 15:30

Ik heb hetzelfde probleem. Maar het moet iets software zijn. Ik heb namelijk de tamperzone knop hardware matig overbrugd met een draadje. En nog steeds gaat het tamperzone af als het alarm uitstaat
alex78
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 30 Dec 2017, 17:46

Re: Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby Joyce » 15 Aug 2018, 09:01

Beste Alex78,

Komt de melding elke keer vanuit dezelfde sensor zone?
Hoe is deze sensor gemonteerd? het kleinste deel (magneet dient op de deur zelf gemonteerd te worden en het grote deel op het deurkozijn.
User avatar
Joyce
Forum Goddess
 
Posts: 1827
Joined: 09 Jan 2013, 11:30

Re: Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby alex78 » 15 Aug 2018, 22:15

Alarm sensor gedeelte is op het kozijn en magneet in de deur verwerkt. Maar omdat ik dit vaker had heb ik de temperzone schakelaar welke op de pcb zit doorverbonden zodat de sabotage knop overbrugd is. En nog steeds komt deze melding van deze senor voor. Dus dit moet een sw probleem zijn denk ik
alex78
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 30 Dec 2017, 17:46

Re: Alarm gaat af ondanks dat we deze uitzetten.

Postby Joyce » 16 Aug 2018, 09:33

Ik vermoed dat er een defekt zit in deze specifieke sensor. Stuur me een PM (Personal Message) met daarin je adres gegevens en ik stuur je een andere sensor op.
User avatar
Joyce
Forum Goddess
 
Posts: 1827
Joined: 09 Jan 2013, 11:30


Return to EM8615

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest