update

EM7680

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: update

Postby DX11 » 05 Dec 2018, 12:55

Ik weet wel waarom ie vastloopt, alles blijft (bij mij in ieder geval) in memory staan, kijk maar eens bij system information --> free memory na het starten.
Hier staat bij mij 624MB (dit kan bij iedereen verschillend zijn ivm automatisch opstartende applicaties).
Start ik een add-on en stream een film of kijk ik een film vanuit mijn externe hdd en kijk na het stoppen weer bij system information --> free memory dan staat hier 270MB
Je kan dus wel nagaan wat er gebeurt als je vervolgens weer een film start, druk tijdens het afspelen op de info knop (links onder) je ziet dan bij system memory usage het percentage snel oplopen, bij mij loopt de zaak vast tussen 85 en 90% usage.
Maakt niet uit welke add-on of film ik start bij mij loopt de EM altijd vast, ik verwacht hier ook geen oplossing voor en reboot na het bekijken van een film de streamer.
Maar misschen kan Joyce hier iets zinnigs over zeggen :)
DX11
User

Postby DX11 » 10 Dec 2018, 13:48

Ik begrijp niet waarom Joyce niet reageert op bovenstaand memory probleem maar goed ik blijf wel iedere keer rebooten :D
DX11
User

Postby Joyce » 10 Dec 2018, 14:17

Hallo,

Sorry voor de vertraging. We hebben je post helemaal over het hoofd gezien.
Wat ik graag zou willen weten is, of de speler dezelfde moeite heeft als je lokaal een bestand via je netwerk streamt via NAS of Windows PC/laptop en om welk bestand het gaat, zoals 1080P of 4K, MKV etc...
Joyce
Forum Goddess

Postby DX11 » 10 Dec 2018, 16:45

Hoi Joyce,

Het gaat lokaal pas mis als ik een film/serie heb gestreamd, zodra ik dit doe dan zakt het free memory naar 446MB en na nog een film naar 420MB en na korte tijd loopt de zaak vast. Nu weet ik wel dat jullie add-ons niet ondersteunen maar Kodi staat nu eenmaal bekend om het installeren van add-ons.
Waar het mij feitelijk om gaat is dat het in gebruik genomen geheugen niet wordt vrijgegeven na afsluiting van een add-on en dat staat toch los van het feit of zo'n add-on slecht is geprogrammeerd hoop ik.
Als streamer functioneert de EM7680 prima (usb hdd, NAS, laptop) via internet ook wel maar na een paar films/series dus niet maar goed wat ik al eerder aangaf vind ik een paar x rebooten niet zo'n punt, ik vind het alleen vreemd dat het geheugen volloopt.

Groet
DX11
User

Postby Joyce » 11 Dec 2018, 10:24

Hallo DX11,

Bedankt voor je duidelijke feedback en ik zal het intern bespreekbaar maken of we dit kunnen verbeteren. Ik kan hierin niets beloven of we dit kunnen gaan oplossen mbv een software matige aanpassing. Naar verwachting zal er kwa hardware voor de EM7680 geen update gaan plaatsvinden.
Joyce
Forum Goddess

Postby reezepees » 19 Dec 2018, 23:52

Hoi,

Ik heb sinds gisteren ook dit probleem.
Ik gebruik geen externe addons ik gebruik de eminent speler alleen in samen werking met een externe schijf.
Als ik een film bekijk en ga terug naar het menu en doe dit een aantal keer, dan is het geheugen dicht gelopen naar 200 MB. Het vreemde vind ik ook dat ik er bijna niks op heb geïnstalleerd en ik maar 420mb over heb? Het systeem neemt dus 400 MB in beslag?
reezepees
User

Postby Joyce » 21 Dec 2018, 12:15

Beste forum leden,

Voor degene die problemen hebben met vastlopers dmv geheugen issue, probeer de volgende beta FW:

http://downloads.eminent-online.com/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.5-update.zip

Graag verneem ik feedback of het geheugen probleem hiermee is opgelost of verminderd.
Het is een beta, mocht er bepaalde dingen niet functioneren laat het ons weten dan kijken we of het te verhelpen is.
Joyce
Forum Goddess

Postby reezepees » 23 Dec 2018, 12:39

Ik ben een echte ''noob'' wat betreft computers en al dit soort zaken, vergeef me daarom mijn vraag:
Hoe zet ik dit op mijn speler? Het bestandje downloaden op een schijf of usb, dat begrijp ik nog wel maar hoe komt het er daarna van af?
reezepees
User

Postby smaus » 23 Dec 2018, 17:07

Zie hie om te updaten.

2.0 (NL) Firmware installeren
1. Download de firmware en sla de firmware op.
2. Het volgend bestand word gedownload:
- LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-7.0.2.008-update.zip
3. Plaats dit bestand op een FAT32 geformatteerde Micro-SD kaart of USB stick (In
de root). Gebruik bij voorkeur een geformatteerde Micro-SD kaart of USB stick, er
mogen geen andere bestanden op de Micro-SD kaart of USB stick aanwezig zijn!
4. Zorg ervoor dat de streamer met de aan/uit knop aan de achterzijde van de speler
is omgezet naar “OFF”. Plaats vervolgens de Micro-SD kaart in het Micro-SD slot
van de streamer of de USB stick in een van de drie beschikbare USB poorten( Het
Micro-SD slot vind je aan de achterzijde onder de HDMI poort )
5. Zet je TV aan en zorg ervoor dat het juiste videokanaal is geselecteerd.
6. Zorg dat je een paperclip bij de hand hebt. Druk met een paperclip de reset pin in
aan de achterzijde van de speler en houd deze ingedrukt.
7. Zet de speler weer op “ON” houd de reset pin voor 10 seconden ingedrukt.
8. Laat de reset pin los.
9. Je ziet na enkele seconden het recovery scherm in beeld.
10. Kies voor de optie “Apply update from EXT” en klik op de “OK” knop van je
afstandsbediening.
11. Kies “Update from SD-card” of “Update from Udisk” en klik op de “OK” knop
van je afstandsbediening. ( Udisk = USB stick )
12. Selecteer “LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-7.0.2.008-update.zip’ en klik
op de “OK” knop van je afstandsbediening.
13. De streamer zal de installatieprocedure zelf doorlopen. Je ziet nu een blauw
installatie balkje verschijnen. Onderbreek deze procedure niet!
14. De installatieprocedure is voltooid wanneer het blauwe balkje verdwijnt en
smaus
Newbie

Postby reezepees » 23 Dec 2018, 17:25

Wauw...

Dat bedoel ik dus, ik sla wel even over, wat een gedoe zeg!

Wel ontzettend bedankt Smaus voor het uitgebreide antwoord!
reezepees
User

PreviousNext

Return to EM7680