EM7680 paar dagen in bezit en speelt nu alleen nog iso's

EM7680

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: EM7680 paar dagen in bezit en speelt nu alleen nog iso's

Postby Joyce » 04 Feb 2019, 11:58

Hallo Raoul,

Zorg er voor dat de update folder niet is gevuld, ik stuur je bij deze de instructie hoe te upgraden:

1. Download de firmware en sla de firmware op.
2. Het volgend bestand word gedownload:

- LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.5-update.zip

3. Plaats dit bestand op een FAT32 geformatteerde Micro-SD kaart (In de root). Gebruik bij voorkeur een geformatteerde Micro-SD kaart.
4. Zorg ervoor dat de streamer met de aan/uit knop aan de achterzijde van de speler is omgezet naar “OFF”. Plaats vervolgens de Micro-SD kaart in het Micro-SD slot
van de streamer. ( Deze kun je vinden aan de achterzijde onder de HDMI poort )

5. Zorg dat je een paperclip bij de hand hebt. Druk met een paperclip de reset pin in aan de achterzijde van de speler en houd deze ingedrukt.
6. Zet je TV aan en zorg ervoor dat het juiste videokanaal is geselecteerd.
7. Zet de speler weer op “ON” houd de reset pin voor 10 seconden ingedrukt.
8. Laat de reset pin los.
9. Je ziet na enkele seconden het recovery scherm in beeld.
10. Kies voor de optie “Apply update from EXT” en klik op de “OK” knop van je afstandsbediening.
11. Kies “Update from SD-card” of “Update from Udisk” en klik op de “OK” knop van je afstandsbediening. ( Udisk = USB stick )
12. Selecteer “LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.1-update.zip’ en klik op de “OK” knop van je afstandsbediening.
13. De streamer zal de installatieprocedure zelf doorlopen. Je ziet nu een blauw installatie balkje verschijnen. Onderbreek deze procedure niet!
14. De installatieprocedure is voltooid wanneer het blauwe balkje verdwijnt en je de melding krijgt dat de installatie succesvol is.
15. Klik op “Reboot System now” via de “OK” knop van je afstandsbediening.

Wat betreft LibreELEC 9, deze is inderdaad final vanuit LibreELEC maar we hebben nog geen Eminent FW, daar kunnen we nu mee aan de slag.
Zie topic:
http://opensource.eminent-online.com/phpBB/viewtopic.php?f=244&t=3908
Joyce
Forum Goddess

Postby Raoul » 05 Feb 2019, 23:33

Ok, altijd handig om die stappen-lijst te hebben. Inmiddels heb ik 8.2.5 weer draaien, helemaal zonder foutmeldingen. De series konden sowieso niet goed worden herkend, dus die laat ik dan maar niet scannen. Ik heb een duidelijke folderstructuur, dus benader ik die (en ander bestanden) maar gewoon via de bibliotheek folders.

Het scannen/indexeren van films en mp3 gaat uitstekend, en daar is het nog steeds een heel mooi apparaatje voor! En met toekomstige releases van LibreElec/Kodi zal die ervaring alleen maar beter worden verwacht ik.
Raoul
Newbie

Postby Raoul » 08 Feb 2019, 11:26

Weer een vreemde bug/gedrag:

Ik heb de Em7680 een tijdje aan een 4K monitor gehad voor config, testen etc. Nu ik em weer terug plaats bij de receiver/tv krijg ik bij het opstarten steeds de foutmelding dat de tv de resolutie van de Em7680 niet kan weergeven. Op zich begrijpelijk, want bij de 4K monitor was deze automatisch omhoog gesprongen. Maar zelfs nadat ik deze weer heb teruggezet naar 1920x1080p blijft deze foutmelding komen. De instelling wordt wel goed opgeslagen want als ik bv wissel met 720p of iets anders blijft dit bewaard, maar de foutmelding verdwijnt niet.

Ook dit is overkomenlijk, gewoon 10sec wachten en de speler schakelt automatisch terug, maar fraai is het allemaal niet. Met de huidige staat van de software zou ik deze speler in elk geval niet gelijk aanraden. Vreemd dat HardwareInfo dan zo enorm enthousiast was, en geen woord vermeldde over het soms buggy gedrag. Waarschijnlijk hebben ze maar heel weinig Kodi functionaliteit getest, maar vooral weergavekwaliteit en veelzijdigheid van af te spelen formaten bekeken.
Raoul
Newbie

Postby Joyce » 11 Feb 2019, 12:45

Hallo Raoul,

Ik verwacht dat dit probleem optreedt vanwege EDID en niet direct een probleem is van de EM7680.
Je hebt je TV en EM7680 aangesloten op een receiver en deze zou ook nog eens kunnen communiceren via CEC. Corrigeer mij als ik het fout inschat.
Wat er dan kan gebeuren is dat je EM7680 aan gaat, tv start, receiver start en ergens in deze start procedure is een apparaat die dan net niet snel goed schakelt om de juiste EDID informatie uit te lezen.
Vermoedelijk als je de receiver er tussen uit haalt verwacht ik geen probleem.

Onze ervaring luidt dat bovenstaand probleem ook zich kan voordoen bij een ander HDMI bron zoals bijvoorbeeld een Windows 10 Game PC die is gekoppeld aan receiver en 4K TV.

Ik wil je bij deze vragen om te controleren wat er gebeurt als je de volgorde van inschakelen veranderd.
Bijvoorbeeld eerst TV en receiver aan dat deze de juiste info van elkaar hebben kunnen uitlezen en dan de EM7680 inschakelen.
Graag verneem ik je feedback of het is opgelost.
Joyce
Forum Goddess

Postby Willem2019 » 11 Feb 2019, 12:49

Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben, maar ik heb zelf ook een wat oudere receiver maar deze stuurde helemaal geen
4K door aangezien dat niet bestond denk ik toen, en dan gebeuren er ook vreemde dingen. 1920*1080p was echt het max.

Door de Eminent op mijn tv direct aan te sluiten werkte het 4k ineens wel. En gaf kodi ook netjes de hoge resolution door.
Willem2019
Newbie

Previous

Return to EM7680