update

EM7680

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: update

Postby DX11 » 23 Dec 2018, 20:32

Hallo Joyce,

Heb de update uitgevoerd en @reezepees je kan je de moeite besparen want bij mij heeft het niet geholpen, na reboot free memory van 621MB.

Na starten add-on en streamen film (2.4GB) druk ik tijdens het streamen op de info toets en start system memory usage bij 69% en loopt op naar 80% waarna het streamen stopt.
Kijk ik dan weer bij system info/free memory dan staat hier 362MB.
Na starten film (2.5GB) vanaf externe USB HDD staat bij system memory usage 59% en kan ik de film uitkijken, na stoppen film staat bij system info/free memory 359MB
Na streamen film (8GB) vanaf mijn laptop staat bij system memory usage 58% en kan ik de film uitkijken, na stoppen film staat bij system info/free memory 351MB

System gereboot andere volgorde geprobeerd dus eerst film starten vanaf USB HDD, system memory usage 29% en free memory 610MB (na reboot gestart bij 621MB)
streamen film (8GB) vanaf mijn laptop system memory usage 31% en free memory 588MB

Conclusie (bij mij): het gaat fout bij het streamen van een film via een add-on, free memory zakt dan van 621 naar 362MB en wordt dan niet meer vrijgegeven, bij films via USB HDD en laptop zakt free memory langzamer maar zal uiteindelijk ook problemen opleveren
Free memory usage loopt niet op tijdens HDD/Laptop weergave (blijft rond de 30% staan)

………………………………………………………………………. system info/free memory system memory usage

add-on..................…...........................362MB.............................80%
USB HDD......…...........................…………..359MB...……….........…...……..59%
Laptop.......................................…...….351MB...........................…58%

andere volgorde

USB HDD....................................………...610MB.............................29%
Laptop.............................................…588MB.............................31%
USB HDD.......................................……..582MB.............................31%
USB HDD...……………………………………………………. 564MB.............................31%
Laptop..........................................…...537MB........................…….39%

Streamen add-on met wired network en via de laptop wireless
DX11
User

Postby reezepees » 25 Dec 2018, 14:57

Hoi,

Bedankt in ieder geval, schilt mij weer een hoop getob. Bij mij stopt alles rond de 220mb over.
Ik gebruik geen addons, dus daar ligt het niet aan.
Wat ik doe is gewoon een stukje van een film kijken (externe HD) daarna weer een ander stukje en bij het derde stukje slaat die vast?
Wat ik wel heel vreemd vind is dat die dat in het begin absoluut niet heeft gedaan?
Ik was wel heel blij met het apparaatje maar zo is het een beetje zinloos geworden..
We doen heel vaak meet&greets dus mensen komen langs om te kijken/luisteren maar als je niet eens in je films kan snuffelen zonder dat dat ding finaal vast slaat. Ik heb nog een paar dagen tot mijn 30 dagen terug breng garantie. Ik hoop dat Joyce of iemand hier een oplossing voor heeft anders gaat die terug.

Is er misschien via Kodi zelf iets te regelen, of heeft dat hier niks mee te maken?
reezepees
User

Postby paulkokkie » 26 Dec 2018, 20:08

reezepees wrote:Is er misschien via Kodi zelf iets te regelen, of heeft dat hier niks mee te maken?

Ik heb em een paar maanden geleden de deur uit gedaan en een Shield gekocht, zeker duurder maar dat was het me wel waard.

Je gebruikt Kodi, las ik. Probeer eens SPMC of MrMc.Mogelijk dat die beter lopen dan Kodi.
paulkokkie
User

Postby reezepees » 26 Dec 2018, 22:51

Hoi Paul,

Dat zijn addons?
reezepees
User

Postby paulkokkie » 27 Dec 2018, 08:57

reezepees wrote:Hoi Paul,

Dat zijn addons?

Ja, net als Kodi.
paulkokkie
User

Postby reezepees » 27 Dec 2018, 11:24

Ik ga er eens naar kijken.
Bedankt Paul.
reezepees
User

Postby DX11 » 07 Jan 2019, 12:43

Na wat meer te hebben getest moet ik concluderen dat mijn reactie iets te voorbarig was want ondanks het feit dat het vrije geheugen steeds minder wordt heb ik geen vastlopers meer gehad na installatie van de beta fw.
Tijdens het streamen loopt het percentage gebruikt geheugen op tot max 75% en gaat hier niet meer overheen, ook niet na meerdere keren streamen vanaf de laptop of internet. Blijkbaar wordt het gereserveerde geheugen tbv een addon eerder vrijgegeven als een bepaalde limiet (75%) is bereikt, ik weet het niet want daar heb ik verder geen verstand van.
DX11
User

Postby Joyce » 07 Jan 2019, 13:53

Hallo DX,

Bedankt voor je feedback en om deze info te delen met je mede forum leden.
Goed om te lezen dat je sindsdien geen vastlopers meer hebt gehad.

@Reezepees: Als we genoeg feedback krijgen dat de vastlopers mbt geheugen probleem verleden tijd is zullen we deze versie ook via de website en OTA beschikbaar stellen.
Het lijkt mij de moeite om je speler te voorzien van deze versie indien je de speler nog in bezit hebt. Als je onderstaande uitleg ziet lijkt het heel veel werk maar in het kort:

Firmware downloaden, op een USB stick plaatsen en USB stick in EM7680 inpluggen.
10 seconden reset button vasthouden wanneer je de speler opstart totdat je het recovery menu ziet.
Kies voor de optie “Apply update from EXT - Update from Udisk - selecteer de firmware versie en bevestig.
De speler doet zijn werk en eindigt met de melding successfully installed. Herstarten en dan heb je de nieuwe versie.

Ik wacht graag je bevindingen af.
Joyce
Forum Goddess

Postby reezepees » 13 Jan 2019, 09:26

Hoi Joyce,

Ik heb de speler nog.
Wat ik zelf heb gedaan is een andere lichtere skin er op gezet (transparency) en ik heb de vorige elec versie er weer opgezet. Dit gaat een stuk beter en het vast lopen is met de helft afgenomen.
Ik lees veel op andere fora, dus kom ik de nvidea Shield ook vaak tegen. Maar daar zijn ook zat issues mee en dat apparaat kost meer als twee keer zoveel. Ik ben dus eigenlijk wel heel blij met de 7680, die gewoon speelt wat ik hem voer. Ik accepteer de tekortkomingen van de eminent speler gewoon, en dan is het gewoon een goed ding. Mocht ik mezelf toch gaan ergeren aan de vast lopers dan zal ik de beta versie er opzetten.
Ik wacht met smart af op Kodi 18. Is er al enige zicht op wanneer die wordt vrijgegeven voor de 7680?
reezepees
User

Postby Joyce » 14 Jan 2019, 10:30

Hoi Reezepees,

Bedankt voor je feedback. Kodi 18 Eminent firmware zal niet eerder worden vrijgegeven voordat Kodi 18 LibreElec final en stable is.
Het is dus nog afwachten wanneer LibreELEC met een final Kodi 18 versie komt. Hier hebben we geen invloed op.
Joyce
Forum Goddess

PreviousNext

Return to EM7680