EM 7680 "springt" altijd aan

EM7680

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM 7680 "springt" altijd aan

Postby Ramius » 19 Nov 2018, 19:48

Als ik de EM 7680 afsluit via afsluiten of via de rode knop op de afstandsbediening dan sprint het lapje altijd weer op groen als ik op mijn TV terug ga van de HDMI aansluiting naar TV. Vervolgens moet ik via de afstandsbediening vaker proberen dat het blauwe licht uitgaat, maar als ik bijvoorbeeld netflix wil opstarten via de TV dan springt ook weer de EM 7680 aan. Kan dit opgelost worden of kun je de EM 7680 alleen uit krijgen en uit blijven met de knop achter op het kastje?
Ramius
Newbie

Re: EM 7680 "springt" altijd aan

Postby Joyce » 20 Nov 2018, 10:10

Hallo Ramius,

Dit kan normaliter opgelost worden door CEC uit te schakelen. Dit kun je doen door naar Tandwiel icoon ( settings ) System Settings, Input en naar Peripherals te navigeren. Hier klik je op de CEC adapter en zet deze naar disabled.
Daarna speler uitschakelen en nogmaals opstarten.
Indien het probleem daar niet mee is opgelost hebben we een firmware beschikbaar via onze website die de CEC adapter alvorens geheel uitschakelt:

https://www.eminent-online.com/media/media/drivers/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.2-update_CEC_disabled.zip

Handleiding:

https://www.eminent-online.com/media/media/manuals/EM7680_Kodi_17.6_FW_instructions_by_Micro-SDCard_USB_CEC_disabled.pdf
Joyce
Forum Goddess

Postby Ramius » 21 Nov 2018, 19:07

CEC adapter afgezet, maar probleem was nog niet opgelost. Vervolgens de firmware geïnstalleerd en nu blijft de player uit als je hem uitzte en vervolgens teruggaat naar TV kijken. Als ik vervolgens Netflix opstart dan gaat de player ook weer aan. Dus is maar deels opgelost met de firmware.
Neemt niet weg dat ik super tevreden ben met jullie support, dat moet gezegd worden.
Ramius
Newbie

Postby Joyce » 22 Nov 2018, 10:19

De optie "Peripherhals" in Kodi, is deze nog beschikbaar of kun je deze niet meer openen?
Deze zou niet meer beschikbaar moeten zijn om te kunnen openen.
Als dit inderdaad het geval is dan zou de CEC geheel uitgeschakeld moeten zijn, het in eerste instantie ook zo lijkt om dat je TV geen conflict meer heeft.
Ik begrijp dan ook nog niet waarom als je Netflix start de speler weer ineens inschakelt.
Ik neem aan dat je Netflix via je TV als add-on bedoelt of start je Netflix vanaf een andere bron?
En zo ja, zou je daar dan ook de CEC instellingen kunnen uitschakelen?
Joyce
Forum Goddess

Postby Ramius » 22 Nov 2018, 18:06

Netflix wordt op de TV via een app geopend. niet via een andere bron. De randapparaten (taal naar NL omgezet) zijn in KODI niet meer te benaderen en dus helemaal uit.
Ramius
Newbie

Postby Joyce » 23 Nov 2018, 10:00

Kun je CEC uitschakelen in de Netflix app op je TV?
Als de netflix app op je TV geen instellingen heeft over CEC dan is het zeer waarschijnlijk dat de CEC verder word opgepakt door de instellingen van je TV.
Dus zou ik dan ook de CEC proberen uit te schakelen in je TV instellingen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je TV.
Joyce
Forum Goddess

Postby paulkokkie » 25 Nov 2018, 10:38

Heb je de EM7680 aangesloten op een versterker? Kijk dan even in het menu van je versterker en zet daar bediening via hdmi op uit.
paulkokkie
User

Return to EM7680