4K afspelen flikkert

EM7680

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

4K afspelen flikkert

Postby Pa3csm » 27 Jan 2019, 14:02

Hallo vraag
ik kocht gisteren een EM7680 speciaal om mijn 4K bestanden af te kunnen spelen op mijn samsung uhd tv
tijdens het afspelen van een eigen 4K opname zie ik flikkering in het beeld ik heb alle instellingen geprobeerd in de HW accelerator maar niets help.
Wanneer in de USB schijf direct in de USB poort van de TV stop spelen de 4K bestanden wel goed af zonder stotteren of flikkeren

dus de USB schijf is snel genoeg ook met een USB stik gebeurd het zelfde

heeft dit met de Hardware van het apparaat te maken ???

mvg Jan
Pa3csm
Newbie

Re: 4K afspelen flikkert

Postby Joyce » 28 Jan 2019, 10:41

Beste Jan,

Je geeft aan een eigen opname. We hebben in de tijd der ontwikkeling van all onze spelers opgemerkt dat de codecs en compressies die gebruikt kunnen worden bij video camera's niet allemaal ondersteund worden door media spelers.
In dit geval zou het dus ook kunnen zijn dat de EM7680 dit bestand niet goed ondersteund.
Mocht het bestand niet te groot zijn wil ik je vragen om een voorbeeldbestand via een download link te sturen naar webcare@eminent-online.com
We zullen je dan zo spoedig mogelijk op de hoogte houden wat wij hebben kunnen constateren.

Mocht bovenstaand niet lukken dan wil ik je vragen om via de gratis tool "Mediainfo" de informatie van het video bestand op te slaan en door te sturen naar bovenstaand emailadres.
Joyce
Forum Goddess

Postby sumitomo » 31 Jan 2019, 21:48

beste Jan

Het is al meer dan een jaar waardeloos met die 7680 streamer

loopt constant vast ,,en als je om een update vraagt zoals vandaag de officiele kodi leia .

kan je nog wel even wachten denk ik .

reply werk wel goed hier je krijgt eerlijk antwoord .

succes man
sumitomo
Forum Supporter

Postby reezepees » 31 Jan 2019, 23:47

Ik gebruik het apparaat eigenlijk alleen maar om 4k te streamen via een externe Harde schijf.
En hij speelt werkelijk waar alles af, nooit geen problemen ook niet met de daarbij behorende geluids tracks. Ik ben heel blij met het apparaatje.
reezepees
User

Postby Joyce » 01 Feb 2019, 10:42

@ Reezepees:

Bedankt voor je feedback. Als ik het mij goed kan herinneren heb jij ook de versie LE 8.2.5 geïnstalleerd die voor velen gebruikers een uitkomst is. Indien het niet nodig is dan ben je uiteraard niet verplicht om te updaten ;)

@ Sumitomo:

Draai jij ook op LE 8.2.5 of een oudere versie? LE 8.2.5 verhelpt het vollopen van het geheugen, waardoor veel gebruikers geen last meer hebben van vastlopers.
Het is niet de bedoeling dat je vastlopers blijft houden dus willen we je binnen onze mogelijkheden graag helpen om dit op te lossen.

8.2.5 FW:
http://downloads.eminent-online.com/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.5-update.zip

Kodi 18 Leia is inderdaad final maar we zijn afhankelijk van LibreELEC. We zijn ervan op de hoogte dat Kodi 18 gewild is, mede dankzij Netflix en 4K Retail BD ontwikkelingen dus als LibreELEC 9 final is zullen we druk aan de slag gaan en nieuwe versie lanceren wanneer deze stable is voor de EM7680.
Joyce
Forum Goddess

Postby sumitomo » 03 Feb 2019, 18:03

Dank u voor u antwoord ,

loopt inderdaad beter nu , toppie

nu snel naar Leia 18.0

draait op laptop perfect .

mvgr sumitomo
sumitomo
Forum Supporter

Return to EM7680