Waarom is er nog geen HTTPS ondersteuning voor de forums?

Algemeen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Waarom is er nog geen HTTPS ondersteuning voor de forums?

Postby eminere » 19 Jan 2020, 13:17

Deze post hoort eigenlijk niet in dit forum thuis, maar er is geen algemeen Eminent forum, dus daarom post ik het maar hier.

Als ik inlog op de Eminent forums krijg ik een warning te zien in Firefox: “Deze verbinding is niet beveiligd. Hier ingevoerde aanmeldingen kunnen worden onderschept.”
Dit komt omdat het via het onveilige HTTP loopt (geen SSL encryptie).
Om te controleren of er wel via HTTPS kan worden ingelogd heb ik toen als test “https://” voor de URL gezet, en toen kreeg ik in eerste instantie een warning over een self signed certificate te zien.
Als ik deze dan toch accepteer (wat op zichzelf nog wel acceptabel zou zijn) krijg ik echter deze foutmelding:

Not Found
The requested URL /phpBB/index.php was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2 Server at opensource.eminent-online.com Port 443

Dus er kan helemaal niet via HTTPS ingelogd worden op de Eminent forums.
Dat is tegenwoordig toch volstrek onacceptabel? Alle login gegevens gaan dan als plain text over het Internet…
Of kan ik via een andere URL wél met HTTPS op de forums inloggen?

Overigens lijkt de Apache server ook niet helemaal correct geconfigureerd (het ErrorDocument ontbreekt)?
eminere
Newbie

Re: Waarom is er nog geen HTTPS ondersteuning voor de forums

Postby Joyce » 20 Jan 2020, 18:03

Hallo eminere,

Op dit moment zijn we bezig met een geheel nieuwe website voor onze merken en een daarbij horend forum, vandaar dat we dit forum niet langer verder ontwikkelen.
Joyce
Forum Goddess

Re: Waarom is er nog geen HTTPS ondersteuning voor de forums

Postby eminere » 21 Jan 2020, 13:18

Hallo godin Joyce,

Bedankt voor je antwoord.
Hopelijk zal die nieuwe website dan snel in de lucht komen, want HTTP is toch niet meer acceptabel, en dat is toch al jaren bekend?
eminere
Newbie

Return to Algemeen