Externe harde schijven.

Technische vragen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Externe harde schijven.

Postby LDR » 26 Jul 2017, 20:33

Er zijn drie USB poorten, dus wil ik ze alle drie benutten met een USB-stick en twee externe harde schijven.
Maar telkens ik de Mediaplayer opstart komt een korte melding "Externe bron succesvol verwijderd" en dat voor alle drie.
Er is dus geen mogelijkheid om films af te spelen die op die schijven staan.
Moet ik ergens instellen dat die niet mogen uitgeschakeld worden?
Indien Ja, hoe moet ik dat doen?

Beste dank alvast.
LDR
Newbie

Re: Externe harde schijven.

Postby Joyce » 27 Jul 2017, 10:01

Beste LDR,

Vermoedelijk worden de externe harde schijven via de USB gevoed en hebben geen eigen voeding. In dat geval nemen deze 3 apparaten gezamenlijk te veel stroom af via de USB poort waardoor deze niet voldoende stroom individueel krijgen en dus niet benaderbaar zijn. Probeer eerst eens of elke externe harde schijf los wel werkt op de EM7680. En controleer ook of de externe harde schijf de mogelijkheid heeft om er een externe voeding aan te koppelen.
Joyce
Forum Goddess

Postby LDR » 27 Jul 2017, 10:25

Dank voor de reactie. Dat vermoeden kreeg ik ook gisterenavond toe ik een harde schijf had weg genomen.
Het werkte perfect met een USB-stick en een harde schijf.
Probleem opgelost :)
LDR
Newbie

Postby Sertonnen » 19 Oct 2017, 16:32

Beste,
Ook ik heb sinds kort problemen met mijn externe usb harde schijf met melding "Externe bron succesvol verwijderd".
Ik maak echter gebruik van maar 1 usb poort. Na een keer of 8 aan en uit is de harde schijf weer benaderbaar. Met andere harde schijf hetzelfde probleem. USB stick geen probleem.
Het zal vast een stroom issue zijn echter eerder nooit last gehad. Een harde schijf met eigen voeding is niet wenselijk.

Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor.
Sertonnen
Newbie

Postby Joyce » 20 Oct 2017, 12:11

Beste Sertonnen,

De enige oplossing die we kunnen voorstellen is om er een USB HUB tussen te plaatsen die wel een externe voeding heeft zo kun je de hardeschijf van voldoende stroom voorzien om goed te werken.
Joyce
Forum Goddess

Postby Dolle » 02 Feb 2018, 20:33

Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe streamer aan te schaffen ipv mijn oude wd live, nu heb ik 2 externe hd (van WD) zonder eigen stroom aangesloten op mijn huidige WD zonder probleem. Nu lees ik in deze thread dat 2 externe schijven een probleem oplevert met de stroomtoevoer. Kunt u me voorzien van wat meer info hierover voordat ik overga tot koop?

Alvast bedankt,

Dries
Dolle
Newbie

Postby Joyce » 05 Feb 2018, 11:05

Beste Dolle,

Gezien de ervaringen die worden gedeeld op dit forum kunnen we niet 100% garanderen dat tegelijkertijd je beide externe harde schijven herkend zullen worden.
Er zijn namelijk externe harde schijven die net wat meer stroom vragen dan andere en in dat geval dus een extra stroomadapter of gevoede USB nodig hebben. Echter, voor de meeste externe harde schijven zou het geen probleem moeten opleveren, zoals wij intern ook getest hebben.
Joyce
Forum Goddess

Postby Dolle » 05 Feb 2018, 14:58

Bedankt Joyce,

Nog 1 vraagje, bij nvidia shield worden de hd schijven anders ingedeeld en niet meer te gebruiken als je hem op een laptop aansluit, doet eminent dat ook?
En zijn de schijven als ze aangesloten zijn ook nog steeds bereikbaar via het netwerk om bv vanaf een laptop bestanden weg te schrijven naar de aangesloten harde schijf?

Alvast bedankt
:D
Dolle
Newbie

Postby Joyce » 06 Feb 2018, 11:17

Hallo Dolle,

Je externe harde schijven blijven ongewijzigd wanneer je deze aan hebt gesloten op de EM7680.
En je kunt inderdaad via je laptop of PC aan de bestanden van je harde schijf komen als deze op een EM7680 word aangesloten die gekoppeld is aan je netwerk.
Joyce
Forum Goddess

Return to Technische vragen