Externe harde schijven.

Technische vragen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: Externe harde schijven.

Postby Joyce » 25 Feb 2019, 10:51

Beste,

Je bent de eerste waarvan wij vernemen dat een externe schijf met eigen voeding niet werkt op de EM7680.
Maar de poorten zijn dus niet defect ( USB stick getest ) en je externe harde schijf ook niet ( werkt op je laptop ).
Toch krijgt jouw externe schijf waarschijnlijk nog steeds niet voldoende power icm de EM7680.

Het kan de stroomadapter zijn van jouw EM7680 die wellicht net te weinig power levert, deze is kosteloos aan te vragen via onderstaande link:

https://www.eminent-online.com/spareparts

Mocht dit het probleem niet oplossen dan willen we je speler graag onderzoeken op ons service center.
Laat maar even weten of het is opgelost wanneer je de nieuwe adapter hebt gekregen. Wil je de speler direct op sturen zonder nieuwe adapter test dan kan dit natuurlijk ook en kun je het beste de speler aanmelden als RMA bij de winkel waar je de EM7680 hebt aangeschaft.
Joyce
Forum Goddess

Postby Universal Creations » 01 Mar 2019, 21:37

Ik ben ondertussen met de klantenservice in gesprek.
Het probleem lijkt in de gebruikte harde schijf te zitten. Ik heb namelijk een andere harde schijf uit een externe behuizing gehaald die wel werkt.
Deze harde schijf in de behuizing gestoken die niet werkte. Dit bleek wel herkend te worden. Dus het probleem zit niet in de behuizing of aansturing, maar in de harde schijf zelf.

Ik ben nu de harde schijf die niet door de EM7680 herkend wordt (spint wel netjes op), aan het formateren en daarna nog eens proberen.
De stroomadapter van de EM7680 moet in principe geen voeding leveren aan de externe harde schijf, als deze een eigen voeding heeft.
Als de schijf opspint en gewoon werkt op een laptop, is er iets anders aan de hand. Hopelijk werkt het formateren.
Universal Creations
Newbie

Postby Universal Creations » 05 Mar 2019, 19:47

Probleem is opgelost.
De oplossing: ik heb de partitie op schijf moeten verwijderen en opnieuw aanmaken, vervolgens de schijf volledig geformateerd, dus niet snel formateren. En toen werkte het.
Blijft natuurlijk de vraag waarom de EM7680 zo kieskeurig is, maar goed, ik heb het in ieder geval werkend gekregen.
Universal Creations
Newbie

Postby Joyce » 06 Mar 2019, 09:54

Mooi om te lezen dat je het hebt opgelost en bedankt voor het delen van deze informatie.
Joyce
Forum Goddess

Previous

Return to Technische vragen