Mechanisch bliepgeluid

Technische vragen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Mechanisch bliepgeluid

Postby Backlee » 04 Sep 2018, 18:58

Geen specifiek Eminent EM7680-probleem, maar misschien weet iemand de oplossing. Eerst met een Thin client pc met Libre Elec en Kodi, toen met de Eminent EM7680 en vervolgens een MXQ (weer geretourneerd inmiddels) die op Android liep, steeds bij vrijwel alle filmformaten een irritante mechanische bliep (klinkt als een wekker die een mè-mè-mè-geluid maakt, maar dan eens in de variërend aantal seconden het geluid). De blieptoon is aanwezig als er ook geluid in de film aanwezig is. Bij stille passages in de film ook geen bliep-geluiden. Uiterst irritant en niet aanwezig als ik de Eminent op een andere tv aansluit. In de woonkamer staat echter een Philips 39PFL3208H/12 die een conflict heeft met mijn kastjes. Topic hoort misschien in een Philips-forum thuis, maar mogelijk zijn er hier gebruikers die van een dergelijk probleem af weten en er een oplossing voor hebben. Eventuele suggesties zijn ook welkom. Misschien andere geluidsinstellingen op de media player, maar ik weet hier niets van.
Backlee
Newbie

Re: Mechanisch bliepgeluid

Postby Backlee » 12 Sep 2018, 15:22

Blijkbaar een redelijk onbekend probleem. Zou het verholpen kunnen zijn als ik het geluid via een home cinema set laat lopen? Dan moet ik die uiteraard wel eerst aanschaffen, maar ik begin inmiddels redelijk wanhopig te worden.
Backlee
Newbie

Return to Technische vragen