Streamer reageert ineens slecht op afstandsbediening

Technische vragen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Streamer reageert ineens slecht op afstandsbediening

Postby nietslim » 17 Nov 2018, 23:52

Hallo sinds de laatste update reageert mijn streamer niet meer op de afstandsbediening als ik iets nieuws op de HDD heb gezet en hem dan weer terug plaatst in de streamer
het maakt niet uit of ik eerst de schuif unmount, of ik de stroom volledig van het apparaat haal of wat dan ook...heb zelfs al er op gelet in welke usb poort hij zat en hem in de zelfde terug plaats
ik heb elke mogelijk denkbare manier geprobeerd maar het probleem blijft.

ik moet dan als de HDD weer erop aangesloten zit het apparaat meerdere keren met de aan uit knop aan de achterkant van de streamer aan en uit zetten in de hoop dat de afstandsbediening het weer gaat doet zodat ik hem kan gebruiken.
vandaag heb ik het na 30 minuten maar opgegeven...het lijkt wel of het steeds langer duurt voor ik dan weer iets kan gaan kijken

ik heb ondertussen zelfs de HDD helemaal geformatteerd, een nieuwe kabel ervoor aangeschaft omdat ik dacht dat het daar aan lag
ook een nieuwe HDD zowel extern gevoed maakt niks uit (ook gedaan)
nieuwe batterijen en al geprobeerd....

dus graag hoor ik of dit bekend is bij meerdere want het begin nu toch wel erg vervelend te worden zo

reageert ook niet als de HDD er niet op zit......ongeveer 3 a 4 weken doet hij dit rare gedrag vertonen....

ALs ik hem eindelijk weer aan de gang heb, moet ik van de HDD afblijven dan blijft hij het doen zonder problemen tenzij ik hem afsluit via de rode knop op de afstandsbediening dan heb ik er ook last van.
Sluit ik hem af via huisje en dan de uit knop en zeg dan afsluiten is er niks aan de hand

3 a 4 weken geleden kwam er in me beeld update beschikbaar (staat bij mij op auto) dus vandaar dat ik roep dat het sinds laatste update is.

Vandaag (1 dag later) na nogmaals 20 minuten klooien nog niet aan de gang gekregen
nietslim
User

Re: Streamer reageert ineens slecht op afstandsbediening

Postby Joyce » 19 Nov 2018, 11:37

Beste,

Bedankt voor je duidelijke klachtomschrijving. Vanuit je verhaal kan ik opmaken dat je reeds heel veel al zelf hebt geprobeerd, echter helaas zonder succes.
Datgene wat je nog kan proberen is de firmware er nogmaals op te installeren. We hebben de firmware online op onze website staan en deze kun je downloaden door op onderstaande link te klikken:

https://www.eminent-online.com/media/media/drivers/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.2-update_CEC_disabled.zip

De instructies hoe deze te installeren:

https://www.eminent-online.com/media/media/manuals/EM7680_Kodi_17.6_FW_instructions_by_Micro-SDCard_USB_CEC_disabled.pdf

Probeer of bovenstaande het probleem oplost.
Joyce
Forum Goddess

Postby nietslim » 20 Nov 2018, 09:45

Hoi Joyce

ondertussen hem gelukkig wel weer aan de gang gekregen in de middelste usb poort
eerlijk gezegd durf ik hem nu niet meer los te koppelen aangezien het nu echt lang duurde voordat hij weer werkte :roll:

Maar we gaan t proberen, laat weten of het werkt :D
bvd voor de hulp
nietslim
User

Postby nietslim » 21 Nov 2018, 11:09

Uitgevoerd zoals aangegeven
wel weer een hele dag over gedaan aangezien je met de afstandsbediening het allemaal moet doen
en natuurlijk wou hij dat niet

helaas moet ik zeggen dat ondanks het gelukt is er geen verschil is en nog steeds ik het probleem heb
afstands bediening wil gewoon een poosje niet met de streamer samenwerken zodra hij met de aan uit knop bediend is of als ik de externe HDD verwijderd

:cry: :cry: :cry:
nietslim
User

Postby Joyce » 21 Nov 2018, 13:30

Dan treedt er dus geen conflict op kwa software maar is er of iets met de afstandsbediening of met de IR iets niet in orde.
Ik wil je bij deze adviseren om terug te gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht zodat je speler naar ons word opgestuurd en word gerepareerd.
Joyce
Forum Goddess

Postby nietslim » 25 Nov 2018, 18:32

Hoi Joyce

eerst kreeg ik hem af en toe nog aan de gang maar helaas is dat nu ook over
hij is van 13-07-2017 volgens de bon en ga ik hem morgen maar terug naar de mediamarkt brengen

helaas had ik voor die datum ook al de pech met EM7580 en die was van december 2016 (deed het tot ongeveer 13-07-2017)
en die werd niet teruggestuurd maar gewoon vernietigd door de mediamarkt
dus of deze werkelijk word terug naar eminent gestuurd is maar de vraag

Ik hoop wel dat ze deze nog hebben want ondanks de korte duur is het een geweldig apparaat vind ik
en ik was niet van plan om weer geld bij te moeten leggen omdat ik weer een andere moet kopen....

we gaan het zien,ik ga in ieder geval morgen naar de mediamarkt toe en kijken wat er dit keer gebeurt
In ieder geval wederom bedankt voor je hulp ;)
nietslim
User

Return to Technische vragen