TV streamer reboot

Technische vragen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

TV streamer reboot

Postby lucky stoke » 29 Jan 2019, 17:42

Hallo; Ik heb sinds vorige week de EM7680 gekocht.
Bij het afspelen van films (MKV formaat) vanaf HD (1Tb) aangesloten via usb, heb ik nu al een 4 tal keren het probleem gehad
dat tijdens het afspelen van de film plotseling alles stopt, en na enkele seconden komt het opstartscherm tevoorschijn en dan kom ik terug in het begin menu,
hier dien ik dan terug "Video's" / bestanden / HD via usb , en dan de desbetreffende film terug aanduiden, en dan kan ik mijn film terug bekijken.
Het is net alsof de TV streamer een reboot ondergaat.
Ik heb hier op het forum al wat rondgekeken, maar niet dadelijk een oplossing gevonden.
Iemand een idee wat ik eventueel moet aanpassen of een upgrade uitvoeren ..... ?
EM7680
Kodi 17.6 Git:a9a7a20
LibreELEC versie 8.2.1
lucky stoke
Newbie

Re: TV streamer reboot

Postby Joyce » 30 Jan 2019, 12:45

Hallo Lucky stoke,

Dit is inderdaad voor het eerst dat we dit lezen. Het lijkt op een power probleem.
Is het een externe harde schijf die wordt gepowered via USB, of met externe voedingsadapter?
We raden een Ext HDD aan met voedingsadapter.

Wat ook nog zou kunnen is de power adapter van de streamer zelf. Als je hiervoor een nieuwe wilt hebben dan kun je een spare part formulier invullen en sturen wij je een nieuwe adapter op.

https://www.eminent-online.com/spareparts
Joyce
Forum Goddess

Re: TV streamer reboot

Postby lucky stoke » 30 Jan 2019, 15:20

Beste Joyce,

Bedankt voor de info.
Ik gebruik een externe HDD die gepowerd wordt via USB.
Deze heb ik ook steeds gebruikt bij mijn vroeger Eminent mediaplayer / EM8100, en hier heb ik dergelijk probleem nooit ondervonden.
Ga dus een test doen met een andere HD (externe power), en heb zonet gezien dat ik ook nog mijn power adapter van de EM8100 nog heb.
(de EM8100 zelf heeft echter de geest geven....) en ga nakijken of deze dezelfde spec's heeft als deze van de EM7680.
Dan ga ik deze ook eens proberen in combinatie met de externe HD gepowered via USB..

Het is in elk geval een lastig fenomeen, gisterenavond ook weer 2 x reboot gehad tijdens kijken naar MKV film via Externe HD.
De dag voordien géén probleem gehad, raar hé....

Ik laat iets weten als ik de testen uitgevoerd heb.

Alvast bedankt voor de assistentie. :)

Luc
lucky stoke
Newbie

Return to Technische vragen