Alleen PCM na update Libreelec

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: Alleen PCM na update Libreelec

Postby Joyce » 04 May 2018, 09:05

Hallo Marco,

Ik zie dat je versie inderdaad Kodi 17.6 betreft en ik geloof je natuurlijk ook dat je een fabrieksherstel hebt uitgevoerd, maar ik zie dat de taal in het Nederlands staat en je geeft aan dat je audio instellingen exact hetzelfde staan.

Na fabrieksherstel heb je namelijk niet meer de Confluence skin, maar de Estuary skin en de audio instellingen kunnen niet geheel hetzelfde blijven.
Hoe heb je de fabrieksherstel uitgevoerd?

Settings - LibreELEC - Hard Reset??

Dit is de beste manier om een herstel naar fabrieksinstellingen uit te voeren.

Als je dan nog geen verschil merkt adviseer ik je om via onze website de firmware nogmaals opnieuw te installeren via de volgende link:

http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.1-update.zip
Joyce
Forum Goddess

Postby rightdevil » 04 May 2018, 15:50

Ik had eerst de firmware opnieuw geinstalleerd en vandaag een hard reset gedaan maar helaas het is me nog niet gelukt al merk ik wel dat het geluid voller is dan gewoon dolby digitaal. Op de info van de receiver blijft dolby surround staan helaas. Het is niet superstorend het is meer jammer dat het niet lukt ben blij dat dts hd master wel goed gaat
rightdevil
Newbie

Postby Joyce » 07 May 2018, 09:14

Hallo Marco,

Dat DTS-HD welk werkt is inderdaad vreemd want dit wilt toch zeggen dat je de audio instellingen goed hebt staan.
Ik weet niet of bij al je video bestanden die True HD bevatten de streamer downmixed naar Dolby Surround.
Je mag een voorbeeld bestand aan ons aanbieden via een programma zoals bijvoorbeeld Wetransfer, echter zijn deze bestanden vrij groot.
Joyce
Forum Goddess

Postby rightdevil » 07 May 2018, 14:29

Zal eens kijken of ik nog een ander film heb me dolby true hd en controleren wat er dan gebeurd heb de vraag ook gesteld aan Onkyo dat het misschien ligt aan de input van de receiver dat het wel dolby true hd is maar er dolby surround als tekst wordt weergegeven.
*update* het ligt niet aan mijn eminent speler maar aan mijn Onkyo door onduidelijke reden geeft de receiver bij input niet dolby true hd maar dolby surround terwijl het geluid wel degelijk dolby true hd is. Een helpdeskmedewerker gaf aan dat ze met 3 man gekeken hebben en erachter kwamen dat de input van de receiver geen dolby true hd aangeeft maar ten alle tijde dolby surround aangeeft, bij deze is het probleem dus opgelost :)
rightdevil
Newbie

Previous

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen