EM 7680 blijft random vastlopen !

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM 7680 blijft random vastlopen !

Postby Rosenwasser » 09 Nov 2017, 23:56

Beste,

Vorige zaterdag 4/09/2017 werd mijn EM7680 streamer thuis geleverd.
Heb alles kunnen installeren, momenteel staat LibreELEC 8.1.1 en Kodi 17.4 erop.

Mijn films staan allemaal op mijn Synology NAS type DS1515 welke bekabeld is met de EM7680 streamer.

Wat mij opvalt is dat bij het navigeren in de verschillende menu's, de streamer steeds weer compleet vast loopt.
Soms al na een aantal minuten, soms bij het pauseren van een film, soms na een volledige film te hebben gekeken en bij het terug gaan naar de menu's.
Ook loopt hij soms vast wanneer ik een of andere instelling wil wijzigen of net gewijzigd heb.
Wanneer ik de afstandsbediening bedien knippert wel het blauwe lampje, echter gebeurt er verder helemaal niets.
De enige oplossing is dan de schakelaar achteraan de streamer uit en aan zetten en dan werd het weer voor een tijdje.

Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn en vraag hier dus om raad wat ik het beste kan doen om dit probleem definitief te verhelpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Benny
Rosenwasser
Newbie

Re: EM 7680 blijft random vastlopen !

Postby Joyce » 10 Nov 2017, 12:01

Beste Benny,

De problem met vastlopen zijn bij ons niet bekend en ook niet in combinatie met de Kodi 17.4. Je zou een eerdere FW versie kunnen proberen puur ter test maar naar onze mening zou dit niet uit moeten maken.
Dat de speler vastloopt tijdens browsen van het menu is dus niet normaal. Om er zeker van te zijn dat het niet aan een gewijzigde instelling kan liggen wil ik je eerst adviseren om een hard reset uit te voeren.
Blijf je dan nog dezelfde problemen ervaren dan kun je het beste de speler retourneren en om laten ruilen voor een goed werkend exemplaar.
Joyce
Forum Goddess

Postby Rosenwasser » 10 Nov 2017, 15:58

Beste,

Bedankt voor uw reactie.
Hoe kan ik deze hard reset het beste uitvoeren?

Kan je mij even op de weg helpen waar en hoe...

Groetjes,
Benny
Rosenwasser
Newbie

Postby Rosenwasser » 11 Nov 2017, 12:40

Beste,

Ondertussen heb ik gevonden hoe in de hard reset moest uitvoeren.
(ik had het kleine gaatje onder de RJ45 aansluiting eerst niet gezien)

Na de hard reset is het probleem dat de software vastloopt nog steeds aanwezig.

Ik zal komende maandag deEM7680 streamer terug brengen naar de winkel en vragen voor een omruiling.

Met vriendelijke groeten.
Benny
Rosenwasser
Newbie

Postby Rosenwasser » 17 Nov 2017, 21:27

Beste,

Ik heb vorige maandag na talloze pogingen om de “random freeze” te vermijden, de EM7680 voor een nieuw exemplaar gaan omruilen.
Na het installeren was ik uiteraard benieuwd of de problemen nog steeds aanwezig waren, en raad eens, ja hoor nog net hetzelfde probleem.

Ik heb mijn NAS DS1515 zowel via SMB als NFS verbonden maar dit gaf geen verschil.

Nadat ik de netwerk kabel volledig heb ontkoppeld, de speler uit en aangezet heb, en gewoonweg door in het menu random enkele zaken aan te klikken liep hij weer volledig vast.
Ik zag ook dat twee van de 4 processoren volledig uitgebuit werden…
Ik vermoed nu toch wel heel sterk dat er wel ergens iets moet verkeerd zijn aan de nieuwe software van LibreELEC 8.1.1 of Kodi 17.4 en dat deze misschien ergens in een loop terecht komt.

Er is eerlijk gezegd niet mee te werken, telkens weer de zetel uit om de speler uit en aan te zetten geeft mij geen plezier.
Ik had het anders verwacht, zeker na de positieve commentaar van Hardware Info welke mij overhaalt heeft om deze M-speler aan te schaffen

Met enige spijt heb ik de speler terug binnen geleverd en heb mijn geld terug gevraagd en gekregen.
Ik zal stiekem het forum blijven volgen en ben benieuwd of er nog gelijkaardige toestanden naar boven komen, eventuele updates die dit probleem aanpakken.

Deze info wou ik toch even kwijt.

Met vriendelijke groeten,
Benny Rosenwasser
(op zoek naar een MP met zelfde mogelijkheden die niet vastloopt)
Rosenwasser
Newbie

Postby Joyce » 20 Nov 2017, 10:33

Beste Rozenwasser,

Bedankt dat je toch deze info met ons nog wilt delen.
Het is jammer, maar zeer begrijpelijk dat je de speler hebt terug gebracht want op de manier zoals je aangeeft is er inderdaad niet mee te werken.
We zullen het intern bespreken maar omdat we jouw probleem niet gereproduceerd krijgen met dezelfde software versie is het heel lastig voor ons om jouw de juiste oplossing te bieden.
Joyce
Forum Goddess

Postby DirkVB » 21 Feb 2018, 22:11

Beste,

Ook sinds 20/02/2018 de EM7680 in bezit, en alles leek eerst goed te werken. Vermits dit nog oorspronkelijk Kodi 16 was en er een update beschikbaar was heb ik het toestel een update laten doen naar LibreElect 8.2.1 (Kodi 17.6). Weet niet of het aan de update lag of niet, maar ineens begon deze random vast te lopen. Voornamelijk bij het scrollen door bibliotheek. Soms ook bij het verderspoelen van een film.
Heb ondertussen ook al eens reset uitgevoerd en daarna naar versie 8.1.1 teruggedaan. Daar hetzelfde probleem, random loopt deze vast en is enkel nog via ON/OFF te resetten. Meestal bij het scrollen door de bibliotheek. Er zijn 3 USB WD-schijven aan gekoppeld.
Ook het blauw lichtje knippert als afstandbediening wordt gebruikt, maar mediaspeler zit totaal vast. Enkel via ON/OFF terug leven in te krijgen.
Er is geen duidelijk beeld te vormen waarom deze nu vastloopt. Ook bij verderspoelen loopt de EM7680 soms vast.

Enig idee of hiervoor ondertussen toch een oplossing is? Mij lijkt het een probleem in LibreElect 8.x.x te zijn.
Vrees dat deze anders ook terug naar de winkel moet voor refund.

Bedankt alvast voor jullie hulp,

Mvg,

Dirk.
DirkVB
Newbie

Postby Joyce » 22 Feb 2018, 10:59

Beste Dirk,

Welke externe HDD van WD heb je?
Hebben deze externe harde schijven een eigen voeding?
Wat gebeurd er als je maar 1 harde schijf aan de EM7680 koppelt?
Wanneer de speler vast loopt ben je dan een video aan het afspelen vanaf de harde schijf of ben je dan een video vanaf het internet of netwerk aan het streamen?
Joyce
Forum Goddess

Postby DirkVB » 22 Feb 2018, 13:30

Bedankt voor reactie.

Het gaat om wd elements. Straffe is dat ik USB schijven loskoppel en door de bibliotheek scroll deze ook soms vastloopt. Onverklaarbaar. Memory gebruik ligt steeds rond 85%. Ook bij het kijken can een film wordt deze enorm traag. Vermoed toch een probleem met mediaplayer, dus deze gaat terug naar de winkel.
DirkVB
Newbie

Postby DirkVB » 03 Mar 2018, 16:08

Ondertussen omgeruild voor een nieuw exemplaar. Vol verwachting begonnen met aansluiten en installeren.
Maar na het terug opbouwen van de library en scrollen door de library liep het toestel weer vast. Is er een limiet op het aantal bestanden dat in de library mag opgenomen worden.
Moet zeggen dat het vastlopen wel veel minder lijkt dan daarvoor, totdat ik het lumineuze idee had om toch nog eens over te schakelen naar de laatste firmware.
In Kodi 17.6 liep het toestel om de haverklap vast. Er is totaal niet met te werken. Vanaf dat ik intensief door de library wil scrollen loop deze vast of soms bij het opstarten een film. Ook de beelden worden dan schokkerig getoond.
Heb al vanalles geprobeerd ... nieuwe HDMI kabel, versteken van HDMI connectie op mijn LG Ultra HD scherm, instellingen als hardwareversnelling op/af, WIFI, vaste netwerkconnectie enz...
Het geluid speel ik wel af op een oude pioneer surround systeem met pass through langs TV, maar dit werkt wel perfect. Ik speel niets af vanaf samba share of NAS, enkel via rechtstreekse aansluiting van USB-schijf.

Uiteindelijk beslist om het toestel terug naar originele firmware om te zetten (Kodi 16), wat toch de minste vastlopers veroorzaakt.

Geen idee wat dit veroorzaakt, want op zich lijkt het een super toestel en een goed alternatief voor mijn oude WD TV Live. Frusterend, maar blijf wel zoeken naar een oplossing.

Bedankt alvast om toch nog even enkele tips te geven waardoor het toestel toch vlot zou lopen (en eventueel ik ook Kodi 17 en verdere updates zou kunnen installeren, wat op mijn PC vlekkeloos werkt).
DirkVB
Newbie

Next

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen