EM 7680 blijft random vastlopen !

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: EM 7680 blijft random vastlopen !

Postby Joyce » 05 Mar 2018, 12:41

Hallo Dirk,

Treedt het probleem alleen op wanneer je een library hebt aangemaakt?
Of heb je ook dezelfde problemen wanneer je via Video's - bestanden ( files ) - externe HDD film afspeelt?

Kodi 17 in het algemeen belast de speler meer dan Kodi 16 en wij hebben ook getest om een library aan te maken, wat geen probleem oplevert.
Echter hebben wij test bestanden en dus kan het zijn dat jouw library een heel stuk groter is waardoor eventueel het geheugen teveel word belast.
Dit is voor ons lastig te controleren of te testen.
Vandaar dat ik wel graag wil weten of je zonder problemen kunt werken als je niet een library aanmaakt.
Joyce
Forum Goddess

Postby DirkVB » 05 Mar 2018, 21:29

Beste Joyce,

Inderdaad, het lijkt dat het probleem voort komt aan de hoeveelheid titels in de library (+/-700 titels). Heb dus als test de update uitgevoerd naar Kodi 17.6 en vervolgens een soft-reset gedaan om de library te clearen.
Als ik dan films start vanaf USB spelen ze allemaal perfect. Verder spoelen, stoppen, andere film starten .... door menu klikken. Lijkt zo dus perfect te werken. Ik merkte dat geheugen en CPU tijdens afspelen niet overbelast was, terwijl dit daarvoor met de library een memory van + 85 % was en een CPU-KODI van 390% (hoe dit kan boven 100% snap ik niet, maar daar kan ik eventueel een snapshot van bezorgen).
Dus de hoeveelheid in de library (of de library zelf) heeft dus inderdaad een invloed.

Natuurlijk zou ik wel graag terug een library opbouwen omdat dit wel een stuk mooier is en mooi gesorteerd kan worden. Enig idee hoe ik dit klaar krijg zonder terug een memory of CPU-belasting te krijgen.
Is er misschien een mogelijkheid om de library op een SD card of USB te krijgen (https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=262421) ?
Weet niet of dit kan en of dit dan een oplossing kan zijn. Maar ik wil best je suggesties wel uitproberen.

Bedankt alvast voor je hulp.
DirkVB
Newbie

Postby Joyce » 07 Mar 2018, 15:50

Beste Dirk,

Aangezien jouw library zorgt voor een enorme hoge CPU en memory load zou ik zeggen probeer het uit te voeren volgens de instructie die op het Kodi forum staat gemeld.
Let wel dat dit op eigen risico geschiedt al verwacht ik dat er niks kan gebeuren aangezien je met een Firmware herstel en factory defaults weer terug kan gaan naar de oorspronkelijke staat.
Indien het lukt de ja of nee, mag je ons dit laten weten.
Joyce
Forum Goddess

Postby DirkVB » 09 Mar 2018, 14:26

Bedankt Joyce voor je hulp.

Even een melden dat ik mogelijk mijn probleem gevonden heb.
Had eerst via advancedsettings.xml de resolutie van de fanart naar 720 gezet en ook de thumbnails naar SDcard geplaatst. Maar dit gaf ook geen oplossing.
Bij het scrollen of bekijken van een film begon memory-gebruik terug op te lopen en liep de mediaplayer uiteindelijk terug vast.

Mijn vermoeden was dat de movie scraper (TMDB) problemen had met de library of dat deze nog iets aan het opbouwen was (ofwel een memory leak heeft).
Vanaf dat ik de speler van het internet af haal (internet kabel uitgetrokken en niet WIFI connected) loop de speler voortreffelijk. Speelt alles af zonder haperen en memory blijft schommelen tussen 35 en 45%.
Voor mij dus een leuke oplossing/workaround, omdat ik niet stream vanaf NAS of internet, maar lokaal afspeel van USD-drives.

Ga nog wel eens testen of alle fanart/actors thumbnails zijn binnengehaald en of het probleem nog zou zijn als eventuele ontbrekende thumbnails ook zijn binnengehaald.
DirkVB
Newbie

Postby TheWizzard2203 » 27 Mar 2018, 13:19

Ik moet zeggen dat ik ook ditzelfde probleem ervaar. Heb het apparaat nu ruim een maand in gebruik. Mijn library (wel een hele grote) wordt via een intern gigabit netwerk netjes via samba shares opgehaald. Echter ondervind ik ook random lockups. Ik heb de speler bijgewerkt met de meest recente fimware 8.2.1. Echter blijft het probleem zich voordoen, ook na een factory reset.
TheWizzard2203
User

Postby Joyce » 27 Mar 2018, 15:13

@ Dirk,

Bedankt voor je feedback naar ons toe en de rest van de forum gebruikers.

@ TheWizzard2203,

Jij speelt je bestanden af via netwerk? Of via externe harde schijf? In geval van externe harde schijf kun je proberen zoals Dirk schetst en na het ophalen van de media info de netwerk kabel eruit halen.
En dan testen of het wel goed gaat. Niet van toepassing natuurlijk via streamen van netwerk.
Heb je de optie "update library on startup" ingeschakeld?
Joyce
Forum Goddess

Postby TheWizzard2203 » 27 Mar 2018, 15:19

@Joyce. IK heb op een interne Windows 10 fileserver een vrij grote library gedeeld via samba shares. Dus inderdaad via het netwerk. Echter heb ik volgens mij wel de update library at startup aanstaan. Dit check ik meteen even.

Edit:
Ja die staat inderaad aan. Moet ik kijken of het vastlopen minder wordt op het moment dat ik die functie tijdelijk even uitschakel?
TheWizzard2203
User

Postby Joyce » 28 Mar 2018, 17:14

Graag ;) en dan zou ik ook graag feedback van je willen zien of het hiermee verbeterd.
Bedankt alvast.
Joyce
Forum Goddess

Postby TheWizzard2203 » 29 Mar 2018, 13:53

Hoi Joyce,

Ik heb het geprobeerd. Zoals aangegeven staat de functie inderdaad aan, zowel bij m'n video library and bij m'n music library. Deze heb ik voor beide uitgeschakeld, maar het probleem blijft. Ook heb ik gecheckt of het zich ook voordoet bij verbinding met m'n wireless netwerk, maar ook daarop krijg ik vastlopers. Heb trouwens wel het idee dat het vaker voorkomt bij het afspelen van 4K UHD content (zijn vaak grote mkv containers van vele GB's groot). Maar de vastlopers doen zich ook voor, voor en na het afspelen. Zou dit misschien aan de Kodi kunnen liggen? Kodi zelf is natuurlijk alweer een paar versies verder dan de laatste firmware die nu voor deze box beschikbaar is.
TheWizzard2203
User

Postby Joyce » 03 Apr 2018, 09:31

Hallo TheWizzard2203,

Waarom de speler vastloopt bij jou is mij nog niet duidelijk. Daarom een aantal vragen.

Maak je gebruik van de originele firmware en of heb je third party add-ons geïnstalleerd?
Heb je al geprobeerd om Kodi terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan nogmaals proberen om 4K content af te spelen? En bekijken of de speler nog vastloopt zonder een film af te spelen.
De 4K content speel je naar mijn mening af via je eigen netwerk. Speel je de 4K content af via third party add-on of eigen film?
Indien de 4K film in je eigen bezit is dan kun je proberen om deze via externe HDD af te spelen en kijken of de film dan ook vastloopt.
Joyce
Forum Goddess

PreviousNext

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen