EM 7680 blijft random vastlopen !

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: EM 7680 blijft random vastlopen !

Postby DirkVB » 03 Apr 2018, 16:43

TheWizzard2203, Joyce,

Even meegeven dat bij mij de mediaspeler telkens vastliep wanneer deze gekoppeld was aan het internet. Heb zelf ook geprobeerd via WIFI of kabel een verschil gaf, maar dit was niet het geval.
Heb even gedacht dat het aan de moviescraper lag, maar nadat alle info binnengetrokken was, bleef het probleem.
Volgens mij moet er toch ergens in LibreElec en/of Kodi een memory leak zitten maar vind geen duidelijk info in log-bestand.

Voor mij was dus de oplossing om de mediaplayer los te koppelen van het internet (kan ook in de LibreElec settings), maar dat is geen oplossing als je vanaf NAS of via Samba streamt.
Ben zelf terug naar Kodi 16 overgeschakeld omdat ik nog een oude receiver heb, die enkel via SPDIF kan aangesloten worden. Vanaf Kodi 17 hebben ze beslist om bij Sync Audio Playback op TRUE geen PassThrough meer te doen van DTS of Dolby Digital, terwijl dit in Kodi 16 wel nog perfect gaat.
In Kodi 17 dien je dan AC3 transcoding aan te zetten om 5.1 passthrough te krijgen. Misschien is het psychologisch, maar vind het geluid van DTS precies toch beter klinken dat het PT transcoded AC3.
Hopelijk komen ze hier bij het Koditeam nog ooit op terug, maar het ziet er niet naar uit.... Ze vinden dat de receiver maar moet aangesloten worden met HDMI ipv SPDIF (forum Kodi).

Voor mij werkt dit nu perfect, maar hoop wel dat ooit in volgende release(s) er een oplossing is, zodat ik mijn mediaplayer niet meer van het internet hoef te halen.
Verder hoop ik ook dat er voor jouw een oplossing is, want het toestel zelf is gewoon super (als het werkt :-) ).
DirkVB
Newbie

Postby Joyce » 04 Apr 2018, 09:57

Hallo TheWizzard2203,

We zullen het zeker mee nemen ter test voor een volgende versie.
Maar blijven altijd afhankelijk hoe de nieuwe versie van Kodi is opgebouwd.
Bedankt voor je feedback en uitleg.
Joyce
Forum Goddess

Postby bazcookaboyfri » 01 Nov 2018, 21:39

DirkVB wrote:Ondertussen omgeruild voor een nieuw exemplaar. Vol verwachting begonnen met aansluiten en installeren.
Maar na het terug opbouwen van de library en scrollen door de library liep het toestel weer vast. Is er een limiet op het aantal bestanden dat in de library mag opgenomen worden.
Moet zeggen dat het vastlopen wel veel minder lijkt dan daarvoor, totdat ik het lumineuze idee had om toch nog eens over te schakelen naar de laatste firmware.
In Kodi 17.6 liep het toestel om de haverklap vast. Er is totaal niet met te werken. Vanaf dat ik intensief door de library wil scrollen loop deze vast of soms bij het opstarten een film. Ook de beelden worden dan schokkerig getoond.
Heb al vanalles geprobeerd ... nieuwe HDMI kabel, versteken van HDMI connectie op mijn LG Ultra HD scherm, instellingen als hardwareversnelling op/af, WIFI, vaste netwerkconnectie enz...
Het geluid speel ik wel af op een oude pioneer surround systeem met pass through langs TV, maar dit werkt wel perfect. Ik speel niets af vanaf samba share of NAS, enkel via rechtstreekse aansluiting van USB-schijf.

Uiteindelijk beslist om het toestel terug naar originele firmware om te zetten (Kodi 16), wat toch de minste vastlopers veroorzaakt.

Geen idee wat dit veroorzaakt, want op zich lijkt het een super toestel en een goed alternatief voor mijn oude WD TV Live. Frusterend, maar blijf wel zoeken naar een oplossing.

Bedankt alvast om toch nog even enkele tips te geven waardoor het toestel toch vlot zou lopen (en eventueel ik ook Kodi 17 en verdere updates zou kunnen installeren, wat op mijn PC vlekkeloos werkt).

Nice topic,thank you.
bazcookaboyfri
Newbie

Previous

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen