Problemen na update

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Problemen na update

Postby Chiron » 04 Mar 2018, 12:19

Sinds gisteren de EM7680 in huis, aangesloten en alles werkte prima, ook het benaderen van mijn NAS ging probleemloos.
Kreeg gelijk melding dat er een nieuwe versie van Libreelec was
en dus deze update gedaan, resultaat compleet ander beginscherm en:
Speler ziet geen AVI bestanden meer
Kan geen verbinding meer met mijn NAS maken, speler ziet mijn netwerk (MSWORKGROUP)niet.
Al met al dus voor mij een slechte update.
Mijn vraag:
Kan ik terug naar de Libre elec versie die er op stand (weet niet welke dat was, dacht iets van 7.4)
Of is er iets wat ik over het hoofd zie waardoor het niet meer goed werkt.
Chiron
User

Re: Problemen na update

Postby Joyce » 05 Mar 2018, 12:21

Beste Chiron,

Er zou normaliter geen verschil moeten zitten in het benaderen van bestanden via netwerk, in jouw geval via NAS, t.o.v Kodi 17.4 en 17.6.
Er zit wel een groot verschil tussen Kodi 16 en 17. Deze biedt inderdaad een totaal ander beginscherm.
De oudere versies van Kodi werken met SMB versie 1 waaronder je een netwerk share kunt aanmaken dmv in je SMB Workgroup te bladeren.
De nieuwere versies zijn kwa beveiliging hierin veranderd en dien je de netwerk share aan te maken via Zeroconfig in geval van een NAS.

Zie de volgende FAQ hoe je een netwerk share aanmaakt via Zeroconfig:

http://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/11698/

Indien je terug wilt naar een eerdere versie dan kan dat door de volgende Firmware versie te downloaden en installeren via de volgende link:
Kodi 17.4:

http://www.eminent-online.com/media/med ... update.zip
http://www.eminent-online.com/media/med ... rd_USB.pdf

Originele Firmware Kodi 16:

http://www.eminent-online.com/media/med ... .2.008.zip
De release notes met instructie hoe de firmware te installeren is inbegrepen in de zip file.
Joyce
Forum Goddess

Postby Chiron » 05 Mar 2018, 13:37

Dank voor de snelle reactie, ga er mee aan de slag.
Maar het probleem met mijn AVI files, is dat een bekend probleem want als dat inderdaad nu een probleem is
ga ik terug naar de originele Firmware
Chiron
User

Postby Chiron » 05 Mar 2018, 14:15

Via Zeroconfig geprobeerd de NAS te benaderen, echter het enige wat er komt te staan zijn:
EM7680 Samba en EM 7680 SFTP en hij ziet mijn iMac, echter mijn Windows pc en de NAS verschijnen niet.

Terug naar oude firmware lukt ook niet , steeds dezelfde melding "Can not load Volume"
Verschillende usb sticks geprobeerd, geformatteerd FAT32 (op een windows10 pc) met de file in de root van de disc

Komt ook niet met de vraag Apply update from EXT.
Usb wordt wel benaderd, led van USB knippert

Wil graag terug naar de firmware waarmee de speler geleverd is, enige uitweg lijkt terug sturen naar leverancier en een nieuwe bestellen.
Maar...mischien komt de oplossing hier nog voorbij :D
Chiron
User

Postby Joyce » 07 Mar 2018, 16:03

Beste Chiron,

Eerst even over de AVI files. Dit is niet een bekend probleem. Er zijn zoveel codecs op een verschillende manier opgebouwd dat het mogelijk is dat er een file, in dit geval een AVI file tussen zit die moeilijk doet.
Maar onze ervaring luid met de EM7580 en EM7680 dat er geen issue mee was of is met AVI bestanden.

Welke versie van Kodi heb je geprobeerd te installeren? Kodi 16 of 17.4?

In geval van Kodi 17.4, dien je de zip die je uitpakt direct op een Fat32 USb stick te zetten en niet eerst uitpakken.
In geval van Kodi 16, dien je de zip die je hebt gedownload wel uit te pakken en dan de zip die daar in zit op een FAt32 USB stick kopiëren.

Je moet dan Apply update from EXT zien en de Firmware kunnen kiezen om te installeren.
Na installatie staat er "Reboot Now" om de streamer te herstarten.

Update: Ik zie zojuist dat je nog een vraag gepost hebt, echter sluit bovenstaand antwoord hierop aan.
Joyce
Forum Goddess

Postby Chiron » 07 Mar 2018, 16:24

AVI files is opgelost, ik zocht in de verkeerde map (en daar stonden ze dus niet)
Ik probeer terug te gaan naar de originele software en volgens mij is dat Kodi 16
Heb precies de handleiding gevolgd, dus de zip uitgepakt en dan de zip die daar op staat
op een usb stick gezet (geformatteerd op Fat32)
Zet speler uit met de schakelaar, plaats de usb stick, druk met paperclip reset in en hou deze ingedrukt, zet speler op
on en hou de reset nog 10 sec ingedrukt, usb stick begint te knipperen (dus wordt benaderd) laat reset los en verschijnt
links op het beeld text en onderaan komt te staan dat hij niet van E: kan laden.
Apply update from EXT komt helemaal niet tevoorschijn.

Dit alles zou niet nodig zijn als ik mijn NAS zou kunnen benaderen, echter dat lukt niet en met de originele software
lukte dat wel, vandaar dat ik graag terug wil naar de situatie voor de update
Chiron
User

Postby Chiron » 09 Mar 2018, 10:37

Nog steeds niets verder, ook geprobeerd om andere software via usb te installeren, een versie die online kan worden geïnstalleerd (versie 8.1.1)
Als ik dat via usb probeer (downloaden van deze site) lukt het niet, echter deze versie is ook op de speler beschikbaar om online te installeren en
dan lukt het wel. Verschil is wel dat de download versie een zip file is en de online versie een een ander type (rar ?)
Is het niet mogelijk om de originele versie ook online beschikbaar te stellen om te installeren rechtstreeks in de speler ?

Kan iemand mij verder helpen met het zichtbaar maken van mijn NAS ? Moet ik op de NAS settings veranderen ?
Gaat om een WDMYCloud, is op alle computers die ik heb zichtbaar, ook de originele versie die op de speler stond herkende de NAS, echter na de update naar 8.1.1
niet meer, player ziet alleen mijn iMac nog.
Chiron
User

Postby Joyce » 09 Mar 2018, 13:01

Hallo Chiron,

Normaliter via Zeroconfig methode zou je de WDMycloud moeten kunnen zien en toevoegen als share. Als dit niet lukt dan moet er waarschijnlijk iets worden aangepast aan je NAS.
Het feit dat dit eerder niet nodig was, is omdat er veranderingen hebben plaats gevonden mbt SMB1.
Maar het is wel vreemd dat je niet terug kunt gaan naar Kodi 16, waar je geen probleem mee ondervond.
Zo te zien handel je goed.
Heb je een ander USB drive FAT32 geprobeerd?
Heb je een andere USB poort geprobeerd?
Heb je geprobeerd via een Micro SD kaartje?

Via een van deze methode zou het moeten lukken. Indien het toch niet wilt lukken willen we uiteraard op ons service center bekijken of er een software probleem is op je speler waardoor je problemen ondervind met up of downgraden.
Laat maar weten of het is gelukt.
Joyce
Forum Goddess

Postby Chiron » 09 Mar 2018, 16:15

Hoi Joyce,

Verschillende USB sticks geprobeerd op alle 3 de aansluitingen, micro sd nog niet geprobeerd, zal het binnenkort proberen
Chiron
User

Postby Chiron » 10 Mar 2018, 15:53

Micro SD kaart gekocht, Fat32, software er op gezet en het zelfde probleem:
E:Cannot load Volume en daarbij een android achtig plaatje op het scherm met een rood waarschuwingsteken er door.
Nu stopt het voor mij, wat te doen ?? terugsturen naar de leverancier ??
Chiron
User

Next

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen