Probleem system memory

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Probleem system memory

Postby DX11 » 05 Mar 2018, 12:53

Hallo allen,

Ik heb een probleem met het geheugen als ik 4K films stream vanaf het internet, via usb devices of NAS geen problemen maar zodra ik via een bepaalde repository een film wil streamen groter dan 25Gb dan stopt het streamen na enkele minuten.
Het valt mij op als ik tijdens het streamen op de info knop van de AB druk de system memory usage oploopt boven de 80% en het streamen stopt, dit is altijd het geval bij films boven de 25Gb.
Loop ik hier nu tegen een geheugenbeperking van de EM 7680 aan of is hier nog wat aan te doen door bv de buffergrootte te verhogen in advanced settings?

groet
DX11
User

Re: Probleem system memory

Postby Joyce » 07 Mar 2018, 16:21

Hallo DX11,

Zei het dat we geen ondersteuning leveren m.b.t third part add-ons, denk ik dat het te maken heeft met de ondersteuning en werking van de add-on die de 4K stream levert.
Je geeft namelijk aan dat 4K bestanden via je usb devices en NAS wel goed werken. Ook wij hebben 4K bestanden lokaal ( USB/NAS ) getest die rond de 75GB groot zijn en zonder probleem afspelen.

Waar bedoel je precies met de advanced settings? Of doel je op dezelfde third party add-on die een advanced setting heeft om de buffergrootte te verhogen?
Let wel, als je het systeem gaat tweaken geschiedt dit op eigen risico.
Joyce
Forum Goddess

Re: Probleem system memory

Postby DX11 » 10 Mar 2018, 20:45

Hoi Joyce,

Bedankt voor je reactie, de advancedsettings.xml is een file van Kodi waar je de video cache kan vergroten.

bron:
https://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cache

Ben er inmiddels al achter wat het probleem is, tijdens het streamen verbreekt de VPN add-on de verbinding dus dit is iets wat ik zelf moet oplossen.
Afgezien daarvan een fantastische speler, groet.
DX11
User

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen