Alleen PCM na update Libreelec

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Alleen PCM na update Libreelec

Postby Hobbiebob » 30 Mar 2018, 08:06

Hi,

Ik heb zojuist een update van LibreElec geaccepteerd maar wat ik ook doe na de update, ik krijg alleen maar PCM geluid naar mijn receiver. Voor de update had in nog gewoon TrueHD. Hoe krijg ik mijn geluid weer normaal. Of hoe kan ik de update ongedaan maken?

In de audio settings heb ik aangevinkt
Passthrough en alle audio formaten die beschikbaar zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Herinstallatie gedaan van de LibreElec. Geluid is nu opgelost kan alleen geen windows workgroup meer vinden. Kan alleen nog via NFS contact maken met de NAS. Pfffff laat het maar even zo dit weekend. Na het weekend ga ik wel verder rommelen. Iemand nog suggesties waarom ik geen workgroup kan vinden terwijl ik wel een netwerk connectie heb?
Hobbiebob
Newbie

Re: Alleen PCM na update Libreelec

Postby Chiron » 01 Apr 2018, 16:27

Precies hetzelfde probleem, ook terugzetten naar fabrieksinstelling werkte niet, kon mijn NAS niet meer vinden,
apparaat terug gestuurd , nieuwe besteld en geen update gedaan, nu tevreden, maar wel raar.
Chiron
User

Postby Hobbiebob » 01 Apr 2018, 21:26

Na veel workarounds (NAS via nfs laten vinden), vooral op Engels laten staan (omgezet naar Dutch in de instellingen en opeens geen dialogen meer, alleen nog effecten terwijl ik wel DTS 5.1 op het display zie staan), LibreElec versie teruggezet naar 8.1.1 en nog steeds heb ik niet het gevoel dat het goed gaat. ISO BD kan niet worden afgespeeld, heel veel haperingen (NAS staat inmiddels naast de EM7680 op dezelfde Gb switch). Ik twijfel nog over opsturen. Hoe lang zit je dan weer zonder????
Hobbiebob
Newbie

Postby Hobbiebob » 02 Apr 2018, 10:19

Probleem gevonden. Setting -->instellingen speler-->video's-->Synchroniseer video met beeldschermfrequentie.

Zodra deze setting op "aan" staat, heb ik alleen nog maar PCM geluid ipv DTS en kan ik mijn netwerk niet meer vinden. Instelling uitgevinkt. Dit probleem is nu opgelost.
Hobbiebob
Newbie

Postby rightdevil » 30 Apr 2018, 22:47

Heb een probleem met het afspelen van film als ik een film via mijn eminent em7680 afspeel met dts hd master kijk zie ik bij input en output "dts hd master" staan op mijn onkyo txnr676e.

Zodra ik een film kijk met "dolby true hd" dan zegt mijn receiver het volgende:
input "dolby true hd" en output "dolby surround"

heb ook al : Setting -->instellingen speler-->video's-->Synchroniseer video met beeldschermfrequentie gedaan hiermee was het probleem van dts hd master opgelost. Heb ook de taal veranderd in Engels maar dit hielp niet.

Wie weet hoe ik dit "probleem" kan oplossen?
Groetjes,
marco
rightdevil
Newbie

Postby Joyce » 01 May 2018, 09:04

Beste Marco,

Kun je ons de audio passthrough settings doorgeven of via een screenshot duidelijk maken?

En toch even voor de zekerheid, je AV receiver ondersteunt Dolby True HD? Daarbij bedoel ik niet dat de AV receiver downmixed, maar volledig Dolby True HD ondersteunt ;)
Joyce
Forum Goddess

Postby rightdevil » 01 May 2018, 16:54

Joyce wrote:Beste Marco,

Kun je ons de audio passthrough settings doorgeven of via een screenshot duidelijk maken?

En toch even voor de zekerheid, je AV receiver ondersteunt Dolby True HD? Daarbij bedoel ik niet dat de AV receiver downmixed, maar volledig Dolby True HD ondersteunt ;)

zal vanavond een screenshot en ja mijn AV receiver ondersteund Dolby True HD, dts hd master en zelfs dolby atmos :)

groet,
Marco
rightdevil
Newbie

Postby rightdevil » 01 May 2018, 20:43

Joyce wrote:Beste Marco,

heb de screenshots gemaakt zie bijlage, mijn receiver ondersteund dolby trueHD, Dolby Atmos, dts hd-master
Image; Image;Image;Image; Image

Groet,
Marco
rightdevil
Newbie

Postby Joyce » 03 May 2018, 12:14

Hallo Marco,

Bedankt voor de screenshots.
Ik zie vanuit je screenshots dat je werkt vanuit de Confluence skin en niet de Estuary skin. Heb je deze zelf gekozen of heb je Kodi 16 geïnstalleerd i.p.v laatste nieuwe versie Kodi 17.6?
Versie nummer kun je terug vinden via systeem - instellingen - Systeeminfo.

De audio instellingen die ik via je screenshots zie zijn namelijk iets anders dan de standaardinstellingen van Kodi 17.6.
Welke versie je ook hebt, wil ik je vragen om een herstel naar fabrieksinstellingen te kiezen of eerst te upgraden naar Kodi 17.6 en dan een herstel naar fabrieksinstellingen.

Uiteindelijk welke versie dan ook, als je jouw EM7680 hebt aangekoppeld via HDMI naar AV receiver dan zorg je ervoor dat naast de standaard audio instellingen "alleen" DTS-HD en True-HD geschikte receiver/ontvanger word ingeschakeld.
Graag verneem ik of na fabrieksherstel en of upgrade naar laatste nieuwe versie het probleem heeft opgelost.
Joyce
Forum Goddess

Postby rightdevil » 03 May 2018, 20:59

Joyce wrote:Hallo Marco,

Bedankt voor de screenshots.
Ik zie vanuit je screenshots dat je werkt vanuit de Confluence skin en niet de Estuary skin. Heb je deze zelf gekozen of heb je Kodi 16 geïnstalleerd i.p.v laatste nieuwe versie Kodi 17.6?
Versie nummer kun je terug vinden via systeem - instellingen - Systeeminfo.

De audio instellingen die ik via je screenshots zie zijn namelijk iets anders dan de standaardinstellingen van Kodi 17.6.
Welke versie je ook hebt, wil ik je vragen om een herstel naar fabrieksinstellingen te kiezen of eerst te upgraden naar Kodi 17.6 en dan een herstel naar fabrieksinstellingen.

Uiteindelijk welke versie dan ook, als je jouw EM7680 hebt aangekoppeld via HDMI naar AV receiver dan zorg je ervoor dat naast de standaard audio instellingen "alleen" DTS-HD en True-HD geschikte receiver/ontvanger word ingeschakeld.
Graag verneem ik of na fabrieksherstel en of upgrade naar laatste nieuwe versie het probleem heeft opgelost.

heb gekeken en mijn versie is wel kodi 17.6 zie bijlage.
Image
heb ook een herstel gedaan naar fabrieksinstellingen maar dat mag helaas ook niet baten de geluidsinstellingen blijven hetzelfde
rightdevil
Newbie

Next

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen