Android + LibreElec dual boot firmware

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Android + LibreElec dual boot firmware

Postby Petersmits » 20 Jun 2018, 09:59

Hallo mede gebruikers van de EM7680,

Ik ben reeds een ruime tijd in het bezit van een EM7680 en ondanks dat ik zeer tevreden ben over deze speler zag ik wel een meerwaarde om ook voor Android te kunnen kiezen om zo bijvoorbeeld Netflix te kunnen gebruiken.
Vandaar dat ik een Dual boot firmware met jullie wil delen waarbij je de mogelijkheid hebt om te kunnen schakelen tussen LibreELEC en Android. De LibreELEC versie bevat de stabiele Eminent build en de Android versie betreft 6.0.1 waarbij ik reeds een aantal Add-ons heb voor geïnstalleerd, waaronder Netflix. Maar je kunt bijvoorbeeld ook NPO Start installeren om de uitzendingen van NPO terug te kijken. Zoals op een ieder Android device zullen niet alle apps ondersteund worden, dus ook in deze versie is dit geen uitzondering.
Kwa bediening raad ik de meegeleverde afstandsbediening niet aan omdat het niet is gelukt om de mapping van de toetsen in orde te krijgen en dus kun je beter een Smart TV Keyboard gebruiken.
Ik heb deze dual boot versie gemaakt als zijnde hobbyproject en het blijft ook bij hobby, dus support kan ik niet geven op de werking.

https://drive.google.com/open?id=1pci4bSX4uE7-T9A5n6SoLzWjEm8g3may

Mocht je het nu toch niks vinden, geen probleem. Je kunt je streamer dan weer voorzien van de laatste nieuwe Eminent firmware versie. Deze vind je terug op de Eminent support pagina voor de EM7680 via de

volgende link:
http://www.eminent-online.com/em7680-4k-tv-streamer-powered-by-libreelec-kodi-opvolger-van-de-em7580.html?product_tabs_support#product_tabs_support
Petersmits
Newbie

Re: Android + LibreElec dual boot firmware

Postby Joyce » 28 Jun 2018, 09:04

Beste Peter,

Wij willen hierbij laten weten dat wij het zeer creatief vinden dat jij een Dual boot Firmware hebt gemaakt met daarbij de gedachte zodat er net dat beetje extra uit de streamer word gehaald.
Hierbij willen we ook aangeven dat wij geen support zullen leveren op deze versie als alleen op de Eminent firmware versie zoals deze standaard word uitgerust en aan te schaffen is bij een van de aangesloten verkooppunten.
Joyce
Forum Goddess

Re: Android + LibreElec dual boot firmware

Postby ChrisL » 28 Jun 2018, 11:49

Hey Peter

Het is gelukt om android te installeren, het is me zelfs gelukt om de app te installeren die ik wou (orange tv app), maar nu geeft de app aan dat hij niet kan afspelen op een geroot apparaat.

Nu had ik dat opgelost door te unrooten, maar toen kreeg ik de melding dat de app niet afspeelt op gekraakte toestellen.
ChrisL
Newbie

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen