firmware EM7480

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

firmware EM7480

Postby geenhappy3680 » 27 Dec 2018, 18:49

Ik ben aan de 4de eminent mediaplayer toe. De EM7480 heeft 2 jaar prima zijn werk gedaan maar helaas enkele weken geleden kreeg de player vreemde kuren. De aan/uit knop werkte niet meer. Ook nadat de stekker uit het apparaat werd gehaald bleef dit probleem maar als de stroom 24 uur van het apparaat was ontkoppeld functioneerde de mediaplayer weer. Helaas bij het aan- en uitzetten herhaalde zich het zelfde probleem.
Enkele dagen dit ritueel herhaald en meerdere keren de player teruggezet naar de fabrieksinstellingen zonder succes.
Dacht slim te zijn door op een USB stick de firmware van de EM7480 te kopieeren en vervolgens in de USB ingang van de player te steken om de firmware opnieuw te installeren.
Maar dat was het laatste kunstje van de 7480. De player stond volledig vast tijdens de firmware install. Uiteindelijk de stroom ervan afgehaald, resultaat; niet meer aan de praat te krijgen.

Is er een oplossing om de firmware alsnog te installeren middels een laptop?

Overigens heb ik ondertussen een EM7680 aangeschaft maar wat een ellende, qua besturingssysteem kom ik er niet uit (zal aan mij liggen) een externe disk op 1 van de USB poorten krijg ik niet gekoppeld, Een WD mycloud NAS wordt wel herkend, kan zelfs navigeren op de NAS maar een movie selecteren is de player te veel dus ik kan er helemaal niets mee.
Wat jammer dat Eminent zo nodig ook mee gaat met de Kodi gekte.

Als er iemand een oplossing te binnen schiet hoor ik dat graag.

Groet Rob
geenhappy3680
Newbie

Re: firmware EM7480

Postby Joyce » 28 Dec 2018, 10:10

Hallo,

Ik vermoed dat de problemen van de EM7480 er ook voor hebben gezorgd dat het fout is gegaan tijdens firmware installatie.
Als je wilt mag je, indien je speler nog binnen garantie valt (5 jaar), jouw EM7480 aanmelden ter reparatie bij de winkel waar je de speler hebt aangeschaft. Deze zorgt er dan voor dat je speler wordt opgestuurd naar ons service center en het probleem onderzocht kan worden.

Betreffende de EM7680. Zie de volgende link manual en Faq's:

https://www.eminent-online.com/media/media/manuals/EM7680_R0_20180523_manual_nl.pdf

streamen via NAS:

https://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/11698/

streamen Windows 10:

https://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/11327/

Neem eerst bovenstaande links door. Mocht het nog niet lukken laat het ons weten dan helpen we je graag verder.
Joyce
Forum Goddess

Postby geenhappy3680 » 28 Dec 2018, 19:26

Beste Joyce,

Dank je voor je reactie.
De EM7480 heb ik circa 2 a 3 jaar geleden aangeschaft bij Coolblue, natuurlijk geen factuur bewaard -:)
Bij Coolblue kan ik in de factuurhistorie niet verder terugbladeren dan anderhalf jaar.

Bedankt voor de links voor de installatie van de EM7680, ga er (weer) mee aan de slag maar wat me zo verbaasd is dat de koppeling van een externe USB disk maar niet lukt ondanks de dat manual het simpel beschrijft.
Krijg helaas geen mounted disk te zien.
Hoe is de player terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? waarschijnlijk uitsluitend door de Elec software te resetten.

Groet, Rob
geenhappy3680
Newbie

Postby Joyce » 02 Jan 2019, 11:23

Hallo Rob,

Ik ga ervan uit dat je een 2,5" externe HDD hebt. Gelukkig komt het niet vaak voor maar er kunnen type externe 2,5" HDD bestaan die meer power nodig hebben dan de EM7680 kan leveren.
Mocht je jouw 2,5" HHD ook kunnen voorzien van een externe stroomadapter ( meestal 5V 2A ) dan zou ik het zeker proberen.
Mocht je een 3,5" inch externe HDD hebben laat het ons dan aub weten.

Een reset naar fabrieksinstellingen gaat bovenstaande vermoedelijk niet verhelpen maar mocht je dit toch willen uitvoeren dan gaat dit inderdaad via het LibreELEC menu.
Kies dan voor "Hard Reset". Na herstel naar fabrieksinstellingen zul je weer opnieuw de wizard moeten doorlopen.
Joyce
Forum Goddess

Postby almodovaris » 08 Feb 2019, 04:14

Firmware 8.2.5 (Kodi 17.6) met/zonder CEC staat op https://www.eminent-online.com/catalog/ ... derland_nl
almodovaris
Newbie

Postby Nooky » 16 Feb 2019, 09:21

geenhappy3680 wrote:De EM7480 heb ik circa 2 a 3 jaar geleden aangeschaft bij Coolblue, natuurlijk geen factuur bewaard -:)
Bij Coolblue kan ik in de factuurhistorie niet verder terugbladeren dan anderhalf jaar.

Als je bij Coolblue online gekocht hebt (ze hebben uiteraard ook winkels), heb je ook online betaalt. Een betalingsbewijs van je internetbankeren of creditcard is ook voldoende om garantie te claimen. Grote kans dat je die wel terug kunt vinden...
Nooky
Newbie

Postby Joyce » 18 Feb 2019, 11:21

Beste geenhappy3680,

Om de garantie te claimen hoef je niet direct een aankoopbewijs te kunnen overleggen wij baseren de 5 jaar garantie als eerste gebaseerd op de IIC code (productie code) die onderop de speler staat als deze jonger is dan 5 jaar hoef je geen aankoop bewijs te tonen. Ik kan dit voor jou controleren als je mij het IIC code van de speler via een PM (Personal Message) kunt doorsturen.
Joyce
Forum Goddess

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen