EM7680 Firmware downgrade niet mogelijk

Firmware downloads, vragen & opmerkingen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7680 Firmware downgrade niet mogelijk

Postby opel4ever » 06 Jan 2020, 11:28

Hallo allen,

Allereerst de beste wensen.
Daarbij wil ik er nog aan toe voegen dat dit forum me al heel veel hulp heeft geboden als anonieme lezer :)

Nu toch even een berichtje.

Mijn Streamer EM7680 heeft sinds kort een update gehad van 8.2.5 naar 9.0.4

De update heeft ervoor gezorgd dat mijn AVCHD (MT2S) bestanden het niet meer doen (lopen niet meer synchroon)
in eerste instantie gekozen voor een downgrade via Kodi interface Openlibre selectie channel upgrade 8.0.

Dit werkte perfect, alles terug gezet in opnieuw ingesteld.
Echter koos het streamer na 2 dagen er toch voor om weer een update uit te voeren naar 9.0.4 :(
Daarop besloten om het proces te herhalen en daarna via Putty (CLI) de command update geforceerd uit te zetten, echter was de optie channelupdate niet meer beschikbaar, alsmede dat de interface enorm traag was.

De conclusie getrokken dat 9.0.4. toch niet zo lekker functioneert.
Daarna een stick geformateerd fat32 en de image (8.2.5.zip) in de root gezet van de stick en dat paperclip methode toegepast,
Daarbij kwam ik tot het volgende probleem,

Bij het aanzetten en vasthouden van de resetknop (10sec), kreeg ik alleen het S905X logo te zien, zonder dat er daarbij de keuze komt om firmware te updaten via stick en SD card.
Uiteraard hetzelfde herhaald met een SD kaart, zonder hetzelfde resultaat. (Iemand een oplossing hiervoor)

Als laatste hoop de zipfile via putty in de update map geplaatst, daarna uitgepakt, en streamer reboot, daarna melding dat het bestandformaat niet klopt voor de update (wat volgens mij ook logisch is ;) )

Onderaan de streep dus best lastig om het systeem te downgraden,

Heeft iemand nog een idee?
Voor mij is het ook prima om dit uit te voeren via CLI (Putty)

Hoor het graag, en alvast dank voor jullie antwoord,

Mvg Armand
opel4ever
Newbie

Re: EM7680 Firmware downgrade niet mogelijk

Postby Joyce » 06 Jan 2020, 13:27

Hallo Armand,

Maak je gebruik van de 8.2.5 recovery firmware? Deze kan namelijk alleen via micro sd worden gedaan, ook moet de zip file uitgepakt worden op de micro sd.

Je kunt via deze link de recovery firmware downloaden: https://www.eminent-online.com/media/me ... covery.zip
Joyce
Forum Goddess

Postby opel4ever » 06 Jan 2020, 15:04

Hallo Joyce,

Dank voor je snelle antwoord,

Ik heb geen gebruik gemaakt van de recovery Firmware 8.2.5, zal dit vanavond even proberen met een SD card.
Echter hoe krijg ik dan een melding op het scherm dat ik kan kiezen voor udisk of SD Card.
De paperclip methode werkt niet. (10sec na het inschakelen van de streamer)
Zie dan alleen een zwart scherm met het logo S905X op het scherm. (was na een kwartier wachten in de veronderstelling dat niet ging werken)

Hoor het graag,

Mvg Armand
opel4ever
Newbie

Postby Joyce » 07 Jan 2020, 10:32

Als je de recovery firmware gebruikt hoef je verder geen keuzes te maken tussen udisk of sd kaart, dit gaat volledig automatisch.
Joyce
Forum Goddess

Postby opel4ever » 07 Jan 2020, 12:11

Hallo Joyce,

Klopt, het is gelukt bedankt voor je hulp.

mvg Armand
opel4ever
Newbie

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen