Kodi 17 op de EM7680

Kodi 17

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Kodi 17 op de EM7680

Postby Joyce » 12 Apr 2017, 17:16

De Eminent EM7680 TV Streamer is klaar voor de nieuwste Kodi-versie. Vanaf vandaag, maandag 2 Oktober 2017, zal de update automatisch beschikbaar zijn op de TV Streamer* (OTA). Wil je liever de firmware update handmatig uitvoeren, download dan hieronder de firmware. Download de firmware die geschikt is voor jouw TV Streamer. Opmerking: de EM7680 en EM7580 hebben ieder hun eigen firmware.
* De TV streamer moet verbonden zijn met het internet.

Firmware:
http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.1.1-update.zip

Instructies via OTA:
http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/EM7680_Kodi_17.4_FW_instructions_via_OTA.pdf

Instructies via MicroSD of USB:
http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/EM7680_Kodi_17.4_FW_instructions_by_Micro-SDCard_USB.pdf

Instructies Auto-upgrade voor Kodi 17.2 gebruikers:
http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/EM7680_Kodi_17.4_FW_instructions_Auto-Upgrade_for_Kodi_17.2.pdf

Known issue:

Mocht je een DVD-ISO bestand mét DVD menu hebben die niet goed afspeelt, dan is het aan te raden om dit bestand te converteren naar een MKV bestand. Een handig programma hiervoor is bijvoorbeeld MakeMKV
Joyce
Forum Goddess

Re: Kodi 17 op de EM7680

Postby rverxse » 06 Oct 2017, 23:53

Na deze update krijg ik mn media files (mkv/mp4) niet meer gestart via de EM7680. Waarschijnlijk ligt het wel aan mij... :roll:
Deze files staan op een Iomega Home Media Network Hard Drive (=Lenovo NAS). Voor de upgrade van de TV Streamer had ik geen enkel probleem om deze af te spelen. Ik heb na de update de link van de netwerk drive verwijderd en terug aangemaakt, dus hij vindt ze wel terug. Van zodra ik een file wil starten wordt het scherm zwart en na +/- 3sec. kom ik terug op het vorige menu scherm met de naam van de media file. De media files die reeds werden gestart voor de upgrade markeert hij wel met een v. Zet ik mijn media files op een USB Hard Disk dan spelen ze wel af via de TV Streamer, dus de media files zijn ok. Ook de files afspelen op een laptop van de NAS lukt zonder problemen.
Ik heb de update handmatig uitgevoerd met onderstaande firmware...

Alvast bedankt voor jullie advies,
Rudi
rverxse
Newbie

Postby Joyce » 09 Oct 2017, 11:45

Beste Rverxse,

We hebben verschillende MKV en MP4 bestanden getest via onze Synology NAS na de Firmware update en deze hebben allen geen probleem.
Maar ik kan niet direct waarnemen waarom jij de bestanden niet kan afspelen of waarom de media bestanden er naar 3 seconden mee stoppen.
Heb je na de firmware update waargenomen dat je speler weer met de wizard word opgestart?
Zo niet dan adviseer ik je bij deze om een herstel naar fabrieksinstellingen uit te voeren via het LibreELEC menu - System - Hard reset.
Let op dat je aangemaakte netwerk shares en add-ons hiermee verwijderd worden en op nieuw aangemaakt dienen te worden.

Daar ik niet weet hoe je de netwerk share hebt aangemaakt, probeer de share aan te maken via de volgende stappen in de FAQ:

http://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/11698/
Joyce
Forum Goddess

Postby rverxse » 10 Oct 2017, 01:12

Beste Joyce,

De speler is na de update en de "reboot system" option NIET opgestart met de wizard. De shares waren aangemaakt via de SMB optie.
Ik heb eveneens getracht om de orginele firmware recovery terug te zetten via de USB disk maar krijg de melding E:footer is wrong... Installation aborted.
Daarna de "Wipe data/factory reset" geprobeerd. De speler start terug op met de update versie EN met de wizard. Hierna opnieuw de netwerk shares aangemaakt maar nog steeds met hetzelfde resultaat...

Na wat zoekwerk is het me opgevallen dat enkele ietwat oudere nederlandstalige tekenfilms in avi formaat wel afspelen. Zelfs de DVD's in iso fomaat met DVD menu doen het zonder haperen. Nu blijkt dat het probleem pas voorkomt wanneer engelstalige mkv of mp4 bestanden in een mapje steken samen met een srt bestand dat dezelfde naam draagt als het media bestand. Haal ik het srt bestand uit de folder dan start de mkv of mp4 inderdaad zonder problemen... maar heb ik uiteraard geen NL ondertitels meer.
Datzelfde mapje met mp4 en srt bestand op een Hard Disk via de USB van de speler lukt dan weer wel...met ondertiteling!!
rverxse
Newbie

Postby Joyce » 10 Oct 2017, 11:06

Beste Rverxse,

Bedankt voor je uitleg.

E:footer is wrong... Installation aborted. Dit komt waarschijnlijk omdat je de verkeerde zip file naar je USB stick hebt gekopieerd.

EM7680_Original_Firmware_Recovery_LE_7.0.2.008.zip is het bestand wat je download via onze website.
LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-7.0.2.008-update.zip is de daadwerkelijke Firmware zip file die je op je USB stick kopieert en dan de streamer kan upgraden.

MKV en MP4 bestanden met losse srt bestanden hebben we voor je gecontroleerd via onze NAS.
Dit werkt tijdens onze test prima naar behoren en kunnen we tot op heden je probleem niet reproduceren.
Zou je ons via webcare@eminent-online.com een voorbeeldbestand toe willen sturen die we via een download link kunnen binnen halen.
Zoals bijvoorbeeld Wetransfer.
We zullen de file dan op onze streamer testen en je zsm laten weten of we iets kunnen ontdekken.
Joyce
Forum Goddess

Postby Joyce » 11 Oct 2017, 10:17

Beste Rverxse,

We hebben jouw bestand op onze Synology NAS geplaatst en we ondervinden geen problemen met onze test streamer die op dezelfde Kodi 17.4 versie draait. Bestand blijft netjes afspelen met ondertiteling.

Vanuit welke versie heb je de upgrade uitgevoerd? Kodi 16 of 17.2?
Na de upgrade heb je de shares opnieuw aangemaakt via de FAQ die we je hebben gestuurd?
Is het je gelukt om de orginele firmware recovery terug te zetten via een USB stick? en zoja heb je dan dezelfde problemen op Kodi 16?
Joyce
Forum Goddess

Postby rverxse » 11 Oct 2017, 12:29

Beste Joyce,

Bedankt voor de info.
Ik weet niet vanuit welke versie de eerste update is gebeurd. Ik heb de streamer ongeveer een maand geleden aangeschaft. Nu staat hij terug in de orginele firmware. Qua GUI lijkt deze versie alvast op degene die op het toestel stond toen het uit de doos kwam. Ik heb de shares terug aangemaakt en alles werkt weer prima onder Kodi 16.

Het was me ontgaan dat de 8.1.1 update.zip "ready to use" was maar dat de orginele firmware recovery zipfile eerst moest unzipped worden...
rverxse
Newbie

Postby Joyce » 11 Oct 2017, 13:56

Beste Rverxse,

Ik denk dan dat er iets in de combinatie Iomega NAS en de EM7680 niet goed gaat wat betreft streaming of bepaalde rechten die niet door de NAS worden toegekend waardoor hij de bestanden afkapt.
Je zou bijvoorbeeld kunnen googlen op jouw type nas icm kodi 17.4 of je daar hetzelfde probleem tegenkomt.
Ik zou het daarin zoeken als je toch naar Kodi 17 wilt updaten, zo niet dan ben je natuurlijk niet verplicht om te updaten en kun je het laten zoals het nu is.
Maar in ieder geval ben ik blij om te zien dat je weer zonder problemen kunt streamen.
Joyce
Forum Goddess

Return to Kodi 17