Knop voor hoofdstukken

Kodi 17

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Knop voor hoofdstukken

Postby Operius » 08 Oct 2018, 15:26

Is het mogelijk om de em7680 zo te configureren zodat de knoppen voor een hoofdstuk vooruit of achteruit ook daadwerkelijk doen waarvoor ze bedoeld zijn (namelijk een hoofdstuk vooruit of achteruit gaan) en niet om in tijd voor of achteruit te gaan?
Het is namelijk wat iritant om telkens 4 of 5 knoppen te moeten indrukken om of om naar een ander hoofdstuk te gaan of om naar het volgende bestand te gaan.

Om naar het volgende hoofdstuk te gaan bijvoorbeeld: Eerst op OK dan op 2 x Rechts weer op OK en dan op Terug.
Dat zijn 5 acties!
Of is er een andere manier die ik nog niet ontdekt hebt?

Alvast bedankt,
Operius.
Operius
Newbie

Re: Knop voor hoofdstukken

Postby Joyce » 09 Oct 2018, 12:02

Hallo Operius,

Ik snap je punt. De symbolen komen overeen met de afstandsbediening maar hebben een andere werking dus ik snap dat je dit vreemd vind.
Bedankt voor je opmerking en we zullen dit intern bespreekbaar maken en kijken of dit bij een volgende firmware versie mee gepakt kan worden.

Voor nu is een snellere optie om de blauwe knop van je afstandsbediening te gebruiken. Als je de blauwe knop gebruikt zie je een overzicht van de beschikbare chapters.
Joyce
Forum Goddess

Postby Operius » 09 Oct 2018, 15:08

Dank je Joyce voor je snelle antwoord!
Zou het fantastisch vinden als dit in de volgende firmware versie meegenomen kan worden.
Is dat binnenkort?
Is de onwikkeling ergens te volgen?

In de tussentijd zou ik zelf de commando's die bij de betreffende knoppen horen kunnen aanpassen?
Het draait tenslotte allenmaal op linux, dus wat zou je nou niet kunnen aanpassen?! :D
Ben niet vreemd op linux gebied, draai zelf al linux (opensuse) als desktop sinds 2001 ofzo, toen windowsXP uitkwam iig.

Ik weet dat je met ssh kan inloggen, maar als ik ga rommelen snij ik mezelf dan in de vingers als er weer een update komt omdat het systeem dan niet standaard meer is, en dus ook niet getest met de update procedure?

Operius.
Operius
Newbie

Postby Joyce » 10 Oct 2018, 09:47

In alle eerlijkheid zal de update niet binnenkort gaan plaatsvinden omdat we wachten op een final en stabiele versie van Kodi 18, geschikt voor LibreELEC.
Deze ontwikkeling is verder niet te volgen als alleen dat je onze website in de gaten kan houden. Plus libreelec.tv kun je in de gaten houden voor final Kodi 18 versie.

Wat betreft key mapping kun je ook eens kijkje nemen of dit via Kodi add ons is op te lossen. En anders als je handig bent met Linux dan kun je het zelf doen.
Joyce
Forum Goddess

Return to Kodi 17