EM7680 Beta Firmware Kodi 17 Evaluatie

Kodi 17

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7680 Beta Firmware Kodi 17 Evaluatie (DVD ISO bug is niet opgelost)

Poll ended at 29 Jun 2017, 10:38

Firmware is in orde (ik speel toch geen DVD ISO af).
1
100%
Firmware is niet in orde. (graag bug hieronder vermelden)
0
No votes

Total votes : 1

Re: EM7680 Beta Firmware Kodi 17 Evaluatie

Postby Joyce » 25 Sep 2017, 09:16

Beste Hans,

De Kodi 17.4 versie die we spoedig willen lanceren zal deze bug nog bevatten.
Het wilt niet zeggen dat we het oplossen van de DVD-iso bug gestaakt hebben, maar we gaan dit niet binnen afzienbare tijd op kunnen lossen.
Heb je ter test 1 van je dvd's al geprobeerd om te converteren met bijvoorbeeld MakeMKV, naar een MKV bestand?
Bij de dvd-iso bestanden waar wij het probleem mee hadden, hebben we het kunnen oplossen door MakeMKV te gebruiken.
Joyce
Forum Goddess

Postby hansm » 28 Sep 2017, 12:14

Als ik vandaag de EM7680 aanzet krijg ik versienummer 8.0.1 en ik neem aan dat in de tussentijd een automatische update (aangezet) heeft plaatsgevonden.
Wanneer ik nu een .iso bestand aanklik krijg ik niet de melding dat er niets met het bestand kan gebeuren, maar de volgende mededeling verschijnt in een venstertje:
Remote share
Couldn't connect to network server
Vraagt het systeem nu om een gemounte iso?
Dat is echter nog steeds niet wat de EM7480 kan met een iso bestand, namelijk gewoon zelf dat bestand gaan afspelen als dvd.
Waarom dit verschil? Of moet ik iets anders doen om het iso bestand rechtstreeks in de EM7680 af te spelen?

Misschien is het voor de volledigheid goed om te vermelden wat dit iso bestand bevat. Het is een disk image gemaakt op een MacOSX systeem en bevat een VIDEO_TS folder en soms ook een (als regel) lege AUDIO_TS folder.
hansm
User

Postby Joyce » 29 Sep 2017, 12:40

Beste Hans,

Er heeft zich nog niet een automatische update plaats gevonden.
Couldn't connect to network server, heeft normaliter niets met een bestandstype te maken maar wilt zeggen dat je geen verbinding hebt met de server waar je de gedeelde bestanden vanaf wilt streamen.
Kun je wel andere bestanden via dezelfde gedeelde map afspelen?
Indien dit ook niet lukt dan adviseer ik je om de network share opnieuw aan te maken.
Ik neem aan dat je een MAC OSX systeem hebt en je hebt normaliter via Samba kunnen streamen. Daar ga ik even van uit.
Als dat zo is dan kun je het beste de nieuwe share aanmaken via Zeroconfig ipv Windows SMB.
Joyce
Forum Goddess

Postby hansm » 29 Sep 2017, 17:01

Dat "Couldn't connect to network server" kan niet kloppen met de realiteit. Via de filemanager ga ik naar de server. In een gekozen gedeelde map zit een mkv bestand dat wel afspeelt en een iso bestand dat deze melding geeft. Het kan dus niet aan de (Samba) verbinding met de server liggen.Het kan ook zijn dat de foutmelding misleidend geformuleerd is en dat het bestand alleen maar niet geopend kan worden; dat is niet te zien zonder de broncode.
Wat betreft het maken van MKV's: ik wil de dvd-structuur niet kwijtraken bij het afspelen. Dus zaken als afspelen met commentaar erbij, extra's, ondertitel en taalkeuze bij afspelen.
hansm
User

Postby kikker666 » 11 Jan 2019, 16:14

Ik had hetzelfde probleem met de twee LEDs die branden en systeem dat niet opstart, tenzij met knop. CEC setting aanpassen heeft soelaas gebracht, Dank voor de hulp op dit forum
kikker666
Newbie

Postby Joyce » 14 Jan 2019, 10:42

Hallo Kikker666,

Heb je de firmware zonder CEC al eens geprobeerd te installeren? Voor deze firmware is CEC geheel uitgeschakeld.
Mocht het een CEC probleem betreffen waarom je speler niet of niet goed opstart dan is het mogelijk na deze firmware installatie verholpen.

Firmware:
https://www.eminent-online.com/media/media/drivers/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.2-update_CEC_disabled.zip

Instructies firmware installatie:
https://www.eminent-online.com/media/media/manuals/EM7680_Kodi_17.6_FW_instructions_by_Micro-SDCard_USB_CEC_disabled.pdf

Om deze firmware te installeren is het wel van belang dat je minimaal beeld verkrijgt.
Als dit al totaal niet mogelijk is dan kun je het beste je speler aanmelden ter reparatie bij de winkel waar je de speler hebt aangeschaft.
Joyce
Forum Goddess

Previous

Return to Kodi 17