[EM7070] Automatische Reboot?

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

[EM7070] Automatische Reboot?

Postby Ewiek » 28 Jul 2012, 19:28

Sinds enige tijd (2 weken oid) start mijn EM7070 halverwege films zomaar opnieuw op.
En hij blijft dit doen als ik films probeer te kijken.

Is dit probleem bekend? En is er hier eventueel al een oplossing voor?

Alvast vriendelijk bedankt!
Ewiek
Newbie

Re: [EM7070] Automatische Reboot?

Postby Alex » 30 Jul 2012, 11:13

Dit is geen bekend probleem. Het kan vele oorzaken hebben, van een softwaredefect, (foute encode, fouten op de harddisk), tot hardwaredefect (warmteprobleem etc.)
Zonder aanvullende details is het moeilijk om de oorzaak te achterhalen. Vandaar de volgende vragen:

- Welke firmware zit er in het apparaat?
- Gebeurt dit bij _alle_ films of alleen bij een aantal specifieke films?
- Gebeurt dit op een vast punt tijdens de film?
- Gebeurt het ook als je dezelfde film via netwerk of USB stick afspeelt?
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess

Postby Ewiek » 30 Jul 2012, 21:09

Alex, alvast dank voor je snelle reactie.
Hierbij de antwoorden op jou vragen:

- Firmware: 50-17-090116-15-EMT-402-000
- Ja het gebeurd bij alle films
- Nee het gebeurt gewoon op een willekeurig moment, maar kan meestal niet langer dan 20min ofzo kijken
- Ik keek eerst altijd via het netwerk, toen het begon heb ik de films op een usb schijf gezet en deze direct aangesloten, maar toen was het probleem er nog steeds. Daarna de netwerk stekker los gehaald uit het apparaat (omdat ik ergens anders op het forum las dat het netwerk het ook kon zijn), en toen deed hij het 2 films goed. Echter daarna begon het gewoon weer. Dus ook als hij een tijd had uit gestaan oid.

Er zit geen harde schijf (meer) in, deze is eruit gehaald door het aanschaffen van een andere NAS.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
Ewiek
Newbie

Postby Alex » 01 Aug 2012, 11:55

Je hebt de meest recente firmare, en alles lijkt me verder gewoon in orde, dus het komt volgens mij neer op een hardwarematig defect, mogelijk geholpen door de warme zomer. (Zou echter niet mogen gebeuren!)

Eminent geeft 5 jaar garantie op het product, dus ik adviseer om de aankoopbon op te zoeken, en dan contact op te nemen met ons (telefonisch, of via het formulier op onze website.)
Verwijs bij email of telefoon ook even naar dit topic, dat scheelt wat uitzoekwerk voor onze medewerkers. (Garantiezaken kunnen we via het forum niet afhandelen.)
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess

Return to EM7070 & EM7071 Media Players