Installeren Kodi 18 + coreelec

Kodi 18

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: Installeren Kodi 18 + coreelec

Postby Willem2019 » 11 Jul 2019, 15:54

kleine notice.. als je het SD kaartje eruit haalt krijg je je oude kodi weer terug zoals je hem het laatst hebt gebruikt,
dan kan je alsnog een backup maken van je Libary. Doe je hem terug krijg je weer de nieuwe.
Willem2019
User

Postby kick » 11 Jul 2019, 18:58

DX11 wrote:Kick kan je bovengenoemde vraag ff testen, ik weet niet of het een bug of een instelling is. bvd

Ik gebruik mijn speler alleen voor films en series. Geen muziek dus... ;)

Hopelijk kan iemand anders dat even doen?
kick
User

Postby kick » 11 Jul 2019, 18:59

Willem2019 wrote:kleine notice.. als je het SD kaartje eruit haalt krijg je je oude kodi weer terug zoals je hem het laatst hebt gebruikt,
dan kan je alsnog een backup maken van je Libary. Doe je hem terug krijg je weer de nieuwe.

Huh, begrijp ik nou dat je dus na het uitvoeren van de update via dat sd-tje, dat sd-tje er altijd in moet laten zitten?
kick
User

Postby mrbunnyman » 11 Jul 2019, 20:45

kick wrote:
Willem2019 wrote:kleine notice.. als je het SD kaartje eruit haalt krijg je je oude kodi weer terug zoals je hem het laatst hebt gebruikt,

Huh, begrijp ik nou dat je dus na het uitvoeren van de update via dat sd-tje, dat sd-tje er altijd in moet laten zitten?

Er haalt iemand twee dingen door elkaar. Je kunt een coreelec installatie op je sdkaart zetten en dan die gebruiken. Dan gebruik je niet de interne opslag van de EM7680, maar het sdkaartje. Haal je dan je SD eruit, heb je de oorspronkelijke terug.

Maarrrr dat is niet hoe de Eminent update werkt. De Eminent update installeert een nieuwe versie naar het interne geheugen van de EM7680 en overschrijft dus de basis firmware. Willem haalt hier dus twee dingen door elkaar.
mrbunnyman
Newbie

Postby Joyce » 12 Jul 2019, 07:58

Beste allemaal,

Ik merk dat er twee firmwares door elkaar gebruikt wordt die van Eminent zelf deze wordt op de speler geïnstalleerd (dus wanneer je de SD kaart eruit haalt dan staat nog steeds Kodi 18 coreElec op de speler) en de Firmware van CoreElec zelf (waarbij je teruggaat naar een andere Kodi wanneer je de SD kaart eruit haalt).

Graag wil ik jullie vragen dit Topic alleen te gebruiken voor de Firmware van Eminent zelf om geen vervuiling/verwarring te krijgen.

Ik doe mijn best om de vragen te beantwoorden op dit forum maar door de vele reacties de laatste tijd zie ik sommige vragen over het hoofd vandaar dat sommige van jullie misschien denken daar wordt niet op gereageerd. Als je vraag nog niet is beantwoord stel deze dan opnieuw en ik zal deze z.s.m. proberen te beantwoorden.

Wat betreft de opmerking over dat iedereen problemen heeft met deze update kan ik moeilijk beoordelen. Als ik de tickets van onze helpdesk erbij haal zie ik geen enkele ticket langskomen met problemen met het updaten naar Kodi 18 via OTA. Ook kan ik dit probleem hier niet reproduceren ik heb inmiddels 30x EM7680 via OTA ge-update zonder een SD kaart te hoeven gebruiken. Graag wil ik dus van jullie horen wat er op de EM7680 eerst stond voor het updaten? Hebben jullie misschien een specifieke ADD-ON hierop staan die niet in de "Standaard" Kodi repository staat?
Joyce
Forum Goddess

Postby kick » 12 Jul 2019, 08:21

Dus als ik het goed begrijp:

1. update via OTA is een update naar het interne geheugen van de speler zodat je ALTIJD CoreElec 9 hebt
2. update via sd-kaartje is een update die de speler van het kaartje leest en zolang het kaartje erin zit draait de speler op CoreElec 9 maar zodra je het kaartje eruit haalt zit je weer gewoon op LibreElec 8.

Dat maakt het update proces dus alleen maar brakker en mag je van geluk spreken dat situatie 1 lukt. Lukt dat niet, wat ik hier veel lees, dan ben je dus verplicht om een sd-kaartje in je speler te laten zitten.

Dit is natuurlijk van de gekke. Ik zie al dat ik een usb stick in m'n pc moet laten zitten omdat anders mijn OS niet de laatste bijgewerkte versie kan draaien omdat een update niet op een normale manier uitgevoerd kan worden.

Ik had overigens een standaard installatie van de speler en had alleen maar films en series toegevoegd. De skin is Confluence maar dat zou niets uit mogen maken.
kick
User

Postby Joyce » 12 Jul 2019, 08:50

Kick,

Dit is niet wat ik bedoel.

Voordat Eminent met de Kodi 18 update is gekomen is er op dit forum al een update beschikbaar gesteld van een forum lid die rechtstreeks van CoreElece afkomstig is. deze Kodi zet je op een SD kaartje en zolang het kaartje in de speler zit zal de speler met Kodi 18 CoreElec opstarten (deze Firmware is niet door Eminent vrijgegeven of getest en krijgt ook verder geen ondersteuning van ons. als je dit SD kaartje verwijderd dan heeft de speler gewoon weer de firmware van de EM7680. Ik merkte dat Willem2019 deze update gebruikt en wilde verdere verwarring voorkomen.
Joyce
Forum Goddess

Postby Joyce » 12 Jul 2019, 08:53

Beste allemaal,

Inmiddels hebben we intern besproken dat de OTA update te veel klachten via het forum en problemen veroorzaakt tijdens het updaten en hebben besloten de OTA update off-line te halen.

Wel blijft de update die je via de SD-kaart kunt installeren beschikbaar voor diegene die besluit om Kodi 18 handmatig te installeren.
Joyce
Forum Goddess

Postby Joyce » 12 Jul 2019, 10:54

Beste DX11,

Wanneer je de player zelf opent kun je wel met de toetsen naar het volgende lied in de afspeel lijst. maar in de lijst zelf kun je dat inderdaad niet. Dit lijkt een bug te zijn in Kodi 18 hier kunnen wij niets aan doen momenteel.
Joyce
Forum Goddess

Postby kick » 12 Jul 2019, 17:07

Joyce wrote:Kick,

Dit is niet wat ik bedoel.

Voordat Eminent met de Kodi 18 update is gekomen is er op dit forum al een update beschikbaar gesteld van een forum lid die rechtstreeks van CoreElece afkomstig is. deze Kodi zet je op een SD kaartje en zolang het kaartje in de speler zit zal de speler met Kodi 18 CoreElec opstarten (deze Firmware is niet door Eminent vrijgegeven of getest en krijgt ook verder geen ondersteuning van ons. als je dit SD kaartje verwijderd dan heeft de speler gewoon weer de firmware van de EM7680. Ik merkte dat Willem2019 deze update gebruikt en wilde verdere verwarring voorkomen.

Ok, ik heb de update, noodgedwongen, via het sd-kaartje gedaan maar die kan ik er nu gewoon uithalen en dan behoud ik de nieuwe firmware?
kick
User

PreviousNext

Return to Kodi 18