Kodi v18 Leia

Kodi 18

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: Kodi v18 Leia

Postby sumitomo » 22 Jun 2019, 21:29

Goedenavond

Heb de hoop opgegeven voor de update van de EM 7680 4K STREAMER

Dit is de grootste onzin sinds tijden .men zit al zo lang om een update te wachten .

Ik geef het op heb een BEELINK GT- KING BESTELD ,, en ja hoor met android 9

de Eminent gaat de kast in en kijk volgend jaar wel weer een keer voor de update .misschien voor de slaapkamer

Joyce dank voor u support ,

mvgr Sumitomo
sumitomo
Forum Supporter

Postby Joyce » 26 Jun 2019, 12:25

De update van LibreELEC naar CoreELEC via OTA is live. Om deze update binnen te halen verander je in het LibreELEC menu het update kanaal van LibreELEC 8 naar 9. De firmware update die dan wordt binnen gehaald update de streamer van LibreELEC 8 met Kodi 17 naar CoreELEC 9 met Kodi 18. Via deze OTA update zullen je bestanden of network shares niet gewijzigd worden. Indien third party add-ons niet meer werken onder Kodi 18 dan kunnen wij hiervoor niet verantwoordelijk gehouden worden.

Indien de update via OTA mislukt kun je middels onderstaande firmware link je streamer zelf updaten naar Kodi 18:

http://downloads.eminent-online.com/CoreELEC-Eminent.arm-EM7680-9.0.1.zip

Instructies hoe deze firmware update te installeren, zie onderstaande handleiding:

http://downloads.eminent-online.com/EM7680_Kodi_18_FW_instructions_by_Micro-SDCard.pdf
Joyce
Forum Goddess

Postby Pauwauw » 01 Jul 2019, 09:45

Even mijn ervaring delen:

-Heb OTA update geprobeeerd nadat ik bovenstaande mededeling van Joyce zag.
-Na OTA update kwam em7680niet verder dan splash scherm
-Met installatiefile op SD kaart update opnieuw gedaan, met verlies van alle instellingen
-Na update naar Leia ervaar ik zwarte schermen bij videohervatting na pauze of vooruit/achteruit skippen. Dit had ik voorheen niet.

Ik had gehoopt met Leia Google Assistant integratie te krijgen (stembediening via Google Home). Helaas heb ik dit verkeerd begrepen, dit is (nog) niet ingebegrepen bij Leia (misschien alleen AndroidTV?)

Helaas zijn de ervaringen met deze update voor mij dus niet positief tot nu toe. Ik hoop dat een volgende update wel via OTA werkt en de zwarte schermen oplost. Tijdens gewoon afspelen heb ik er geen last van, dus ik laat het voorlopig zo tenzij iemand een tip heeft het op te lossen met simpele instellingwijzigingen
Pauwauw
Newbie

Postby mrbunnyman » 01 Jul 2019, 20:13

Ota update deed het hier ook niet. Zelfde probleem als de rest. Via SD natuurijk wel.

Remote doet het ook, wel duidelijk dat Leia nog wat ontwikkeling en support nodig heeft van plugins, maar dat ligt niet aan Eminent.

Zwarte schermen heb ik niet. Dit zou wel veroorzaakt kunnen worden door de instelling 'adjust display refresh rate' onder player>videos en ook door de setting er direct onder (hoort uit bij TV). Speel daar een beetje mee.
mrbunnyman
User

Postby DX11 » 02 Jul 2019, 14:07

Joyce dank voor de update, ik dacht kom laat is eens 1 van de eersten zijn als proefkonijn zeg maar, nou de update via OTA is mislukt, blijft hangen op het processor logo, tijd gewacht er gebeurde echter niets, vervolgens zip file gedownload op fat32 geformatteerde sd card, geboot volgens instructies, krijg CoreElec logo in beeld en vervolgens de foutmelding starting debugging shell for boot step, mount_storage… type exit to quit ###

edit

nogmaals sd card geformatteerd en update gaat nu goed, waarschuwing voor alle meelezers, bij handmatige update ben je dus alles kwijt (Add-ons, instellingen)
Zo nu ga ik maar een paar uurtjes besteden aan de herinstallatie van alle add-ons.
DX11
User

Postby Joyce » 11 Nov 2019, 10:50

Beste forumleden:

Zie onderstaande link voor nieuwe LibreELEC 9 firmware met Kodi 18.4 geïnstalleerd.

http://opensource.eminent-online.com/phpBB/viewtopic.php?f=244&t=3908&start=50
Joyce
Forum Goddess

Previous

Return to Kodi 18